Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25 januari 2010, 22:07
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroZorro Bekijk bericht
Ja, maar dat de Plus nu in Duitsland 'Tüv-geprüft' is, brengt hem toch écht een stapje dichterbij dan bij Verizon in de USA, toch?
Ja en nee. Mijn gevoel zegt me dat landen als GB, Spanje en DLD weer voor gaan als het om de Pre Plus gaat. Voor een minimerkje als Palm is NL echt een onbetekenend land, met alle gevolgen van dien. Ik hou het ergens rond de zomer maar het zou me ook niet verbazen als het nog najaar wordt.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 25 januari 2010, 22:16
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Ik hoop echt dat je ongelijk hebt, misschien weten we meer als het Mobile Congres in Barcelona van start gaat (15 februari).
Het zou kunnen zijn dat ze nu sneller uit gaan rollen, uiteindelijk willen ze toch toestellen 'overal' gaan verkopen?
De taal van het OS hoeven ze niet aan te passen (alléén de handleiding misschien, maar dat wil ik ook nog wel voor ze doen ), dat was bij ander Palm's ook niet het geval.

Maar goed, het kan wishfull thinking zijn, maar ik hoop nog steeds op een klein verjaardagscadeautje eind februari via Vodaphone....
Met citaat reageren
  #63  
Oud 26 januari 2010, 00:45
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroZorro Bekijk bericht
Ja, maar dat de Plus nu in Duitsland 'Tüv-geprüft' is, brengt hem toch écht een stapje dichterbij dan bij Verizon in de USA, toch?
Neen, dat gaat over de PLUS die op de CES was!. De PLUS is nog helemaal niet gelanceerd, nergens!
De "geone"PRE is al een 4 maanden in Duitsland verkrijgbaar. Heb jij hem al in nederland gezien?
De release is verder weg dan ooit tevoren.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 26 januari 2010, 00:47
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroZorro Bekijk bericht

Maar goed, het kan wishfull thinking zijn, maar ik hoop nog steeds op een klein verjaardagscadeautje eind februari via Vodaphone....
Vodafone heeft hem afgewezen, allang de "gewone"PRE. Je kan je verjaardags cadeautje vergeten
Informeer je eerst eens op dit forum voordat je dubbele vragen gaat stellen waarop dubbele antwoorden gegeven moet worden.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 26 januari 2010, 12:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Neen, dat gaat over de PLUS die op de CES was!. De PLUS is nog helemaal niet gelanceerd, nergens!
De "geone"PRE is al een 4 maanden in Duitsland verkrijgbaar. Heb jij hem al in nederland gezien?
De release is verder weg dan ooit tevoren.
De Plus is sinds vandaag verkrijgbaar in de VS via Verizon: Palm Pre Plus and Palm Pixi Plus now available from Verizon*|*WebOS Arena

Alleen is dat de CDMA versie, dus ongeschikt voor Europa: Enter your location

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #66  
Oud 26 januari 2010, 13:11
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Vodafone heeft hem afgewezen, allang de "gewone"PRE. Je kan je verjaardags cadeautje vergeten
Informeer je eerst eens op dit forum voordat je dubbele vragen gaat stellen waarop dubbele antwoorden gegeven moet worden.
Excuus, deMol, maar ik lees juist heel veel over dit onderwerp, maar niet alleen op dit forum...de Plus is al wél verkrijgbaar, zie post van RoelvdV. En net wat hij zegt, dat is een CDMA-versie en dus lijkt een registratie van dit model in Duitsland wel een teken voor snelle uitrol van een GSM-versie in Europa en *maybe* dan ook Nederland.

Dubbele vragen/dubbele antwoorden, beetje jammer die opmerking van je.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 26 januari 2010, 14:09
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroZorro Bekijk bericht
Excuus, deMol, maar ik lees juist heel veel over dit onderwerp, maar niet alleen op dit forum...de Plus is al wél verkrijgbaar,
Als jij graag wilt geloven dan de PRE hier een release krijg dan mag je dat van mij. Ik blijf graag wat realitischer gezien de eerdere ervaring met de "gewone"PRE

Dream On
Met citaat reageren
  #68  
Oud 26 januari 2010, 17:39
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
@deMol: Het is vast niet zo bedoeld, maar je komt over alsof je eigen desillusies je zo bitter hebben gemaakt dat je het niet aan lijkt te kunnen de hoop/mening van een ander te lezen die er anders over denkt. Laat ons toch lekker dromen. We weten geen van allen wat er écht gaat gebeuren, ongeacht wat we hopen, denken, vermoeden of dromen.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #69  
Oud 28 januari 2010, 08:13
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
De desillusie neemt bij mij ook toe naarmate ik langer naar de situatie kijk. gisteren heb ik nog 'ns een keer de Nederlandse Palm website bezocht en die ligt er bij als een in de haast verlaten pand....Al 8 maanden "binnenkort verkrijgbaar" met een layout die al net zo lang niet ververst is. Met de "nieuwe" Treo Pro....je ziet het virtuele stof op de toonbank liggen en een luid geroepen "Hallooooo" klink heel erg hol en galmt door de ruimte.

Gecombineerd met de ontbrekende informatie op de site in de US heb ik eigenlijk geen enkele reden om aan te nemen dat de Pre Plus officieel in Nederland komt.
Is hier sprake van een zekere frustratie? JA! Ik heb te lang met Palm gewerkt.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 28 januari 2010, 08:44
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De desillusie is begrijpelijk joh. Dat snap ik volkomen. Die is er bij mij ook lang geweest. Maar de aanpak van Palm stemt mij met de maand vrolijker. Ze opereren eindelijk als een verstandig bedrijf. Wat dat is?

Begin met je visie, daarna je ervaring. Definieer de breedte en de diepte van je doelproducten. Definieer je demografie (business vs. jeugd vs. huisvrouwen/mannen). Definieer je geografie, doellanden en de potentiele martk daar. Breng binnen die doelgroepen je concurrentie in kaart. Breng daarna per doelgroep/land/product je verwachte opbrengsten in kaart. Breng daarna de nodige investering in kaart. Breng daarna je eigen en externe middelen in kaart.

Daarna pas, gebruik je verstand en definineer binnen een jaren-tijdslijn alle voorgenoemde factoren. Hieruit volgt na veel puzzelen, onderzoek en denken de volgorde waarin je als bedrijf aken moet aanpakken. Hierop hou je focus, je past je bedrijf aan en je gáát ervoor.

Het is voor mij helder dat Palm het voorgaande EINDELIJK heeft gedaan en doet en ze doen het in mijn ogen fantastisch! Let wel, ik baal als een stekker dat mijn taken niet volledig zijn, dat categoriën missen uit de agenda, dat ik in NL geen Pre kan aanschaffen, dat ik geen betaalde app store heb, etc., maar het klopt precies wat Palm doet en wanneer ze het doen! Het zou niet wijs zijn als ze voorgaande pijnpunten nu zouden aanpakken, geld hebben ze niet, potentie hebben ze extreem veel in mijn ogen, ze hebben een doel en volgorde! Mijns inziens is het enkel een kwestie van geduld! Dat hun NL deel van de website zegt dat de Pre er komt zegt mij dat we op de lijst van to-do's staan. Dat ze de landen top-down aan het afwerken zijn bevestigt dat. Dat ze het wel degelijk snel willen doen wordt voro mij bevestigd doordat ze exact díe zaken kiezen uit te voeren die nu het eerste nodig zijn om de grootste slagen, met de minste irritatie bij klanten.

Ze kiezen overduidelijk voor een 80/20 strategie, continue. 20% van de energie in de volgende stap die je 80% oplevert. De overige 20% doe je niet nu, die doe je later, want die kost je 80% energie en levert je veel te weinig op. Dat betekent niet dat ze deze nooit gaan doen, maar dat ze eerst de andere grote slagen maken net zo lang tot die kleine slagen ge-herprioriteerd worden en dán, pas dán wordt die overgebleven 20% ook 80% waard. Dan hebben we het over alle kleine frutlandjes. Dan hebben we het over de o-zo handige fruttige features. Dan hebben we het over het polijsten van deze ruwe maar goed doordachte diamant. Dan hebben we het in mijn ogen dus over alle net door mij genoemde pijnpunten en zo nog 101 waar ik tegenaanloop.

Slotsom, ze maken me zeer happy en meer dan hoopvol. Ik zou het niet anders doen als ik hun was.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #71  
Oud 01 februari 2010, 11:29
ZZRoland ZZRoland is offline
Lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 februari 2007
Berichten: 21
Prachtig stukje MArk, en ik denk dat je gelijk hebt maar ik wil die Pre......... ik wacht nog tot ehh april en als 'ie er dan nog niet is an koop ik een andere smartfone. Mijn trouwe Treo begin toch echt op de raken nu.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 01 februari 2010, 11:50
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Mijn Centro ook, daarom heb ik nu een Pre van belsimpel.nl Dus je hebt wel een optie als je wilt.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #73  
Oud 01 februari 2010, 13:08
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik was eerst ook gefrustreerd rondom de in mijn ogen USA-centric aanpak van Palm.

Maar ik ga steeds meer sympathie krijgen. Ze maken met grote stappen voortgang met hun webOS platform. Nu al 3D games beschikbaar in de USA, binnenkort Flash, Video Recording, updates aan agenda en messaging (duimen dat MSN/Live erbij komt), PDK,.... In maart zou Europa betaalde apps aankunnen. De vraag blijft of dat enkel de officieel ondersteunde landen zijn of heel Europa.

Het blijft de vraag of Palm genoeg cash heeft en omzet draait (nu met Verizon erbij gaat dat hopelijk beter) om het uit te zingen en tegen dat het platform wat volwassener is full swing wereldwijd de markt te bedienen.

En als je geen geduld hebt zoals ik, je kunt idd al aan een Pre komen, die gewoon werkt in NL. Met wat beperkingen, maar ook daar is tot op zekere hoogte nog een beetje omheen te komen (Die 3D games zijn echt COOL!).

Daarnaast beginnen er echt nuttige en toffe apps uit te komen. Denk aan bijv GeoTasks en al het werk dat webosinternals verzet (vers is het erg handige, maar nog prille, xorg tools).
Met citaat reageren
  #74  
Oud 05 februari 2010, 10:51
rrustema rrustema is offline
Junior lid
Voornaam: ReindeR
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3
Gek genoeg zie ik hier nog weinig reacties op de aankondiging op Gloednieuw: Palm® webOS™ op de palm.com/nl-site dat de Palm Pre naar Nederland komt. Weet iemand al wanneer dat zal zijn?
Met citaat reageren
  #75  
Oud 05 februari 2010, 11:45
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Die reacties zijn al geweest, want dat staat er al meer dan een jaar.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #76  
Oud 05 februari 2010, 13:32
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Yeps...

Blijft maar duren en duren...
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #77  
Oud 17 februari 2010, 09:47
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Weet iemand of Palm het op de GSM conferentie in Barcelona nog heeft gehad over de introductie in andere landen (met name NL natuurlijk).

Mijn iPhone abo verloopt over een aantal maanden en ik zou toch graag een Pre willen. Ik lijk wel gek dat ik achter een fabrikant aanloop
Met citaat reageren
  #78  
Oud 17 februari 2010, 09:52
ZZRoland ZZRoland is offline
Lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 februari 2007
Berichten: 21
Nou ik begin de hoop te verliezen. Ergste is dat als de Pre de komende maanden eindelijk in Nederland te koop zal zijn, we met een min of meer verouderd toestel opgescheept zitten, en het is steeds meer de vraag of WebOs het als OS gaat redden in de huidige OS markt.

Ik ben nu een gelukkige Windows 6 gebruiker (Treo 750v) en misschien wacht ik wel gewoon op de eerste Windos 7 toestellen... dat zal vast minder gedoe worden.

Laatst gewijzigd door ZZRoland; 17 februari 2010 om 09:53. Reden: typo's
Met citaat reageren
  #79  
Oud 17 februari 2010, 11:57
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Windows Mobile, nee daar word ik echt niet vrolijk van.
Hoop dat ik volgende week me Pre heb, dan maar Qwertz
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #80  
Oud 17 februari 2010, 13:03
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Windows Mobile, nee daar word ik echt niet vrolijk van.
De nieuwe Windows Phone 7 Series belooft heel erg anders te worden. Ik vond het er goed uitzien. Microsoft stapt eigenlijk volledig af van hun oude Windows Mobile filosofie en gaat meer richting iPhone / webOS / Android zoals HTC het doet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023