Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2005, 10:02
Evelientjeh
Guest
 
Berichten: n/a
Question Nieuwe PDA kopen

Hoi allemaal,

Nu ik mijn Zire 71 heb verkocht heb ik besloten om een nieuwe (geen tweedehandse) Palm te kopen.

Ik zat te denken aan een Palm Zire 72 totdat ik bij de Dixons kwam. Toen is mijn oog gevallen op de nieuwe Tungsten E2.

Ik weet dat er verschil in zit, namelijk; Tungsten heeft geen camera (heb ik niet nodig).

Maar wat zijn nog meer essentiele verschillen tussen deze twee palms?

Jullie zijn de 'experts', dus zou het graag van jullie horen en welke jullie het beste vinden.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2005, 11:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
-> verplaatst naar 'koopadvies' forum

De Tungsten|E2 heeft een mooier scherm, maar de Zire72 heeft een camera en is sneller. Er is dus niet eentje echt de beste, en het zal vooral van je eigen voorkeuren afhangen voor welke je kiest.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2005, 11:13
Evelientjeh
Guest
 
Berichten: n/a
sorry dat ik 'm in het verkeerde forum had gezet!

Een camera heb ik niet nodig, want die heb ik in mijn mobiel zitten.

Waarvoor heb je snelheid nodig voor een palm? Ik ga geen films kijken op de pda ofzo. Dat vind ik zelf onnodig. Dus als iemand mij dat zou kunnen vertellen, dan weet ik welke van de 2 ik moet kiezen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juni 2005, 11:20
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Snelheid heb je niet alleen nodig bij het bekijken van films, maar eigenlijk overal. Hij reageert net iets sneller als je op een knop drukt. Dat merk je vooral als je veel hebt geïnstalleerd, want met de standaardprogramma's merk je het nauwelijks/niet.

Als je een mediamarkt in de buurt hebt, zou ik daar eens langsgaan. Daar liggen vaak een paar palms op een rijtje om even uit te proberen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2005, 15:59
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ALs ik zou moeten kiezen tussen de Zire72 of de E2, zou ik voor de E2 gaan. Het scherm, het type geheugen, de batterijduur een de nieuwe connector zijn allemaal pluspunten van de E2 t.o.v. de Zire72. De Zire72 heeft dan wel een camera en is lekker slank en heeft een voicerecorder, maar ach, dat zul je toch niet missen. Helemaal aangezien je zelf aangaf dat de camera misbaar is...De Tungsten|E heeft zichzelf bewezen en de E2 heeft daar zeer goed op ingespeeld. Zelf ind ik het een prachtapparaat. Misschien ooit eens leuk voor 'erbij'
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2005, 17:00
Evelientjeh
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb jammer genoeg (volgens mij) geen mediamarkt in de buurt.

Misschien dat ik eens langs kan gaan bij Dixons en dan even vragen of ik ze even 'aan' mag bekijken. Zullen ze vast wel doen.

Dan vroeg ik mij ook nog af waar ik 'm eventueel 't beste zou kunnen kopen. Bij Dixons is de E2 €239,-, bij PDAshop.nl €219,-. Bij Pdashop.nl hebben ze ook nog een aanbieding met aluminium case en screenprotectors van €245,-. Maar nu vroeg ik mij af of je wel een goede garantie hebt bij pdashop.nl. Bij dixons kan ik natuurlijk er altijd mee teruggaan, maar bij PDAshop niet.. Heeft iemand hier ervaring met pdashop.nl?

Ik zie trouwens net dat de Zire 71 144 Mhz heeft. Ik vind dat eigenlijk al snel genoeg (ben maar een 'eenvoudige' gebruiker) dus wat dat betreft zou de E2 nog het beste passen bij mij.

Dus, het wordt een E2-tje. Alleen nu nog even de winkel kiezen.. ik wacht op jullie reacties!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 juni 2005, 17:17
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Hier staat een prijsoverzichtje voor de Tungsten|E2. Als je op het handje klikt dat voor een winkel staat, zie je reacties van anderen.

Met pdashop heb ik in ieder geval erg goede ervaringen wat betreft support, maar je betaalt er wel iets meer als bij de goedkoopste webshop.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 juni 2005, 18:32
Evelientjeh
Guest
 
Berichten: n/a
Dan bestel ik de Tungsten E2 + Protection pack bij pdashop.nl.

Ik wilde even weten of de support enzo goed was.

Allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden en ik laat het jullie weten als ik de E2 heb binnengekregen!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 juni 2005, 10:19
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Hoi Evelien,

Ik dacht dat je je palm Zire 71 had gehouden en daarom geen 72 meer wilde kopen... zoiets mailde je mij namelijk. Ik zou altijd voor de Zire 72 gaan, heb zelf ook een T|E en vind de Zire toch wel veel beter... Maja....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023