Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2005, 07:06
Timmer Timmer is offline
Lid
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Na hoeveel tijd accu Treo 650 helemaal leeg?

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Treo 650. Het apparaat reset zichzelf continu, het PalmOne scherm is even in beeld en dan gaat hij alweer uit. Omdat ik er handmatig d.m.v. bijvoorbeeld een harde reset niet tussen kan komen, besloot ik gisteren de batterij eruit te halen en te wachten tot het apparaat helemaal leeg was, goede reden om de grote Treo-update ook eens te installeren.
Vanochtend, toen ik de batterij weer terug deed, was er nog niets verandered, continue resets . Weet iemand hoe lang het duurt voordat het appraat helemaal leeg is vanwege stroomgebrek?
Kan ik misschien beter de accu erin laten of zouden al die resets achter elkaar schadelijk kunnen zijn?
Ben benieuwd!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2005, 08:12
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Je maakt een denkfout. Als je de accu eruit laat, dan zit je PDA al zonder stroom. De accu leegmaken heeft dus geen meerwaarde. Als een tijdje zonder batterij je probleem niet oplost zit je denk ik vast aan een hard reset .
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2005, 08:26
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmer
Omdat ik er handmatig d.m.v. bijvoorbeeld een harde reset niet tussen kan komen
Wat bedoel je hiermee?
Wat doe je om een harde reset te geven?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2005, 08:55
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Sorry, te snel gelezen. Ik las niet dat harde reset faalde (resets), daarom suggereerde ik dat. Lijkt me dat ie defect is als een harde reset echt faalt, dat gebeurt direct aan het begin. Maar je accu leegmaken heeft geen zin als je hem al een nacht zonder accu hebt gehad. Nog een long-shot: Zit er een SD kaartje in waar ie niet tegen kan, haal die er dan uit.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2005, 10:48
Timmer Timmer is offline
Lid
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Voor wat betreft de accu: het leek me handig die voor de zekerheid leeg te hebben, vanwege het feit dat ik niet weet hoelang de Treo zonder stroom moet zitten om "leeg" te zijn. Als ik nu na een nacht of een hele dag de accu er weer in doe zou het natuurlijk kunnen dat ik de Treo weer genoeg stroom geef om een week vooruit te kunnen.
Voor de opmerking van Lindoras: onder een harde reset versta ik het indrukken van de reset -knop i.c.m. het indrukken van de uit-knop. Als je een betere manier hebt om dit te doen hoor ik het graag!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 december 2005, 11:08
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Er is een betere manier denk ik, want ik geloof dat je de UP in moet houden terwijl je reset , zie de link die ik in een eerder antwoord op je gaf 'resets', daar staat uitgelegd wat een hard reset is.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 december 2005, 11:19
Timmer Timmer is offline
Lid
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Had je link nog niet opgemerkt! Ga het vanavond proberen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 december 2005, 11:47
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hij stond ook verstopt. Maar succes, je krijgt hem vast weer goed nu.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 december 2005, 13:53
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Exclamation zero out reset

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmer
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Treo 650. Het apparaat reset zichzelf continu, het PalmOne scherm is even in beeld en dan gaat hij alweer uit. Omdat ik er handmatig d.m.v. bijvoorbeeld een harde reset niet tussen kan komen, besloot ik gisteren de batterij eruit te halen en te wachten tot het apparaat helemaal leeg was, goede reden om de grote Treo-update ook eens te installeren.
Vanochtend, toen ik de batterij weer terug deed, was er nog niets verandered, continue resets . Weet iemand hoe lang het duurt voordat het appraat helemaal leeg is vanwege stroomgebrek?
Kan ik misschien beter de accu erin laten of zouden al die resets achter elkaar schadelijk kunnen zijn?
Ben benieuwd!
Ik hoop dat je niet geprobeerd hebt om zo'n Aziatische firmware update te installeren.

Als een harde reset niet werkt, wat goed mogelijk is, met een dergelijke reset loop, kan je altijd nog de zero out reset proberen (http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...,case=obj(887). Is meteen een goede test voor je mondspieren

Succes, GZK
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 december 2005, 14:45
Timmer Timmer is offline
Lid
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Het is gebeurd na het proberen te plaatsen van twee applicaties die ik op mytreo.net zag, een messenger client en een spelletje. Redelijk normale software dacht ik... (hoopte ik)
Bedankt voor de tip van die zware reset , ga ik ook vanavond proberen. Kende deze procedure niet, heb het net snel even nagelezen. Begrijp alleen nog niet wat je bedoelt met die mondspieren! (maar misschien kom ik daar dan vanavond wel achter)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023