Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2004, 18:47
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuwe Tungsten C overleden ? ?

Vandaag helemaal happy. M'n Tungsten C is binnengekomen. Aan de computer gehangen. Software geinstalleerd 3 uur gewacht gesyncd en ja hoor het werkt. Na een uurtje pielen sloeg de palm vast. Ik heb hem gereset en alles was weer goed. 's Middags wil ik de palm aan m'n vrouwtje demonstreren foto's laten zien je kent het wel, weer vast. Gereset 2 tellen werken vast. Gereset en alle dat weggegooid hangen.

Als ik de reset knop ingedrukt houd dan start hij soms wel en soms niet door, laat ik de knop los hangt hij. Druk ik het reset knopje in en laat hem los restart hij verschijnt het palm logo wat een beetje zielig staat te springen. Inmiddels is het nu zover dat hij niet eens meer aangaat.

Is ie nu echt stuk of is er wat anders? Hij heeft aan het wifi netwerk gehangen.

Hij hangt nu weer aan de lader maar volgens mij is hij met 3 uur aardig vol.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2004, 18:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ik zou eerst eens een harde reset uitvoeren en daarna stap voor stap software gaan installeren.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2004, 19:01
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is toch een paar seconden de reset knop ingedrukt houden?
Ik weet de Palm is nu helemaal leeg. Dus dat was me gelukt

In de handleiding staat dat je na een reset minimaal 2 uur moet laden.
Daar is hij nu nog mee bezig. Ik ben benieuwd of hij straks weer aangaat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2004, 19:09
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Een _harde_ reset : lees het maar even na op deze pagina:

http://palmclub.nl/tips/reset.shtml


alle programma's die je na aankoop geinstalleerd hebt (en alle data) zijn weg. Je begint dan echt met een schone lei.
Je TC zou dan niet meer moegen vastlopen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 29 januari 2004 om 21:22.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2004, 19:11
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Net de palm gereset, er zit weer iets leven in. Logo verschijnt strepen over het scherm en dan niets meer. Nog een keer reset . Nu een fatal alert.
Emul68Kmain.c,line:456, line 1111 exception at address 206783e2

Onderin staat een knopje reset . Nu is de palm opgestart alleen hij hangt nu in het hoofdscherm.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2004, 20:10
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Heb je echt een hard reset uitgevoerd? Dus kreeg je bij het resetten de vraag "Erase all data?"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2004, 21:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En kijk ook even naar de procedure die palmOne aanraadt als je een upgrade naar een nieuwe pda uitvoert: http://www.palmone.com/us/support/gu...ade/index.html
Echt een aanrader omdat deze wizard-like wizard je door de hele procedure heen loodst. Echt een aanrader dus.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2004, 23:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Waar maak je uit op dat jimbo aan het upgraden is? uit het feit dat hij het verschil tussen een harde en een zachte reset niet kent maak ik op dat hij een nieuwe gebruiker is.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 januari 2004, 07:42
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hiervoor een Palm V gehad. Die is helaas een paar maanden gesneuveld. Daarbij moest je een paar tellen de reset knop ingedrukt houden. Per ongeluk met resetten had ik het aan/uit knopje al een keer ingedrukt dus ja de vraag of alles weg mag had ik al gehad. en dat hielp niet.

Ik heb gisterenavond alle software wat ik maar kon vinden er af geknikkerd custom geinstalleerd en met de hand pocketmirror aangemaakt. Zoals in de handleiding van metck staat. Tot nu toe draait ie nog.

Ik hou jullie op de hoogte.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 januari 2004, 08:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Klein detail: de restmethodes zijn al 8 jaar hetzelfde, dus ook bij de Palm V was enkel de resetknop indrukken niet afdoende, maar dit terzijde
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 januari 2004, 09:47
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Zo lang al
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 februari 2004, 08:19
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Van de week weer de palm diverse malen gereset leeggehaald opnieuw gesynchroniseerd de update van mgmcheck uitgevoerd alles van m'n pc afgeknikkerd opnieuw geinstalleerd palm weer leeg weer gesynchroniseerd. Helaas hij blijft crashen een harde reset werkt ook niet. Het lijkt erop dat als ik ongeveer 5 minuten bezig ben, vooral met internetten dat hij dan crasht. Met zachte en harde reset 's ben ik dan snel 5 a 10 minuten bezig om de palm uit te krijgen. Hij blijft crashen op het eerste palm scherm (gaat springen), het scherm wordt blur of ik krijg een error op het scherm (diverse boodschappen).

Hij gaat maandag retour naar de leverancier.

Bedankt voor jullie hulp ik hou jullie op de hoogte hoe het met de nieuwe palm gaat
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 februari 2004, 14:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Crasht 'ie ook als je net een harde reset hebt uitgevoerd? Ik bedoel, dus als je verder geen andere software hebt geinstalleerd dan de software die er standaard opstaat. Als je TC dan niet crasht ligt het zeer waarschijnlijk toch aan andere software en is het dus geen hardware-probleem.

Overigens, welke update van mij bedoel je?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 februari 2004, 07:48
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moet vele harde reset achter elkaar geven om hem aan de praat te krijgen. Na soms 10 tot 15 harde reset 's functioneert hij even, moet ik hem snel uit zetten anders crasht hij gelijk weer. Ik zet hem dan snel uit en laat hem een paar uur liggen. Dan kan ik hem weer even proberen. Zal vanmiddag eens gaan internetten zonder gesynchroniseerd te hebben.

De upgrade zoals in jou antwoord hierboven beschreven (nr 7).
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 februari 2004, 11:46
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Okee, nu weet ik het zeker hij is defect .

Zelfs na vele harde reset 's ging hij niet meer uit. Palm laten liggen en vanochtend was hij helemaal leeg (qua batterijen dan). In de houder gezet en weer volgeladen.

Niet gesynchroniseerd. Wifi gekoppeld gaan internetten en binnen 5 minuten vast. Gereset internet opgestart binnen 1 minuut weer vast en met hard en zacht resetten krijg ik alleen maar blur of hij slaat direct vast.

was ik net weer gewend dat ik een palm bij me heb, na maanden van klieren zonder agenda, adressen todo's etc.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 februari 2004, 14:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je misschien iets in je ROM gedaan (met Jacksprat of Jackflash)? Zo niet, dan lijkt het toch verdacht op een defecte unit te wijzen .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 februari 2004, 14:36
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Deze programma's zeggen me zo 123 niets.

Ik heb hem gekocht, opgeladen software geinstalleerd gesynchroniseerd het kan zijn dat er nog van m'n vorige palm wat in stond aan instellingen maar zeker geen software.

Maar dat zou met een harde reset dan toch eruit moeten zijn?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 februari 2004, 15:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Alle programma's die niet in je ROM staan worden verwijderd zodra je een harde reset doet. De ingebouwde functies als agenda, memo en dergelijke blijven dan wel gewoon staan (die staan dan ook in het ROM).
Als de namen van die programma's je niets zeggen dan zul je er waarschijnlijk ook wel niet mee gespeeld hebben . Ik zou terug naar de winkel waar je je TC gekocht hebt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023