Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 september 2005, 06:29
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Hoeveel voor een T3?

Ik heb een T3 op het oog en de prijs is 160 euro. Eigenlijk kreeg ik een T3 aangeboden voor die prijs, nav. een bod dat ik had gedaan op een andere T3
Ik denk zelf dat het een leuke prijs is voor een mooi product.

De T3 wint het hier van de Clie TH55, behalve op de batterij. Bestaan er vervangings batterijen met zwaardere capaciteit?


The Rocker
  #2  
Oud 04 september 2005, 08:45
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
De T3 wint het hier van de Clie TH55, behalve op de batterij. Bestaan er vervangings batterijen met zwaardere capaciteit?
Er bestaan wel vervangingsbatterijen (bijvoorbeeld bij www.pdatechcenter.nl) maar voor zover ik weet geen batterijen met een beduidende zwaardere capaciteit.

Misschien dat je het al weet, maar het is belangrijk dat je bij een tweedehands T3 checkt of deze niet het Digitizer probleem heeft.

Trouwens: in de vergelijkende test die je aanhaalt wint weliswaar de T3 op punten, maar er wordt ook gezegd dat de keuze afhangt van je eigen wensen.
Quote:
Deciding what PDA is right for you individually depends solely on how you weigh your desired features. For example, size, weight, battery life; Wi-Fi vs. Bluetooth; Outlook vs. Palm/CLIE desktop usage; availability of accessories; etc. You have to decide which features are the most important to you.
  #3  
Oud 04 september 2005, 10:26
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
maar voor zover ik weet geen batterijen met een beduidende zwaardere capaciteit.
Maaar dat bedoelde ik dus wel.

Citaat:
Misschien dat je het al weet, maar het is belangrijk dat je bij een tweedehands T3 checkt of deze niet het Digitizer probleem heeft.
Nee. Dat wist ik niet.
Ik begin een beetje triest te worden van de rommel die Palm maakt, tegenwoordig.

Citaat:
Trouwens: in de vergelijkende test die je aanhaalt wint weliswaar de T3 op punten, maar er wordt ook gezegd dat de keuze afhangt van je eigen wensen.
Lijkt me logisch. M'n keuze was in principe al gemaakt dus het aanhalen van genoemd stukje was onnodig.

Blijft over de T5. Een toch langzame, en geheugen arme Clie TH55 zonder mogelijkheid tot reparatie als ie het begeeft. Wachten op nieuwe modellen, OF doorstappen naar Windows Mobile. Bij die laatste heb je wel gelijk 64/128MB,wifi en BT. Helaas is de ingebouwde software RUK! Of gewoon met een oud maar betrouwbaar model blijven zitten

The Rocker
  #4  
Oud 04 september 2005, 11:15
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
Helaas is de ingebouwde software RUK!
Offtopic, maar toch: dit ben ik niet met je eens. Waar baseer je dit op?

Het is trouwens helemaal niet zo dat alle T3's last van het digitizer probleem hebben, maar als je een tweedehandse (zonder garantie) koopt, is het wel iets om op te letten.
  #5  
Oud 04 september 2005, 11:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
T3 kan langer werken als je het powerpack (of zoiets, weet niet meer precies hoe het heet) aanschaft. Dat klik je achterop de T3 en dan kun je zeker 2-3 keer zolang werken met je T3. Heb er onlangs nog een op de kop getikt via dit forum. In de praktijk werkt het makkelijk, je kunt terwijl de T3 eraan vast zit gewoon doorwerken en als je hem even laat zitten laadt ie je Palmpje gewoon weer op.

Of wist je dat al? In dat geval is deze post zinloos natuurlijk.
  #6  
Oud 04 september 2005, 17:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Helaas is de ingebouwde software RUK!
CLIE's hebben, nu ja, eigenlijk meer hadden natuurlijk gewoon het reguliere PalmOS met alle bekende software. Daarnaast heeft Sony aanvullingen geschreven die weliswaar standaard geïnstalleerd zijn, maar die je niet hoeft te gebruiken, CLIE Organiser bijvoorbeeld.
Voor de CLIE's van voor de TH55 geldt trouwens wel een beperking. Deze hadden een speciale audiochip, waardoor alleen Sony's eigen mp3-programma erop werkte.

Citaat:
T3 kan langer werken als je het powerpack (of zoiets, weet niet meer precies hoe het heet) aanschaft.
Power to Go.
  #7  
Oud 04 september 2005, 17:42
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
CLIE's hebben, nu ja, eigenlijk meer hadden natuurlijk gewoon het reguliere PalmOS met alle bekende software. Daarnaast heeft Sony aanvullingen geschreven die weliswaar standaard geïnstalleerd zijn, maar die je niet hoeft te gebruiken, CLIE Organiser bijvoorbeeld.
Voor de CLIE's van voor de TH55 geldt trouwens wel een beperking. Deze hadden een speciale audiochip, waardoor alleen Sony's eigen mp3-programma erop werkte.


Power to Go.
Ik bedoelde dat ik de software die ingebouwd zit in een PocketPC "RUK"" vind. US gebaseerde software. Dat is ook het geval bij de Palm, maar dat kun je gratis vervangen of aanvullen met bijv. KSdata, A5 enz.

@Rudyheidenis

Neen dat wist ik niet.Maar daar zal die T3 wel dikker van worden. Misschien moet ik er gewoon maar een battery extender ophangen. Lekker goedkoop.

Ik zal de verkoper eens vragen hoe het met die digitizer zit.

The Rocker
  #8  
Oud 04 september 2005, 18:02
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
US gebaseerde software. Dat is ook het geval bij de Palm, maar dat kun je gratis vervangen of aanvullen met bijv. KSdata, A5 enz.
Dat kun je net zo goed met PocketPC. Voor alles is wel vervangende software te vinden, bijna altijd ook gratis.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
Ik zal de verkoper eens vragen hoe het met die digitizer zit.
Je kunt het altijd zelf uitproberen met het standaard Note-programma. Horizontale en vertikale lijnen trekken overal op het scherm en dan controleren of er een uitlijnverschil zichtbaar is.
  #9  
Oud 05 september 2005, 12:03
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Dat kun je net zo goed met PocketPC. Voor alles is wel vervangende software te vinden, bijna altijd ook gratis.
De betere software moet je toch echt kopen.Ook de keuze is beperkter.

Citaat:
Je kunt het altijd zelf uitproberen met het standaard Note-programma. Horizontale en vertikale lijnen trekken overal op het scherm en dan controleren of er een uitlijnverschil zichtbaar is.
Ok, ik zal dat doen bij de volgende aanbieding. De verkoper heeft hem inmiddels voor m'n neus langs verkocht aan een ander

The Rocker

Laatst gewijzigd door The Rocker; 05 september 2005 om 12:09.
  #10  
Oud 05 september 2005, 12:23
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
De betere software moet je toch echt kopen.
Dit geldt net zo goed (of net zo min) voor Palm software.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker
Ook de keuze is beperkter.
Dat is misschien wel waar, maar ik neem niet aan dat je 5 verschillende datebook applicaties tegelijkertijd op je Palm wilt draaien.

Misschien kun je jouw opmerkingen toelichten met voorbeelden in plaats van alleen maar wat te roepen.

Ik wil deze discussie graag met je voortzetten, maar dan wel via PM of in een andere thread.

  #11  
Oud 05 september 2005, 16:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik wil deze discussie graag met je voortzetten, maar dan wel via PM of in een andere thread.
Gaarne, sta ik helemaal achter.
__________________
FoleoCentral.com
  #12  
Oud 06 september 2005, 00:35
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts

Off-topic

Dit geldt net zo goed (of net zo min) voor Palm software.

Off-topic


Toch in mindere mate zoals ik al schreef, en wat voorbeelden gaf.

Citaat:
Dat is misschien wel waar, maar ik neem niet aan dat je 5 verschillende datebook applicaties tegelijkertijd op je Palm wilt draaien.
Neen.

Citaat:
Misschien kun je jouw opmerkingen toelichten met voorbeelden in plaats van alleen maar wat te roepen.
Nahja, zeg! Ik roep niet alleen maar en gaf al wat Palm voorbeelden. Jij bestrijd mij in mijn mening maar komt zelf niet met voorbeelden.

Je wilt Calendar+, AM TasksPlus of Taskplus toch geen volwaardige agenda/taken apps noemen, of vergelijken met de al eerder genoemde PALM voorbeelden.
Ze doen niet meer dan een afspraak uit de Outlook database halen en die weergeven op je Today scherm.

Wil je meer zul je toch over moeten gaan naar PocketInformant of PocketBreeze(SBSH) en die kosten geld. Want qua freeware is er dus niet veel anders meer voor de PocketPC.

Citaat:
Ik wil deze discussie graag met je voortzetten, maar dan wel via PM of in een andere thread.


Ik geloof niet dat ik dat echt wil. Omdat dit soort discussies meestal op niets uitlopen. Zie je bovenstaande "jij roept maar" uitspraak.
Ook dit issue blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Bovenstaande is de reden dat ik (voorlopig) ben afgestapt van de PocketPC, en een PALM ben gaan gebruiken. De tijd zal leren of ik dat blijf doen.

The Rocker.
  #13  
Oud 06 september 2005, 01:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denk dat je prima T3's kunt vinden voor rond de 150-170 EUR, hier, op marktplaats, speurders, of zelfs op eBay. Gezien de specs een geweldige deal voor een Palm.



//slotje
__________________
FoleoCentral.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023