Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 april 2004, 12:01
A.D. van Holten
Guest
 
Berichten: n/a
Question synchroniseren via Blue Tooth

Hallo,

Vorige week een T3 besteld met Tomtom blue Tooth software. Ik wilde daarbij een losse BT adapter hebben omdat is zowel zakelijk als prive moet kunnen synchroniseren. Ik dacht dat zakelijk met een cradle te doen en prive via BT. Vraagt deleverancier van de winkel waar ik em besteld heb of ik de weg naar het toilet wil weten omdat ik een losse BT adapter erbij wilde hebben!
Je kunt toch met een losse adapter in een USB poort van je PC synchroniseren via BT??

Hoop dat iemand ervaring heeft?


Groetjes Albert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2004, 12:10
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
Je kunt toch met een losse adapter in een USB poort van je PC synchroniseren via BT??
Ja hoor, doe ik geregeld (ik gebruik hiervoor het gratis programma NetSync). Maar let op dat het synchroniseren met twee apparaten niet altijd vlekkeloos verloopt (zie mijn eerdere post over dit onderwerp)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2004, 13:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja hoor, je kunt je T3 synchroniseren dmv een BT-verbinding met je pc. Volgende keer kun je het met de zoekfunctie zelf opzoeken maar voor deze keer: Zoeken naar: bluetooth+hotsync. Veel plezier met je BT-hotsync
En Chris, de manier die jij aangeeft is een networkhotsync. Natuurlijk kun je een hotsync via het netwerk doen maar een bt-hotsync is natuurlijk ook local mogelijk. Overigens is een bt-hotsync (local dan wel via een netwerk) bij mij niet anders dan een sync via de cradle.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 april 2004, 13:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De reden om het via het netwerk te doen is dat het vinkje bij "Local Serial" bij de hotsyncmanager niet ingeschakeld hoeft te worden waardoor de BT serial port vrij wordt gehouden voor andere BT apparaten die willen verbinden met je computer.

Dus ik sync altijd via Network Hotsync.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 april 2004, 13:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank je Gaz, maar dat wist ik al . Nee, het gaat mij erom om duidelijk te maken dat er nog een andere manier is. En voor de topic-starter is het misschien handig om te weten dat die twee mogelijkheden bestaan. Maar in mijn situatie is de T3 ook het enige wat verbonden wordt met de pc, dus dan maakt het niets uit wat de instellingen van je hotsync zijn.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 april 2004, 22:26
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Je hebt helemaal gelijk, Heck, maar zoals Gaz al aangaf levert NetSync veel minder problemen op. En juist voor beginners is dit een belangrijke plus.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023