Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 11 januari 2007, 12:18
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
De SMS komt wel aan bij de Treo 680 zelf, want ik heb storing op de TV als ik een SMS ontvang en de bevestiging wordt door de GSM module teruggestuurd. Dus het probleem zal zeker niet bij de Postbank liggen; Dan hadden sowieso andere telefoons er ook wel last van.
Je hebt (natuurlijk!) gelijk! Ik had dat ook geconstateerd, maar het was helemaal weggezakt.
Je krijgt direct na het versturen inderdaad wel een piekje van interferentie op beeldbuis en/of radio waardoor je weet dat er activiteit van je Treo is....

Heel goed MendriX!
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #102  
Oud 24 januari 2007, 14:22
Marcski
Guest
 
Berichten: n/a
hoe doen jullie het nu, terugbellen naar het nummer op de site "geen sms ontvangen?"
Met citaat reageren
  #103  
Oud 24 januari 2007, 14:39
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcski Bekijk bericht
hoe doen jullie het nu, terugbellen naar het nummer op de site "geen sms ontvangen?"
Ja, dat klopt... En dat staat hier ook boven ergens... Het gaat niet altijd goed, maar meestal dus wel!
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #104  
Oud 24 januari 2007, 14:58
Marcski
Guest
 
Berichten: n/a
sorry, dat had ik niet gezien
Met citaat reageren
  #105  
Oud 30 januari 2007, 00:18
paulmesselink
Guest
 
Berichten: n/a
OK ook ik ben er in gestonken. Had eerst deze site moeten lezen. Zit me de hele avond suf te prutsen met viet telefoons en 3 sims te goochelen zonder resultaat. Ik heb de PB wel een stuk of 15 SMS'sjes afhandig gemaakt en evenzoveel keer gebeld.
Geen sjoege op mijn 680.
Moet ik me nog melden bij Palm en zo jou via welk contactnr of mailadres?
Postbank zal ik ook op de hoogte stellen.
Met citaat reageren
  #106  
Oud 30 januari 2007, 02:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nog maar een statusmelding dan ... ondanks zeer verwoede pogingen van mijzelf en Palm Benelux wil de Postbank vooralsnog niet echt meewerken aan een oplossing. Palm wil het probleem graag oplossen voor de groep gebruikers die problemen ondervinden (waaronder ikzelf), maar zonder technische ondersteuning van de Postbank komen ze niet verder. Ik heb al meerdere keren de toezegging van de manager helpdesk Postbank gehad dat ik teruggebeld zou worden door de IT-afdeling van de partner/afdeling (niet duidelijk) die dit voor de Postbank afhandelt, maar tot op heden niets.

Palm Benelux gaat morgen ook nog een aantal pogingen doen, maar als die weer op niets uitlopen wordt de call helaas afgesloten door Palm UK; of we dat nou leuk vinden of niet. Zonder de hulp van Postbank kan Palm het probleem niet onderzoeken (aldus Palm).

Ik heb mijn volledige medewerking aangeboden (zelfs mijn eigen Postbank-gegevens), maar Palm zegt dat ze echt technische gegevens van de Postbank nodig hebben voor het formaat van de sms-berichten.

Duimen dus dat we er morgen (=dinsdag) met de Postbank uitkomen.
Met citaat reageren
  #107  
Oud 30 januari 2007, 10:28
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
op treocentral of nauts ofzo staat ook een post van een pool die ook zn bank sms-jes niet kan lezen, maar ook radio activiteit waarneemt.
Nou heeft hij het opgelost door in sms naar menu te gaan
->opties->messages->MMS receipts->naar when delivered.
misschien helpt het?
ik heb gelukkig nog een nokia 1100 voor de tan codes
Met citaat reageren
  #108  
Oud 30 januari 2007, 10:53
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Hiermee werkt het helaas niet
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #109  
Oud 30 januari 2007, 11:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Dit is overdigens de thread die jij bedoelde:

http://forum.treonauts.com/treo-mode...nlocked-2.html
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #110  
Oud 30 januari 2007, 12:47
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
yep en de pool had het niet opgelost even 2 usernames door elkaar gehaald.
Opsteker is dat het probleem dus echt bij palm licht en niet bij de postbank, mits
de postbank ook in polen zit
Met citaat reageren
  #111  
Oud 30 januari 2007, 13:04
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Het probleem ligt toch in zoverre bij de postbank dat zij een of andere ongedocumenteerde SMS standaard gebruiken die niet door Palm is geimplementeerd?
Met citaat reageren
  #112  
Oud 30 januari 2007, 13:10
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
nou ja als je boven gelinked topic leest zie je dus dat in polen, iemand ook juist de sms-jes van de bank niet ontvangen kan, of zijn bank gebruikt ook die ongedocumenteerde methode.
Met citaat reageren
  #113  
Oud 30 januari 2007, 13:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Twee opvallende zaken:
  1. Op de Treo 750v werkt het prima
  2. Als je de SMS met de TAN code die je (op een ander toestel) ontvangen hebt vervolgens doorstuurt naar de Treo 680, dan krijg je deze keurig op de Treo 680 te zien.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #114  
Oud 30 januari 2007, 15:16
paulmesselink
Guest
 
Berichten: n/a
Maar dat (doorsturen van je ene naar je andere mobiel) kan toch nauwelijks de bedoeling zijn. Als je hem vanuit een andere telefoon door kunt sturen heb je hem toch niet meer nodig want dan ken je de TAN al. (open deur?)

Opties:

1. Postbank gebruikt een formaat dat (blijkbaar) niet door Palm wordt ondersteund in de Message applicatie (SMS wordt wel ontvangen op locaal netwerkniveau want we zien de storing van het GSM netwerk die van invloed is op radio en TV wanneer we een code aanvragen) of
2. Postbank gebruikt undocumented features (beveiligingseisen?) of
3. Postbank heeft een bekend formaat onvolledig of niet correct (verschil?) geïmplementeerd
4. Palm heeft een variant vergeten te implementeren (immers op de treo 650 en 700 werkt alles naar behoren (althans wat dit issue betreft dan, want bugs zijn er nog zat zo te horen)
5. Palm heeft een SMS-variant verkeerd geïmplementeerd (niet volgens specificaties)

In alle gevallen is er interactie tussen Palm en Postbank nodig. Wellicht is het handig om de mensen daarvan met elkaar in contact te brengen.

Overigens krijg ik sinds vandaag nu aan het einde van ieder telefoontje een nogal afwijkend dialoogje op het midden van het scherm (andere dialoogjes die verband houden met telefoonacties vertonen zich doorgaans aan de onderkant van het scherm) met: 'SMS sent' . Kijkend in de Message applicatie is er niets verstuurd (in ieder geval niet opgeslagen en degene die ik net gebeld heeft krijgt ook niets binnen. Zeer bizar
Met citaat reageren
  #115  
Oud 30 januari 2007, 15:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulmesselink
Maar dat (doorsturen van je ene naar je andere mobiel) kan toch nauwelijks de bedoeling zijn. Als je hem vanuit een andere telefoon door kunt sturen heb je hem toch niet meer nodig want dan ken je de TAN al. (open deur?)
Dat was meer om te testen of het aan de SMS zelf ligt of misschien toch de wijze van het verzenden / ontvangen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #116  
Oud 30 januari 2007, 15:32
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulmesselink Bekijk bericht
1. Postbank gebruikt een formaat dat (blijkbaar) niet door Palm wordt ondersteund in de Message applicatie (SMS wordt wel ontvangen op locaal netwerkniveau want we zien de storing van het GSM netwerk die van invloed is op radio en TV wanneer we een code aanvragen) of
2. Postbank gebruikt undocumented features (beveiligingseisen?) of
3. Postbank heeft een bekend formaat onvolledig of niet correct (verschil?) geïmplementeerd
4. Palm heeft een variant vergeten te implementeren (immers op de treo 650 en 700 werkt alles naar behoren (althans wat dit issue betreft dan, want bugs zijn er nog zat zo te horen)
5. Palm heeft een SMS-variant verkeerd geïmplementeerd (niet volgens specificaties)
Ik gebruik MijnPostbank.nl nu al dik een jaar i.c.m. mijn Treo 650 en ik heb nooit een probleem gehad. Ik denk echt dat dit een combinatie is van het type SMS van de Postbank en een verandering in de Messaging-applicatie van de Treo 680.
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #117  
Oud 30 januari 2007, 15:39
Marcski
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Dat was meer om te testen of het aan de SMS zelf ligt of misschien toch de wijze van het verzenden / ontvangen.
maar die test is zowiezo niet goed, aangezien je niet weet of de versturende gsm het formaat wijzigd
Met citaat reageren
  #118  
Oud 30 januari 2007, 15:48
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik denk niet dat het formaat verandert, misschien ligt het aan het feit dat de Treo 680 de boodschap niet als SMS herkent of dat de Treo de afzender van het SMS-je niet leuk vindt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #119  
Oud 30 januari 2007, 15:52
Marcski
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik denk niet dat het formaat verandert
dat bedoel ik juist, je weet het niet, dus gaat je test niet op

overigens denk ik dat je in de afzender helemaal gelijk hebt, aangezien de afzender al aangegeven wordt op andere telefoons, zonder dat die in het telefoonboek staat
Met citaat reageren
  #120  
Oud 30 januari 2007, 16:00
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Het zit hem zondermeer in de vernieuwde SMS applicatie. Ik denk dat Palm zelf een heel eind kan komen door te kijken naar de veranderingen die zijn uitgevoerd t.o.v. de SMS applicatie op de Treo 650.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023