Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 januari 2003, 10:12
Laohu
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Ervaringen met iambic Mail

Onlangs heb ik een trial versie geïnstalleerd van iambic Mail versie 3.03. Behalve het lezen van e-mail m.b.v. mijn mobiele sync ik tevens met outlook express.

De conduit is ingesteld op syncen van 14 dagen mail (ongeveer 75 berichten). Het valt mij op dat het syncen van de e-mail erg lang duurt (2 minuten). Ook als geen enkel nieuw bericht in mijn inbox binnen is gekomen duurt het syncen zo lang.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

Mvg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2003, 10:40
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Ik heb Ioffice van Iambic en daar zit de mail versie ook in. Ik heb geen problemen met Syncen. Wat het probleem misschien kan zijn is dat er attachements bij zitten die hij ook binnenhaalt dat duurt dan net wat langer. BTW 75 mailtjes binnenhalen is ook bestveel?? Vooral als hij die iedere keer moet syncen?.

Vaak is het ook zo dat me pc scherm ergens anders zit dan me Palm dus kan best zijn dat die op een andere onderdeel wat langer bezig is.

Succes
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2003, 10:50
Laohu
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapper
Wat het probleem misschien kan zijn is dat er attachements bij zitten die hij ook binnenhaalt dat duurt dan net wat langer. BTW 75 mailtjes binnenhalen is ook bestveel?? Vooral als hij die iedere keer moet syncen?.
Je bedoelt dat de USB verbinding de bottleneck is? Ik sync immers niet via het modem in mijn telefoon maar via USB. Het binnenhalen met mijn telefoon gaat prima. Attachments worden trouwens eruit gefilterd bij mij aangezien ik Tinysheet (meen ik) niet heb geinstalleerd.

Blijft vreemd dat ook indien geen nieuwe mail is ontvangen het syncen lang duurt. Deze staan immmers al op mijn palm en hoeven niet opnieuw gesynct te worden.

groet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 januari 2003, 11:45
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Hij loopt wel alle mail af om te kijken of er wat gewijzigt is ja of nee. Vooral als je erg veel mail hebt staan wil het nog wel eens ff duren. Ook dat eruit halen kost ff wat tijd.

Ik zou eens wat mail naar een andere map slepen en het dan nog eens proberen om te kijken hoe lang het dan duurt.
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023