Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 mei 2007, 15:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Opinie] Brighthand's Ed Hardy: Palm moet met Wi-Fi Treo's komen

De eindredacteur van een van de meest populaire PDA-sites op het internet, Ed Hardy van Brighthand, is het zat. Volgens hem moet Palm nu eindelijk met een Treo met Wi-Fi-functionaliteit komen. En gauw een beetje.

Volgens Hardy zijn er drie soorten functies op een smartphone die absoluut noodzakelijk zijn voor bepaalde groepen gebruikers. Dit kan een touchscreen zijn, of een QWERTY-keyboard. Daarnaast is er ook een groep mensen die zonder Wi-Fi niet aan een bepaalde smartphone wil. Palm biedt genoeg aan de eerste twee groepen, maar Wi-Fi is in nog geen enkele Treo te vinden. Ed Hardy zegt dat hij denkt dat de managers bij Palm denken dat Wi-Fi niet noodzakelijk is, omdat je al draadloos internet hebt met een 2G of 3G-connectie van je mobiele provider. Het probleem is dat het niet zo werkt.

Volgens Ed Hardy is draadloos internet via de mobiele provider nog steeds erg duur, terwijl Wi-Fi, met name thuis of op het werk, gratis kan zijn. Hij denkt dat er een grote groep mensen is die zonder Wi-Fi nooit aan de Treo gaat, en dat Palm compleet de boot mist bij deze mensen door stug vol te houden dat Wi-Fi niet nodig is.

Er zijn natuurlijk wel enkele problemen. Zo gaat het sterke gerucht dat het oude PalmOS Garnet 5.4.9 er niet voor gebouwd is om zowel een GSM/GPRS-verbinding en een Wi-Fi-verbinding tegelijk aan te houden. Maar voor Windows Mobile Treo's zou dit geen probleem moeten zijn. Een ander groot probleem is, dat de mobiele providers wellicht Wi-Fi-innovatie tegenhouden, omdat zij natuurlijk willen dat hun klanten van een duur data-abonnement gebruik gaan maken.

Concluderend zegt Ed Hardy dit tegen Palm: "Palm, er zijn mensen die jullie producten willen kopen. Dwing ze niet om hun geld aan iemand anders te geven". Jaren geleden was Palm een van de laatste merken om Wi-Fi in iedere high-end handheld te stoppen. Toen was het in principe al laat, omdat de concurrentie deze functionaliteit allang ingebouwd had. "Ik zou het erg vinden als Palm deze kans weer liet gaan", aldus Hardy.


Bron: It's Time for Palm to Stop Dragging Its Heels on Wi-Fi Treos
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4062-uvfzksk59ir.jpg‎ (43,4 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 mei 2007, 15:55
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hear, hear!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 mei 2007, 17:56
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Dat is de reden dat ik (met bloedend hart) overgestapt ben naar een Nokia E61: Mijn mening (in het Engels)

In het kort. Palm schiet op alle fronten, maar vooral met het ontbreken van Wi-Fi te kort. De lijst voor de Treo 680 zou inmiddels te lang worden. Laten we het Postbank debacle vooral niet vergeten! Echt te bizar schandalig voor woorden!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 mei 2007, 21:16
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Grappig, de discussie over Wi-Fi is weer opgelaaid. Zie ook het volgende artikel: Editorial on Palm's Blog Plans waarin Palm Loyal columnist Carl Brooks stelt dat Wi-Fi in Treo's niet afwezig is vanwege technische aspecten maar doordat Palm erin gelooft dat slechts een klein percentage van de smartphone gebruikers ook Wi-Fi gebruikers is.


Opzich wel interessant om Wi-Fi opnieuw onder de aandacht van de producent te brengen, toch denk ik dat Palm deze zomer (juni / juli) nog de aangekondigde "Mercedes" Treo uitbrengt met clamshell design en ingebouwde Wi-Fi. Daarbij is het ook zo dat Wi-Fi op de WinMob Treo's nu ook al mogelijk is: op de Treo 700w en Treo 700wx met de Palm Wi-Fi kaart en op de Treo 750 via de Spectec miniSD Wi-Fi kaart.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 mei 2007, 21:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denk dat het terecht is dat de discussie weer is opgelaaid, want vergeleken met een jaar of 2-3 geleden (de Treo 650 is zelfs van voor die tijd ) is er veel en veel meer Wifi gekomen in de straten van Europa en de VS.

Ik had destijds een TH55 met Wifi, maar kon nooit een hotspot vinden. En ook de normale mensch thuis had destijds geen draadloze routers, terwijl ik nu in mijn studentenkamer al 5 verschillende routers kan ontdekken van de kamers om mij heen.

Dus het is niet zo gek als Ed Hardy stelt dat Palm nu meer prioriteit aan *ingebouwde* Wifi mag geven, aangezien ik denk dat zijn hele punt juist is dat de Wifi ingebouwd moet zijn, ook met het oog op de concurrentie. Het probleem is dat PalmOS Garnet niet om kan gaan met een GSM-radio en een Wifi-radio tegelijk, dus op dat gebied moeten we weer op een opvolger wachten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 mei 2007, 22:20
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik had destijds een TH55 met Wifi, maar kon nooit een hotspot vinden. En ook de normale mensch thuis had destijds geen draadloze routers, terwijl ik nu in mijn studentenkamer al 5 verschillende routers kan ontdekken van de kamers om mij heen.
En wat nou helemaal bizar is dat ik met mijn nieuwe Nokia E61 weet ik hoeveel signaal uit de lucht pluk (screenshots available), terwijl ik met mijn LifeDrive, met aangeschafte software op dezelfde locatie niets uit de lucht pik...
Net als het naar mijn idee slecht oppikken en activeren van bluetooth device door de Treo680. Heb een (mooie!) Motorola HS810 en die werd door mijn Palm regelmatig niet gezien. Nokia E61 heeft daar geen last van.

Palm = superieur in data en SLECHT in verbindingen, Nokia = superieur in alles met betrekking tot verbindingen... en NIET GEWELDIG in data. Nu graag een combi van die beide... Anders kan Palm van mij echt helemaal de pot op. Dan help ik ze nog verzuipen...
(heb er al zoveel geld in gestoken om tekortkomingen van ze te compenseren (cradle, ander oortje, extra batterij en ga zo maar door.).
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023