Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 oktober 2003, 20:17
Jaap Verhoeven
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Tungsten T3 problemen

Ik was er helemaal klaar voor: mijn Palm 515 vervangen door een Tungsten T3. Gevallen voor het Hi-Res scherm en de MP3 speler. De spulletjes in huis, Tungsten netjes geladen en geactiveerd. Software op mijn pc installeren ging prima: de software gaf aan mijn oude Palm software te upgraden en de gegevens intact te laten. So far so good. Tijd voor de eerste hotsync. Fatal alert, harde reset . Nog een keertje proberen. Zelfde verhaal. Alle 3rd party software weggehaald (had gelezen dat OS5 dat niet altijd ondersteunt). Weer een vastloper. Documents to go weggehaald, uiteindelijk een écht kale Tungsten T3 aan de praat gekregen en zowaar gesynchroniseerd. Toen een muziekje proberen. Volgens het boekje. Vastloper bij de overdracht van het eerste nummer. Tungsten geeft aan dat ik even moet wachten....maar dat gaat niet meer over....Het muzieknummer wordt voor ongeveer 27% geladen en dan loopt de boel vast. Opnieuw proberen. Weer hetzelfde verhaal. Hele pc op tilt. Herstarten en opnieuw beginnen. Bij de eerste de beste poging....je raadt het al: fatal alert....Wát doe ik fout?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2003, 20:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Allereerst denk ik niet dat je DocstoGo hebt weggehaald aangezien dat in het ROM zou moeten staan, maar dit terzijde.

Ik heb een aantal vragen.
Heb je de conduits doorgelopen? Heb je het geprobeerd met een ander SD-kaartje, bekend probleem bij de T|3? Heb je de oude programma's (die in de map Palm/Jouw hotsyncnaam/Backup) verwijderd of op een andere plek gezet?
Als niets helpt kun je altijd nog een harde reset doen en de hele installatie opnieuw (ook op je PC) uitvoeren. Wees dan wel zeker dat je de oude bestanden op een andere plek hebt gezet. Succes!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2003, 20:39
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Het lijkt er op dat je de "oude" OS4 software en instellingen hebt gesynchroniseerd met een OS5 machine. Ook uit eigen ervaring weet ik dat dit vragen om moeilijkheden is. Het feit dat je van alles hebt uitgehaald door software te wissen...opnieuw te installeren enz. heeft het er naar het zich laat aanzien niet beter op gemaakt.

Verder kan ik me aansluiten bij metck....backup maken van je oude date...ergens anders bewaren....Palm desktop verwijderen...computer herstarten en nieuwe versie installeren...eerste hotsync en verder geen data van de oude situatie overzetten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2003, 20:45
Jaap Verhoeven
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor jullie snelle reacties. Allereerst over Documents to go: klopt, heb ik niet weggehaald, maar ervoor gezorgd dat er geen documenten werden gesynchroniseerd. Even uitgeschakeld dus. Dat hielp: de boel liep telkens vast op een powerpoint document. Daarna niet meer. Toen ik de boel helemaal 'gestript' had functioneerde de boel. Maar nu de muziekjes. Gewoon een DaneElec SD kaart van 64Mb. Niets bijzonders mee toch? Ik lees alleen alarmberichten over zeer grote SD kaarten en dan vaak van SanDisk...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2003, 20:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Jaap, inmiddels lees je berichten of fouten met meerdere merken en kaarten van diverse formaten. Je kunt dus heel wel te maken hebben met het inmiddels beruchte SD kaart probleem.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2003, 21:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Dank voor jullie snelle reacties. Allereerst over Documents to go: klopt, heb ik niet weggehaald, maar ervoor gezorgd dat er geen documenten werden gesynchroniseerd. Even uitgeschakeld dus. Dat hielp: de boel liep telkens vast op een powerpoint document. Daarna niet meer. Toen ik de boel helemaal 'gestript' had functioneerde de boel. Maar nu de muziekjes. Gewoon een DaneElec SD kaart van 64Mb. Niets bijzonders mee toch? Ik lees alleen alarmberichten over zeer grote SD kaarten en dan vaak van SanDisk...
Nee, waarschijnlijk zit het probleem niet in je SDcard, maar in de software die je op je oude palm had staan. Zoals Ce opmerkt, waarschijnlijk heb je oude software (die misschien ongeschikt is voor OS5) per ongeluk en onbewust op je palm gezet met hotsync. Een harde reset lost dan niets op omdat de volgende keer dat je hotsynct vrolijk alle oude proggies weer op je T|3 terecht komen.
Dus wat ik zou doen als ik jou was is:
- zorgen dat je adres, agendagegevens en dergelijke veilig zijn, bijvoorbeeld door ze te exporteren vanuit Palm Desktop.
- de hele boel op je PC deinstalleren, wat je wilt bewaren moet je natuurlijk backuppen
- belangrijk!: de oude programma's in de map Palm/Username/backup ergens anders neerzetten of indien niet nodig simpelweg wissen
- PC opnieuw opstarten
- harde reset van je Palm en de eerste schermen weer doorlopen. Daarna even niets mee doen.
- Check of echt alle oude proggies van je pc zijn verdwenen of verplaatst.
- Installeer vervolgens vanaf de cd-rom de hele boel weer.
- Importeer in Palm Desktop de bewaarde adressen en dergelijke
- Doe je eerste hotsync

Als het goed is dan moet alles weer als een zonnetje werken. Het is weliswaar even werk, maar dan heb je wel een goed lopende T|3. Succes en als er nog vragen zijn dan merken we het wel.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 oktober 2003, 21:05
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 24-10-2003, om 20:55 heeft Ce dit gezegd in bericht #5
Jaap, inmiddels lees je berichten of fouten met meerdere merken en kaarten van diverse formaten. Je kunt dus heel wel te maken hebben met het inmiddels beruchte SD kaart probleem.
Nogmaals ik denk niet meteen dat het een SD-card probleem is. 99% Van de problemen doen zich voor met grote (vanaf 256MB) Sandisk kaarten. Daar is hier in beide gevallen geen sprake van. Dus Jaap, als ik jou was zou ik het eerst even proberen met mijn tutorialtje. Overigens, je zou, als je de beschikking hebt over een andere SD-card het eerst daar even mee proberen. Maakt het geen verschil dan denk ik dat het probleem in iets anders zit.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 oktober 2003, 22:02
Jaap Verhoeven
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

dank jullie wel. Ik volg jullie raad op en ga de boel netjes (maar dan volgens jullie suggesties) opnieuw installeren. Ik denk zomaar dat de ellende inderdaad door een vermenging van OS4 en OS5 componenten is ontstaan.

met vriendelijke groet,

Jaap.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 oktober 2003, 22:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 24-10-2003, om 22:02 heeft Jaap Verhoeven dit gezegd in bericht #8
dank jullie wel. Ik volg jullie raad op en ga de boel netjes (maar dan volgens jullie suggesties) opnieuw installeren. Ik denk zomaar dat de ellende inderdaad door een vermenging van OS4 en OS5 componenten is ontstaan.

met vriendelijke groet,

Jaap.
Graag gedaan, als het niet lukt dan merken we het wel. In ieder geval succes gewenst!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 oktober 2003, 22:23
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
mp3

Wat betreft mp3 files kan ik je aanbevelen om een kaartlezer te gebruiken om ze op je SD kaart over te zetten. Via hotsync loopt ie halverwege vast (sd controller raakt oververhit bij het langdurig transferen)dit kan tot gevolg hebben dat je een melding krijgt dat de kaart niet wordt herkend en er verschijnt een optie om te formatteren. Zorg er wel voor dat de mp3 files in de juiste directory worden gezet!! Verder is het geluid (bijna) perfect te noemen via een koptelefoon als je je cd in de hoogste kwaliteit hebt geripped. Succes!!

Gr. Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 oktober 2003, 22:57
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Het duurt inderdaad best lang om een grote hoeveelheid bestanden via Hotsynch op je SD-Kaart te zetten. Dit probleem is bekend. Je zult hier bijzonder weinig aan kunnen doen. Enige optie is PinStall gebruiken om alleen die bestanden op je kaart te zetten die je wilt, i.p.v. de hele Hotsynch procedure.
Maar als je echt van plan bent je SD-Kaart intensief te gaan gebruiken, voor MP3's of DigiMap kaarten kun je waarschijnlijk beter een Kaartlezer aanschaffen. Deze zijn er al vanaf een euri of 20. Hiermee kun je je SD-kaart gebruiken als een externe harde schijf. Het lezen en schrijven gaat hiermee bijna net zo snel als op een normale harde schijf. Een kleine 80MB aan mp3's duurt dan nog maar een seconde of 20 hooguit
Zoals ik al zei in een andere Thread.
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023