Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #661  
Oud 05 februari 2007, 16:41
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
het is Kinoma en niet Kinorama (op een of andere manier zit de naam Kinorama in mijn hoofd en wil er niet uit)
off-topic...
Als je uit regio Haaglanden of Rotterdam komt, dan was tot een jaartje of wat Kinorama een aardig bekende foto/video-keten...
Is toen Kral geworden en die is ook omgevallen... (en gedeeltelijk gekocht door Primafoon, maar heet nog Kral )
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #662  
Oud 05 februari 2007, 17:18
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Beste 680'ers,

Kan iemand nu een update geven van wat er nu allemaal mankeert aan de 680 i.r.t. batterij, en wat de oplossingen zijn.
En ik ben benieuwd wat nou de batterijduur is in de praktijk.
(de reden hiervan is, is dat er vanalles wordt beweerd in dit topic, maar ik ben de objectievietiet even kwijt....help)

Ik zie uit naar jullie reactie,
Met citaat reageren
  #663  
Oud 05 februari 2007, 17:20
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ja, ik ken Kinorama ook. Ik kan mij niet herinneren er ooit iets gekocht te hebben.

Over mijn eerdere vraag, het scherm uit bij het streamen van internet radio. Ik denk dat dat niet mogelijk is. Sterker nog ik denk dat kinoma (op de treo zitten oudere files) de telefoon helemaal overneemt en dat je dus niet gebeld kan worden. In Kinoma 4ex is dit schijnbaar nog niet helemaal opgelost, maar dat kan ik niet proberen omdat er geen trial is en ik lees te veel slechte verhalen om het te gaan kopen.

linkje met review
Treonauts | New Kinoma Media Player 4EX: Wow! Plays Flash Movies & YouTube On Your Treo...
Met citaat reageren
  #664  
Oud 05 februari 2007, 18:52
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
020-6545389

Krijg je een mega keuze menu waar je uit kunt kiezen, maar alles tegen lokaal tarief dus zo een ramp is het het bellen met die service desk niet.

Trouwens erg snelle service daar, geen wachttijden of ik belde gewoon op een rustig moment dat kan ook. Maar erg duidelijke service in ieder geval, al is het licht van de toetsenverlichting weer uit... Dus dat truukje was van korte duur.
Met citaat reageren
  #665  
Oud 05 februari 2007, 19:06
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
Heb trouwens ook een Seidio-batterij besteld, omdat ik de extra % accu wel kan gebruiken. Maar ik ga toch een nieuwe accu vragen bij Palm, zeker als met de Seidio de verlichting wel fatsoenlijk blijft werken.

Hoop de Seidio voor vrijdag binnen te hebben en dan post ik wel ff of weer alles werkt, hoop het ergens wel. Zit der niet op te wachten de Treo op te sturen eigenlijk.
Met citaat reageren
  #666  
Oud 05 februari 2007, 20:10
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Toen ik mijn nieuwe Treo 680 had ontvangen, was de batterij na 2 dagen leeg. Ook bij normaal gebruik en het 's nachts uitzetten van de telefoon en zonder de camera te gebruiken. Dit was voor mij de grote ontgoocheling van de Treo 680.
Toen kwam de Camera Update van Palm en die heb ik onmiddellijk gedownload en geïnstalleerd. Vanaf dan is het verbruik wat ik zou noemen "normaal" geworden. Ik zet de telefoon niet meer af en gebruik de camera nog steeds niet en na drie (3) dagen is de batterij nog voor 54% vol. Voor mij dus een volledig succes.
Met citaat reageren
  #667  
Oud 05 februari 2007, 20:27
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
@RVDV

Dank voor je reactie,

Ik begrijp dat je een week (7 dagen) de treo kan gebruiken zonder op te laden.

(Maar je kan toch gewoon ondertussen de camarea gebruiken??)

(Ik krijg steeds meer zin om dat ding te kopen.)
Met citaat reageren
  #668  
Oud 05 februari 2007, 20:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
7 dagen red je niet met normaal gebruik

Ik zou eerder 3 dagen maximaal aanrekenen. Maar nogmaals, iedereen gebruikt zijn Palm anders.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #669  
Oud 05 februari 2007, 20:46
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Jazeker kan ik de camera gebruiken, maar aangezien ik ze niet gebruikt heb weet ik ook niets af van haar verbruik. Wat ik zeker weet is dat vóór de Camera Update, ik de indruk had dat de batterij gewoon leeg liep. Nu is er een normaal verbruik bij dezelfde gebruiksintensiteit.
Met citaat reageren
  #670  
Oud 05 februari 2007, 20:48
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
@ apoc@: bedankt.

Citaat:
Ik begrijp dat je een week (7 dagen) de treo kan gebruiken zonder op te laden.
Dat lijkt me veel, dat kan volgens mij zelfs niet met een 650. Het is sowieso natuurlijk altijd afhankelijk van wat je er mee doet. Mijn 680 staat na 1 dag (14 uur) op 66%: 1 uur boekje lezen, paar telefoontjes en hele dag telefoon aan. Is dat goed of slecht? Voor mij voldoet het in ieder geval en het was slechter voor de patch en de recalibratie.
De batterij is natuurlijk maar 1 criterium; persoonlijk ben ik erg blij met de stabiliteit van de 680 en daar lever ik graag wat batterijduur voor in.
Met citaat reageren
  #671  
Oud 05 februari 2007, 20:58
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Volledig akkoord dat de duur van de batterij afhankelijk is van het gebruik. Ik wou alleen aantonen dat mijn batterij vóór de update na twee dagen leeg was en ik nu na drie dagen nog 64% over heb. En ik gebruik mijn Treo 680 steeds op dezelfde manier. Voor mij persoonlijk vind ik de update een succes.
Met citaat reageren
  #672  
Oud 06 februari 2007, 14:28
shadowdweller shadowdweller is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het werkt idd prima. Laten we alles in deze thread houden. Ik heb het bestand hier geupload (neem aan dat dit wel mag aangezien iedereen het bestand met een .prc editor kan aanpassen)

Installatietip: kan alleen via een file manager worden geinstalleerd (niet via standaard hotsync / quick install). Het simpelste is om het bestand naar je SD/Multimedia Cardkaart te verplaatsen met Card Reader / Card Export II en het bestand met FileZ naar de RAM te kopieren.
ivm. die autocorrectie,

Kan iemand eens stap voor stap uitleggen hoe je dit .prc bestand op de 680 installeerd? het lukt me namelijk niet.
heb het op mijn SD kaart geplaatst, en met filez naar RAM gemoved, er gebeurt echter niets.
moet het bestand eerst nog herbenoemd worden ofzo? er staan er namelijk meerdere origineel in mijn RAM.
Met citaat reageren
  #673  
Oud 06 februari 2007, 14:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo, shadowdweller en welkom hier! Ik neem aan dat wanneer het in je RAM is gezet, je eerst nog een reset moet uitvoeren. Na een soft reset zal het systeem opnieuw laden en als het goed is zien dat er een vervangend bestand is in het RAM, wat dan gebruikt wordt.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar zo zou het moeten werken.
Met citaat reageren
  #674  
Oud 06 februari 2007, 15:28
shadowdweller shadowdweller is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 5
Dank je Domo,

Die reset ontbrak er nog aan.
Eindelijk van die vervelende we'll af

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Hallo, shadowdweller en welkom hier! Ik neem aan dat wanneer het in je RAM is gezet, je eerst nog een reset moet uitvoeren. Na een soft reset zal het systeem opnieuw laden en als het goed is zien dat er een vervangend bestand is in het RAM, wat dan gebruikt wordt.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar zo zou het moeten werken.
Met citaat reageren
  #675  
Oud 07 februari 2007, 19:52
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Weet niet of dit bericht hier of hier moet, maar goed... anders verplaatst iemand hem maar.

Werk nu een dag met de Seidio 1300 batterij en nu ik hem ook een tijdje in het halfdonker heb gebruikt durf ik wel te zeggen, dat het geflikker van het backlight van het toetsenbord over lijkt te zijn. Voorlopig met enige nadruk op "lijkt".
Met citaat reageren
  #676  
Oud 08 februari 2007, 08:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Affijn, gisteravond mijn nieuwe 680 ontvangen. Hele nacht aan de lader gehangen, vanmorgen brandde het lampje groen. Dus ik zet hem aan en... WARNING! Extremely low battery! Charge now! en de accu gaf aan op 7% te staan.

Dus vandaag eerst maar eens de battery register reset uitvoeren. Overigens heb ik wel het idee dat bij deze het toetsenbord minder 'flikkert' en de knopjes soepeler in te drukken zijn. Maar dat kan ik nog niet bevestigen, hij hangt nu aan de lader waarbij ik niks mag aanraken....
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #677  
Oud 08 februari 2007, 10:33
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Voorlopig met enige nadruk op "lijkt".
En terecht. Backlight flikkert minder heftig en minder vaak, maar het komt nog steeds voor.
Met citaat reageren
  #678  
Oud 08 februari 2007, 10:38
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Misschien een leuke voor de 680 bezitters, ik heb wat heen en weer ge-emailed met Palm support over de Treo, en had nog een vraag over mijn nieuwe 680. Voor deze thread niet relevant, maar ik vroeg ook of er nog nieuwe patches aankwamen, en kreeg daar dit antwoord op:

Citaat:
As for the battery, the engineers realised that one of the causes of the battery problem was that the camera somehow never turned off on the 680. There is an update on our website for that. I downloaded it to my 680 and it really helps a lot! Nevertheless there are also other updates coming to solve the battery issue!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #679  
Oud 08 februari 2007, 10:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien moeten we een poll houden over de hoeveelheid oorzaken die debet zijn aan het batterijprobleem van de Treo 680

De teller staat nu op drie.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 februari 2007 om 12:16. Reden: typo
Met citaat reageren
  #680  
Oud 08 februari 2007, 12:04
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
bij mij mag je er nog een andere issue bijzetten. De telefoon staat op keyguard en gaat over. Ik pak 'm uit mijn jas of tas en druk daarbij per ongeluk op het scherm of een willekeurige andere knop, dan stopt het belsignaal. Het scherm reageert even niet...ik kan de "answer" knop zovaak indrukken als ik wil maar er gebeurt niets...en er is niets te horen vanaf de andere kant. Na een willekeurig aantal seconden (hopelijk voordat de andere kant ophangt) kan ik de answer knop nogmaals aantikken en heb ik contact. Diverse keren is de andere kant al doorgezet naar mijn voicemail.

Ik ben al enige tijd met Palm in contact (het is doorgegeven aan eurotechsupport) maar opschieten doet het niet. Ik heb inmiddels een stevig gesprek gehad met mijn Treo en 'm inmiddels het contact met de buitenwereld ontzegt...ofwel....ik gebruik 'm als pda en de telefoon en gprs functies uitgeschakeld.

Laatst gewijzigd door Ce; 08 februari 2007 om 12:11.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023