Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 september 2010, 18:07
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Outlook 2007 gegevens syncen met de Pré

Hallo,

Voor me ligt een splinternieuwe Pré...Dat is even wennen na de Treo 680..
Ik zoek nu naar een oplossing om mijn Outlook te kunnen syncen met de Pré..Op het werk hebben we Office 2007 met een Exchange server, maar thuis is het gewoon lokaal. Overigens zou ik wel graag beide agenda's samen synchroniseren, maar eerst maar eens zien hoe ik dat thuis voor elkaar kan krijgen..
Ik heb inmiddels begrepen dat er meerdere methoden zijn, o.m. via Google, maar ik wil mijn privé gegevens liever niet op internet zetten als het even kan.
Ik heb nu als proef een 7-dagen probeerversie van Outlook Syncing van Chapura geinstalleerd en dat werkt wel goed. Nadeel is wel dat je hiervoor $39,95 moet neerleggen..Op zich heb ik dat er wel voor over als het goed werkt, maar misschien zijn er handiger en goedkopere alternatieven, om mijn Outlook agenda, contactpersonen, taken en memo's te synchroniseren..

Ik moet nog een hoop ontdekken bij de Pré. De eerste kennismaking is positief, maar het is nog erg wennen voor een Palm gebruiker-uit-de-oertijd..Ik had wel de draadloze WiFi verbinding snel voor elkaar evenals het pairen met mijn handsfree-set (Parrot)..Dat was in het verleden wel wat anders en WiFi was er natuurlijk helemaal nog niet bij op de oude Palms..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2010, 18:27
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Proficiat met je aankoop

goosync synchroniseert je outlook met je google calender gratis... Google ziet ze wel, maar ze zijn toch niet openbaar hé.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 september 2010, 20:02
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hoi,

Tsja, het is leuk speelgoed...en nu eindelijk een Palm met WiFi..

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe GooSync werkt met Outlook. Ik kan nergens ontdekken hoe je je Outlook kalender, Contactpersonen en Taken moet integreren in Google..Moet je die dan eerst uploaden naar Google Calendar of zo?
En volgens mij is GooSync niet gratis?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 september 2010, 21:02
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Nieuwe Pre

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hoi,

Tsja, het is leuk speelgoed...en nu eindelijk een Palm met WiFi..

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe GooSync werkt met Outlook. Ik kan nergens ontdekken hoe je je Outlook kalender, Contactpersonen en Taken moet integreren in Google..Moet je die dan eerst uploaden naar Google Calendar of zo?
En volgens mij is GooSync niet gratis?

Gek dat ik deze discussie nu toevallig tegen kom in een nieuwe thread. Dat schiet natuurlijk niet op.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 september 2010, 09:53
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hoi,

Tsja, het is leuk speelgoed...en nu eindelijk een Palm met WiFi..

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe GooSync werkt met Outlook. Ik kan nergens ontdekken hoe je je Outlook kalender, Contactpersonen en Taken moet integreren in Google..Moet je die dan eerst uploaden naar Google Calendar of zo?
En volgens mij is GooSync niet gratis?
Als je een gratis gmail account aanmaakt, kun je heel gemakkelijk je contacts, agenda enz. op Google web overbrengen. Kijk maar eens naar deze review van de applicatie 'gSyncit': http://www.thehypervisor.com/2009/09/review-gsyncit/
Vervolgens kun je dan van Google je gegevens synchroniseren met je Pre.
Als je je gegevens niet aan het web toevertrouwt, kun je nog altijd tussen Outlook en Pre synchroniseren met Chapura 'hoe heet dat ook weer?'.

Laatst gewijzigd door mailer; 25 september 2010 om 14:52.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 september 2010, 15:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Je bedoelt waarschijnlijk Chapura SyncManager?
Daar heb ik toevallig een trial van geinstalleerd en het programma ziet er keurig uit en doet wat het moet doen...Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht van Chapura, die ooit de eerste conduits maakte voor Palm...Nadeel is de prijs: $39,95...
Alleen heb ik een probleempje dat het via de WiFi gaat en ik net geen goed signaal meer heb op de plek waar mijn desktopcomputer staat. Dat betekent dus, dat ik altijd even naar een verdieping lager moet lopen om te kunnen syncen..Nou ja, is dat ook weer goed voor wat lichaamsbeweging..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023