Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 september 2004, 09:37
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Full Screen Thumboard for the Tungsten T3

Misschien wel een vreemde manier van typen maar heel gemakkelijk dat on full screen keyboard . Ik ben een "twee vinger" typer.

Ik was aan het uitkijken voor een hardware keyboard. Maar was nog niet zeker welke type. Bluetooth ( is er nog niet voor palm) ,infrarood (levensduur batterij) of via connector (steeds dat inpluggen) maar het zou het laatste worden. Nu nog een beetje rond kijken voor de correcte prijs en compactheid ,je moet dat ding ook mee nemen.

Gisteren het nieuwsitem gezien over een fullscreen keyboard.
de 21 dagen trail gedownload.
Dat werkt leuk ,toetsen zijn groot genoeg ,zelfs voor mijn patatten vingers .
Snel eventjes testen in enkele programma's. Memopad,buildin sms,versamail werken. DocsToGo niet.
Ik vind het een goed keyboard maar enkel gebruikzaam voor mensen die lange teksten type. Voor een adres input of andere korte tekst is het niet handig omwillen van de 1-lijn tekst view en er geen mogelijkheid is voor naar het volgende tekstveld te springen.
Scrollen gebeurt met de up/down via 5way nav.knop

Ik ga de 21dagen trail gebruiken op te zien dat ik het keyboard genoeg zal gebruiken. Maar ik vind het een geslaagd programma.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  screenshot14.jpg‎
Bekeken: 186
Grootte:  34,9 KB
ID: 1198  
  #2  
Oud 12 september 2004, 11:34
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je kunt ook eens naar Fatfinger kijken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #3  
Oud 12 september 2004, 13:27
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
ik had het programmaatje ge-instaleerd maar bij mij crashte hij alleen maar. Misschien werkt het niet samen met Fatfinger dat ik normaal gebruik?

In ieder geval heb ik Thumboard maar weer verwijderd zonder het te hebben kunnen proberen. Jammer want het lijkt mij voor het typen van emails een goede oplossing. Beter dan Fatfinger, want daar krijg je bij een lange email ook kramp van.
  #4  
Oud 12 september 2004, 13:47
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik had ook een crash bij de eerste installatie.
Ik heb een hardreset gedaan en dan een restore via backupman maar zonder statusbarlib.
Daarna alle drie de files ,appsliprotate+statusbarlib+thumboard, teruh heinstalleerd
Daarna werkte het.

Voor appsliprotate,statusbarlib weet ik niet waarom ik ze opnieuw moest installeren. Ze stonden reeds op T3
  #5  
Oud 12 september 2004, 14:03
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Om nou een harde reset te doen tbv het installeren van een betaald programma vind ik wat ver gaan. Als het gratis is...alaa.

Ik wacht wel totdat het programma verbeterd is.
  #6  
Oud 19 september 2004, 19:29
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Het programma liet me toch niet los, daarom nog maar eens geprobeerd.
Let op: EERST de drivers installeren in de DIA map, resetten en dan pas de THUMBOARD.prc installeren.
Dan werkt het prog zoals het hoort.

Eenmaal eraan gewend kun je er snel op typen en is bovendien minder vermoeiend dan met de stylus op het kleine toetsenbordje.
  #7  
Oud 20 september 2004, 21:26
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Ik ga er vanuit dat je niet een heel nieuw apparaat wil aanschaffen voor die feature, maar dit is een van de belangijkste redenen waarom ik een model met ingebouwd toetsenbord heb gekozen

(de aanslag van dit model is overigens wel wat stug, niet geschikt om regelmatig lappen tekst in te kloppen - hoewel 'ie daar dan ook niet echt voor bedoeld is)

  #8  
Oud 20 september 2004, 22:40
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Ik geloof niet zo in pda's waarmee je ook kunt bellen: òf ik heb een telefoon nodig òf een pda (waarbij ik met name informatie wil ophalen en niet wil intypen). Echter als ik de knopjes zie op het fotootje, denk ik dat het typen van een tekst die langer is dan een sms, ook een vermoeiende bezigheid is. Met Thumboard kun je zonder moeite behoorlijk doortypen, vooral omdat het geen fysieke kracht kost. Hoe kun je trouwens én Tomtom gebruiken én tegelijkertijd bellen met een pda/telefoon combinatie?
  #9  
Oud 22 september 2004, 11:22
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Je kan tijdens het telefoongesprek van andere functies gebruik maken, bijvoorbeeld je kalender checken. Het ding heeft zowel een handsfree functie als een headset, dus da's geen probleem.
  #10  
Oud 22 september 2004, 16:17
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
In de carkit (handsfree verplicht) en dan met een (BT) Headset opnemen als je gebeld wordt en eventueel uit TomTom gaan om je agenda te checken, een notitie te maken de verkeersinformatie checken... Ik zie het probleem niet zo eigenlijk .
__________________
  #11  
Oud 22 september 2004, 16:41
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Ik heb Tomtom BT op mijn Palm, en krjg regelmatig telefoon als ik met Tomtom ingeschakeld in een vreemde stad rijd. Gelukkig kan ik mijn telefoon ()Nokia 6310i) middels een eigen BT verbinding draadloos gebruiken terwijl TOmtom gewoon verder navigeert.
Anders zou ik terwijl de telefoon rinkelt: BT Palm-Tomtom moeten uitschakelen en BT handsfree moeten inschakelen ,alvorens te kunnen opnemen. En om weer verder te navigeren moet je de route opnieuw ingeven in tomtom (wat ik overigens wel een tekortkoming van Tomtom vind. Beter zou zijn om een "resume" optie te bieden).
Om dezelfde reden zie ik geen brood in de telefoon-gps.
Maar wellicht behoor ik ook niet tot de doelgroep van de "combi's" .
  #12  
Oud 22 september 2004, 16:44
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Goed, nu graag weer verder discussiëren over het fullscreen toetsenbord.

Praten over combinatieapparaten doen jullie maar ergens anders (op het forum) .
  #13  
Oud 22 september 2004, 17:00
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
OK.
Samenvattend: het grote voordeel van het thumboard vind ik dat je het kunt gebruiken terwijl je zit te telefoneren .

Koekiemonster, hang er maar een slotje op, ik denk dat het meeste wel gezegd is.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023