alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Serverproblemen
Een verklaring over de serverproblemen en de lange downtime van gisteren volgt later.
- jp |
|
||||
|
||||
En ik dacht al dat het een probleem op mijn PC was ! Alle beveiligingen nagelopen waarom mij plotseling toegang geweigerd werd. Kinderen al op hun kop gegeven "wat heb je nou weer gedownload !".
Jan Karel
|
|||
|
|||
Ik had er vandaag ook al last van, laten we hopen dat de admins er snel uitkomen
![]() Laatste uur gaat het overigens prima. |
|
||||
|
||||
Ik was niet zo verrast eigenlijk. Om de één of andere reden is deze site zo vaak down voor mij
![]() |
|
||||
|
||||
ja hoor
ook bij problemen kan pas na 3x inloggen en wordt veel keren de toegang geweigerd naar een ander forum .
ben er zeker van dat je wel een oplossing vind ... merde "the connection is refused to.... hier gaan we weer
|
||||
|
||||
Sinds de verhuizing naar de nieuwe server is het alleen "bad karma" voor de Palmclub geweest. Even door de zure appels heen bijten jongens, ik weet ook het fijne er niet van en geloof me, voor een forum addict als ikzelf is downtime niet fijn
![]() (Bram is wezen skieën deze week)
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 01:52 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #6
(Bram is wezen skieën deze week) ![]()
Groeten van een blije palm gebruiker, René Treo 650 is helemaal top ![]() ![]() Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre ![]() Laatst gewijzigd door RenéD; 01 maart 2005 om 08:56. |
|
||||
|
||||
Heren,
Ik hou het nog even kort. Het is inderdaad momenteel niets anders dan ellende en zonder Bram is het helemaal nogal behelpen. Ik probeer zo goed en kwaad mogelijk steeds leven in de site te blazen, maar dat is korte termijn werk. Er zal waarschijnlijk een geheel nieuwe server moeten komen, maar we zijn er nog niet uit. In ieder geval is het voor ons volkomen onverklaarbaar waarom de server steeds zo blijft hangen. Het lijkt niet aan de configuratie te liggen, want hij deed het op een compleet andere Linux-server precies zo (de reden waarom we toen verhuisd zijn naar een eigen server). Kortom: we zijn er druk mee bezig, maar reken nog maar wel op de nodige downtime ![]() - jp |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:52 heeft RenéD dit gezegd in bericht #7
Begrijp ik hier uit dat Bram de schuld krijgt van de problemen met de server? ![]() |
|
|||
|
|||
Euch, dan is het toch eenvoudig, laten we allemaal gaan skieën dan hebben de admins hier lekker de tijd om alles op te lossen
![]() Ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar ik begrijp jullie frustraties jongens! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:52 heeft RenéD dit gezegd in bericht #7
Begrijp ik hier uit dat Bram de schuld krijgt van de problemen met de server? ![]() Bram is *echt* wezen skieen met zijn ouders deze week. ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 10:08 heeft Jurgen dit gezegd in bericht #10
Euch, dan is het toch eenvoudig, laten we allemaal gaan skieën dan hebben de admins hier lekker de tijd om alles op te lossen ![]() ps. ik zei niet dat de schuld bij Bram ligt, maar dat het leek in het stukje dat hij de schuld kreeg ![]()
|
||||
|
||||
Verkeerd begrepen
![]() Als er momenteel twee mensen die zijn die er alles aan doen om de website en het forum in de lucht te houden dan zijn het Jean-Paul en Bram. Zoals Gazpacho al aangaf, als er iets mis it met de website of het forum, geef maar een gil richting een van die twee en het komt goed... Maar zelfs 'nerds' (en dat bedoel ik dan als groot compliment) als deze twee mannen moeten er af en toe tussenuit ![]() Groeten, Jaap
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5 |
|
||||
|
||||
JP: Misschien je TREO650 volgende keer meegeven met Bram zodat hij een remote sessie kan opstarten.
![]() Maar petje af voor jullie 'nerds' want zonder palmclub (dus jullie) zou ik mijn dagen hier minder goed door komen!!
|
|||
|
|||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9
Bram (Bram) is een zeer gewaardeerde admin en zijn gemis wordt nu pijnlijk duidelijk. ![]() Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9
Ik heb niet altijd de tijd om continu de Palmclub-server te monitoren en met z'n tweeen en zijn briljante herstart-scripts was dat veel beter te doen. De server heeft het echter op het moment zo kwaad, dat zelfs het herstart-script geen soelaas kan bieden. Temeer een reden dat de aanwezigheid van Bram gemist wordt. Jaap |
|
||||
|
||||
@Jaap:
![]() Hopelijk is er binnenkort een stabiele situatie en ondertussen is alle hulp welkom. Groeten, Roel.
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9 De server heeft het echter op het moment zo kwaad, dat zelfs het herstart-script geen soelaas kan bieden.
Wat ik van hier zie heb je een geheugen probleem en als ik iets zou proberen, gooide ik tijdelijk Flash eruit. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Op 02-03-2005, om 00:59 heeft ghia dit gezegd in bericht #17
Herstartscripts zijn geen oplossing, maar alleen symptoombestrijders. In afwachting van een definitieve oplossing verrichten ze goed werk, maar dat mag alleen tijdelijk zijn. Wat ik van hier zie heb je een geheugen probleem en als ik iets zou proberen, gooide ik tijdelijk Flash eruit. Wat mij verbaasd is dat de server er continue last van heeft. Bij ons had hij er alleen tussen 19:00 tot 23:00 last van omdat dan de meeste leden on-line zijn en dus de serverload groter was. Bij jullie lijkt hij er wel continue last van te hebben. Het kan ook zijn dat de database gewoon problemen kent. Wat wellicht dan een oplossing is, is het uitzetten van de related topics feature..... Jaap Laatst gewijzigd door JvanEkris; 02 maart 2005 om 10:09. |
|
||||
|
||||
Het lijkt erop alsof de problemen voorbij zijn <klop klop>. Ik hoor vanavond de exacte details, dus meer kan ik nu ook niet zeggen. Er is in ieder geval naar gekeken door iemand bij Exception
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door jean-paul; 02 maart 2005 om 14:36. |
|
||||
|
||||
Mja, laten we nu vooral niet teveel juigen; vooralsnog draait het, en zeker beter als de afgelopen dagen. Maar we zijn er nog lang niet.
Wordt vervolgd. |