Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 juni 2001, 12:37
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
Vandaag was ik in de gelegenheid om 3 naast elkaar liggende Palms M505 te vergelijken. Van alle drie was de lichtop-
brengst verschillend! Het lijkt erop, dat de verlichting softwarematig geregeld wordt. Als dit zo is, dan moet het voor de gebruiker mogelijk zijn de verlichting aan de omstandigheden aan te passen. Waar "blijft" de hack die dit regelt ??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2001, 13:21
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
daar heb je helemaal gelijk in! Ik had er eerst ook eentje die niet goed werkte waardoor het scherm dof en kleurloos was. Ik dacht dat dit normaal was en heb het scherm in een andere thread geheel afgekraakt. Nu heb ik een goede m505 en de lichtopbrengst kun je vergelijken met een palm 3c maar dan met 16-bit kleuren, echt onwijs mooi en scherp! Ik weet niet of sidelicht met een hack te regelen valt, maar uit eigen ervaring kan ik duidelijk bevestigen dat er verschillen in de sidelicht bestaan.
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2001, 16:46
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
kan iemand eens checken of dit te maken heeft met WAAR deze Palms gemaakt werden (Hongarije / USA) door bvb. de serial eens te checken? Welke 'externe registratiekenmerken' hebben de "goeie"?

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2001, 17:45
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
,

de vorige palm m505 (met defecte sidelight) die ik had kwam uit Hongarije en de nieuwe die ik sinds zaterdag heb, is geheel perfect en komt ook uit Hongarije. Ik heb gehoord dat het niet veel uitmaakt van waar ze komen je moet gewoon geluk en geduld hebben. Sommigen hebben weer last van stof "in" het scherm dat bij gebruik van sidelights helder oplicht.
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juni 2001, 14:57
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Sidelight....

Ter informatie:

De verlichting van de m505 (4 witte LED's) zit onder de silk screen. Dus niet aan de zijkant.

Detail....


Richard

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 27 maart 2010 om 06:30. Reden: Typo's
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2001, 16:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stargate
kan iemand eens checken of dit te maken heeft met WAAR deze Palms gemaakt werden (Hongarije / USA) door bvb. de serial eens te checken? Welke 'externe registratiekenmerken' hebben de "goeie"?
Volgens Palm is er geen verschil tussen Palm's die in Hongarije gemaakt zijn en Palm's die in de USA gemaakt zijn. Zie: Reactie Palm

Waar je Palm gemaakt is staat trouwens gewoon op de achterkant van je Palm: Assembled in ....
Ik heb een m505 uit Hongarije en er is niets mis mee.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juni 2001, 20:10
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
Re: Sidelight....

>De verlichting van de m505 zit onder de silk screen. Dus >niet aan de zijkant.

Wat is precies de "silk screen"? En hoe is de verlichting precies aangebracht. Ik zie alleen licht komen vanuit de onderzijde en de linker zijkant van het scherm.

Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juni 2001, 21:29
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
>Wat is precies de "silk screen"? En hoe is de verlichting precies aangebracht. Ik zie alleen licht komen vanuit de onderzijde en de linker zijkant van het scherm.

Dat is de graffity aerea, silk buttons: home, calculator, menu, find.

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 27 maart 2010 om 06:31. Reden: Typo's
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 juli 2001, 18:55
DrAG
Guest
 
Berichten: n/a
Licht ?

Laatst was ik in de stad en heb mijn IIIc eens naast een 505 gelegd. Het display was iets donkerder ( met licht aan ) en natuurlijk veer donkerder zonder licht, weet niet of ie Hungary or US was

Maar wat ik eigenlijk verwachtte was een verlicht graffiti area. Dat hoort toch zo te zijn??? lijkt me echt een gewin om gewoon goed te kunnen schrijven in het donker

Volgens mij kwam het licht alleen van de linkerkant (misschien ook rechts of andere zijden, maar die vielen niet op)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 juli 2001, 21:27
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Palm m505 verlichting.

De verlichting van de m505 zit onder de silk screen (of grafitty aerea zo je wilt). Dus niet aan de zijkant, maar aan de onderkant. de silk buttons zijn enigzins transparant, en dus verlicht. (kijk maar eens goed in een donkere ruimte.
Het licht wat je aan de zijkant ziet, is reflectie van de 4 LED's aan de onderkant. overigens geeft de 505 zoveel licht, dat je hem in het stikkedonker goed als zaklamp kunt gebruiken.

Richard

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 27 maart 2010 om 06:32. Reden: Typo's
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 juli 2001, 22:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Hier een foto waarop zichtbaar is dat de silk screen (graffiti area) van een m505 verlicht wordt.

Van links naar rechts: Palm m505, Compaq Ipaq, Palm IIIc.

Bron: http://www2.pdabuzz.com/Reviews/Deta...00_Series.html
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 juli 2001, 02:10
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal dan maar aannemen dat ik een "heldere" m505 heb. Bij de m505 op dat plaatje hangt er een donkere waas over de helft van het scherm, en zijn de silkscreen iconen behoorlijk moeilijk zichtbaar. Mijn scherm ziet er overal een beetje helderder (brighter) uit als het gedeelte rechts onder bij de m505 op het plaatje, maar dan minus de blauwe waas.

Overigens is een scherm moeilijk te beoordelen van een foto. Zo zijn de Ipaq en de IIIc op de foto veel te helder naar mijn mening (maar dat is anders in te stellen).

Raar trouwens om het zo te vergelijken, het lijkt wel expres om de m505 dof te laten lijken. De Ipaq en de IIIc zullen praktisch nooit zo worden gebruikt, tenzij de gebruiker een heel lang verlengsnoer heeft . Beetje onrealistische setting van het licht.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 juli 2001, 11:36
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb deze foto alleen geplaatst om te laten zien dat de silkscreen bij de m505 verlicht wordt (vraag hogerop in de thread). Dat is wel duidelijk te zien. Ik had niet de bedoeling om de m505 dof te laten lijken ten opzichte van de andere twee schermen. Dat ligt duidelijk aan de kwaliteit van de foto. Het is nogal lastig om zoŽn foto in het donker te maken, dus ik neem het de reviewer niet kwalijk. In werkelijkheid is het m505 scherm veel helderder.

De review waarbij deze foto geplaatst is is van 9 mei, bijna twee maanden geleden. Een tijdstip waarop de review zeer welkom was omdat de m505 nog maar net in Amerika beschikbaar was en nog niet in Nederland (Europa). Nu de m505 ruim een maand in Nederland beschikbaar is kan de foto worden vergeleken met de werkelijkheid en geeft het misschien een onwerkelijk beeld. Maar dat geldt voor alle drie de schermen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 juli 2001, 07:54
Hansaplast
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zag laatst op een duitse site een 'handleiding' hoe je je contrast kon veranderen van je m505. d.w.z. de lichtsterkte van je palm. Natuurlijk met gevolg dat de battery eerder leeg is.
ik zal het artikel nog eens proberen op te zoeken op internet......
helaas... kan het niet vinden.
ik heb het niet geprobeerd... maar het waren een reeks codes die je in een memo moest zetten op een speciale manier.

(kortom het kan ook best onzin zijn dat artikel wat ik dus las).
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 juli 2001, 08:39
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Dat was dus inderdaad onzin
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 juli 2001, 12:15
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Die onzin is in deze forums ook gepost. Bedoelde je dit:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1971
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023