Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2004, 10:42
RudiB
Guest
 
Berichten: n/a
Installatieprobleem Zire op nieuwe PC (Win XP SP1)

Beste Palm-gebruikers,

Sindskort heb ik een nieuwe PC op mijn werk. Ik slaag er echter op geen enkele wijze in mijn Palm Zire succesvol te verbinden voor synchronisatie met Outlook. Ik gebruik de reguliere installatieprocedure van de bij de Zire bijgeleverde CD-ROM. In de eindfase van de installatie vraagt het porogramma vanaf de Palm een synchronisatie te initieren; maar de Palm ziet de PC niet en de PC-software wacht eindeloos op reactie van een Palm. De bekende geluidjes van het aan- en afmelden van een USB device klinken heel snel na elkaar, dus de 'USB-verbinding' is erg kort.

Ik vermoed problemen bij de USB-driver of USB-poort. De installatie van de USB-driver lijkt succesvol maar na een nieuwe poging om syncronisatie vraagt de PC soms opnieuw de driver te installeren. Kan het iets met USB 2.0 chip(sets) te maken hebben?

Korte info:
- Palm Zire
- Dell Optiplex GX 270, USB hub in scherm (20" TFT) (werkt wel met andere USB devices)
- Windows XP SP1, recent Windows Update gebruikt

Het lijkt niet om de in andere threats genoemde 8009 error te gaan.

Iemand enig idee? Alvast heel erg bedankt!

- Rudi
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2004, 10:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Sluit je Zire eens aan op een usb-poort "in" de computer. Dus niet de hub in je monitor gebruiken. Lost dat dat wat op?

En oh ja, welkom bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2004, 14:47
RudiB
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi, dank voor de snelle reactie.

Ik heb ook de directe USB-poorten op de PC al geprobeerd. Zelfde probleem, dus het lijkt vooralsnog niet die hub in de monitor te zijn. Heb overigens nog niet de hub helemaal losgemaakt, maar ik neem aan dat de USB poorten onafhankelijk van elkaar zijn en dat niet zou mogen uitmaken.

Enige andere ideeen? Zou ik het moeten zoeken in de hoek van USB drivers voor Win XP/SP1? Ik zag op de Palm site deze specifieke, nieuwe XP USB driver. Heb ik geprobeerd, maar de harwareinstallatie loopt met deze driver niet succesvol. Blijkbaar past/hoort die niet zonder meer bij de Zire...

Ik zit nog steeds een beetje vast dus. Iemand nog andere iedeeen?

Alvast dank, Rudi
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2004, 22:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je misschien dan heel veel USB-apparaten (scanner, webcam, printer et cetera) op je pc aangesloten? En is het je al wel een keer gelukt om je Zire correct te synchroniseren met een pc? En, waarschijnlijk een open deur maar toch, je hebt ook al geprobeerd alles te deinstalleren en opnieuw te installeren?
En je hebt ook de informatie die hier staat doorgenomen: http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...oblem=obj(559)?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2004, 10:00
RudiB
Guest
 
Berichten: n/a
Heck, wederom dank voor je reactie. Kort antwoord op je vragen:

- Nee, ik heb momenteel geen enkel ander USB-apparaat dan de muis
- Ik ben er op deze computer nog nooit in geslaagd om te synchroniseren. Op mijn vorige computer (zelfde Palm, zelfde installatiesoftware) lukte alles wel goed
- Ik heb al meerdere keren alle software (Palm Desktop, Pocketmirror 3.1.2) verwijderd, de driver opnieuw geïnstalleerd etc. maar dat had geen van allen enig succes.
- Ik had de synchronisatie FAQ op de palm site al doorgelopen en kan daar geen oplossing vinden.

Inmiddels heb ik de USB-hub in de monitor losgekoppeld; geen verandering.

Opmerkelijk is dat bij het de-installeren van de programma's ik de volgende melding krijg: Missing condmgr.dll (het gaat om de conduit manager?). Tijdens het installeren kom ik geen fouten tegen, ook als ik naar op de PC naar Hotsync|Custom ga is er niets vreemd aan de hand.

Dit lijkt een hint, is er iets mis bij deze DLL? Waarom komt de foutmelding bij het verwijderen van het programma, niet bij het installeren? Is de DLL wellicht nooit aangemaakt, misschien een rechtenkwestie? Ik ben ingelogd met administratorrechten op XP SP1.

De PC HotSync software heeft nog nooit een log weggeschreven: 'The log file C:\Program Files\Palm\Rudi\HotSync.Log cannot be found.'


Nog even een samenvatting van het installatietraject:

- Na reguliere installatie via de bijgeleverde CD-rom komt er de melding: 'Now you're ready to synchronise'
- Vervolgens toets ik het sterretjessymbool op de Palm.
- De computer ziet nieuwe (USB-)hardware, en installeert deze succesvol vanaf de CD-ROM
- Doe ik dan nog een sync, dan:
- Ik hoor het geluidje 'USB-device connected'(lage toon, hoge toon)
- Binnen een seconde komt het geluidje 'USB-device disconnected'(hoge toon, lage toon).
- Op de palm verschijnt de melding: 'Hotsync operation is interrputed. Som of your data was NOT backed up.' In de log file op de palm staat ongeveer hetzelde, maar: 'HotSync operation was cancelled'.
- De installatiesoftware op de PC blijft geduldig wachten of er nog een Palm komt met een synchronisatieverzoek; kortom de PC ziet helemaal geen aanmelding van een Palm.
- Alle latere poging tot synchronisatie verlopen identiek, ook als ik het installatieprogramma afsluit. Twee snelle bliebjes, palm met foutmelding, geen reactie uit computer.


Any idea?

Dank, /Rudi
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 februari 2004, 12:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Poeh, dit is een vreemd probleem. Het zou natuurlijk aan het kabeltje kunnen liggen, maar op je vorige pc deed 'ie het wel... Npu hier komen weer een aantal handreikingen:
- Je hebt local USB geselecteerd in je Hotsync?
- Misschien helpt het om de laatste Palm Desktop te downloaden en het nog eens te proberen: http://www.palmone.com/us/support/do...n_desktop.html
- De usb-port doet het wel? Even proberen of je muis het op die poorten doet.
- probeer de installatie nog eens maar dan zonder via Pocketmirror te gebruiken als conduit. Dus syncen met de Palm Desktop en niet met Outlook.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 maart 2004, 10:48
RudiB
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Heck,

Ben na een aantal dagen weer fris aan het 'probleem' begonnen. En opgelost! Het beek iets onnozels: de naam die bij HotSync op de Palm was ingevoerd was niet precies dezelfde als die op de PC bij PocketMirror. Daar had ik nooit bij stilgestaan...

Helaas dat de foutmeldingen niet echt duidelijk in die richting wezen, en er geen log werdt gemaakt... Het probleem staat echter wel beschreven in Palm solution ID 4364.

Ik kwam overigens wel tegen dat Chapura Pocketmirror gebruikers een update moeten uitvoeren als ze Outlook 2003 gaan gebruiken; mochten mensen daar tegen aan lopen dan kunnen ze op de website van Chapura meer informatie vinden.

Dank voor de prompte reacties,

Rudi Bekkers
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 maart 2004, 16:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Graag gedaan, al heb ik je de oplossing uiteindelijk niet aan weten te reiken. Maar ja, het werkt: veel plezier ermee .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011