Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2009, 13:38
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
smartphone???

Ik weet niet waar ik precies naartoe moet met mijn vraag dus ik post hem hier maar even.
De nieuwe Pre, lijkt mij ook wel wat. Maarreh, hoe werkt dat nu in de praktijk, stel iemand belt om een afspraak te maken, kan je dan evengoed in je agenda kijken? En wat gebeurt er als ik in de winkel loop met mijn handyshopper boodschappenlijstje en de telefoon gaat?
Tot op heden ben ik blij met mijn Tx, hoewel die wel wat na begint te laten, het scherm klopt niet helemaal meer... En de Tx vind ik net ideaal om de wifi. En de Pre is de enige smartphone met wifi als ik het goed begrepen heb...
Ennieweej, wie kan mij zeggen hoe dat in de praktijk samengaat?
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2009, 15:18
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ehm, dat is moeilijk te zeggen want de Pre is pas eergisteren gepresenteerd. En journalisten hebben 'm nog niet zelf kunnen testen, dus behalve wat ontwikkelaars heeft niemand echt ervaring. Maar de Pre lijkt er rekening mee te houden dat je niet compleet afgeleid wordt van je taak.

Overigens gebeurt dat gelukkig ook niet bij de huidige smartphones, de Palm Treo's en Centro. Wegklikken van een sms of gesprek is doorgaans voldoende om door te kunnen met je boodschappen. Ook het kijken in je kalender is geen punt, dat kan tegelijkertijd. Al moet je de telefoon even van je oor halen natuurlijk
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2009, 15:32
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Bedankt voor je reactie Domo. Dat dat van de Pre nog niet bekend is snap ik, maar ik ging er voor het gemak even vanuit dat dat voor alle smartphones wel hetzelfde zou zijn eigenlijk...
Maar het is dus mogelijk in de agenda te kijken, kan je dan ook het telefoongesprek voeren met die oordingen in en dan in de agenda kijken bijvoorbeeld?
(en hopelijk komt er dan ook een werkbare versie van handyshopper want dat vind ik wel een superprogramma moet ik zeggen).
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2009, 16:02
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Je kan wel iets mulitasken met de huidige Palm App. maar meestal tot 2 en max drie dingen tegelijk.
Ervaring leert dat je meestal 2 dingen tegelijk maximaal doet. (bellen en agenda oid.)

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2009, 16:49
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Thanks Peter, dat lijkt me inderdaad wel voldoende te zijn. En handsfree bellen, kan dat, zo ja hoe? is een gewoon koptelefoontje voldoende dan (zo een van de mp3-tjes), of is daar nog ingewikkeldere apparatuur voor nodig?
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 januari 2009, 17:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Standaard werkt het met 2,5 mm microfoon/oordopje-combi. Die kreeg ik er bij de Treo 650 bij, hoewel dat een standaardmaat is. Gewone mp3-oordopjes gebruiken een 3,5 mm aansluiting. Daar is wel een conversiestekkertje voor, maar je hebt dan natuurlijk geluid uit 2 dopjes. Niet dat ééntje ineens als microfoon werkt

Overigens kan het ook via een Bluetooth headset.

Daarnaast beschikken de Treo's en de Centro over een speakerphone functie, maar dat is niet zo handig in een supermarkt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 januari 2009, 17:56
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Oké, dan wordt het dus hoog tijd dat ik me toch eens ga verdiepen in dat bluetoothgedoe. Speaker in supermarkt moet ik je helemaal gelijk in geven, ik zie het al voor me...
groetjes,
Irma

Oh, en bedankt!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 januari 2009, 20:19
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IrmaG Bekijk bericht
De nieuwe Pre, lijkt mij ook wel wat. Maarreh, hoe werkt dat nu in de praktijk, stel iemand belt om een afspraak te maken, kan je dan evengoed in je agenda kijken? En wat gebeurt er als ik in de winkel loop met mijn handyshopper boodschappenlijstje en de telefoon gaat?
Als het OS kan multitasken is dat geen probleem. linux kan multitasken. WEB-OS?
Als je bij een T3 "home" (huisje) een tweetal seconde vasthoudt krijg je een "recent apps" lijst je te zien.Handig om even snel te switchen.

Citaat:
. En de Pre is de enige smartphone met wifi als ik het goed begrepen heb...

Irma
Van palm wel ja.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2009, 13:14
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Oké, het wordt dus gewoon even afwachten... In ieder geval wil ik palm en wifi... Dat weet ik best redelijk zeker...
groetjes,
irma
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 januari 2009, 20:53
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IrmaG Bekijk bericht
Oké, het wordt dus gewoon even afwachten... In ieder geval wil ik palm en wifi... Dat weet ik best redelijk zeker...
groetjes,
irma
En vergeet niet de dikke databundel, ping, ping, ping, ping
die je nodig zult hebben. Het OS is web-based!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 januari 2009, 23:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor ongeveer 10 euro in de maand heb je een onbeperkte databundel. De kosten daarvan vallen dus op zich wel mee, vooral als je actief van je databundel gebruik maakt. Zo'n bundel afsluiten en ondertussen nauwelijks gebruiken zou behoorlijk zinloos zijn maar met een Pre ben je er in ieder geval zeker van effectief gebruik. Met zo ongeveer iedere smartphone eigenlijk, je zoekt toch gemakkelijk even wat op als je de beschikking hebt over internet.

Maargoed, die 10 euro komt natuurlijk wel bovenop de maandelijkse kosten die je toch al had voor je abonnement.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 januari 2009, 23:12
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Ik vraag me af of dat allemaal opgaat voor de PRE. Je moet continue online zijn. Dat vergt nogal wat data. Ik denk dat je dan niet meer kunt spreken "onbeperkt" de FUP zal dan van toepassing zijn.Overigens is niets "unlimited"Er is altijd een FUP.Verstook maar een een paar giga per maand

Ik denk dat men zal komen met een andere databundel icm PRE, die prijziger zal zijn. Maar we wachten maar af
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 januari 2009, 23:18
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ik vraag me af of dat allemaal opgaat voor de PRE. Je moet continue online zijn. ....
Ontgaat mij hier iets? waarom, alle apps zijn toch gewoon aan boord?
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 januari 2009, 23:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Ontgaat mij hier iets? waarom, alle apps zijn toch gewoon aan boord?
Wat jij zegt. Ik snap deMol wat dit betreft niet? Sowieso is het OS helemaal niet online, het OS staat op het toestel zelf.

Dat het toestel de *mogelijkheid* heeft om data online te syncen betekent niet dat je continu online moet zijn om met het toestel te kunnen werken.

Hoewel niet besproken, ga ik vooralsnog ervan uit dat je net als bij Microsoft Exchange Activesync ook je data via de USB kabel aan een desktop PC kunt syncen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 januari 2009, 23:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Alles op de Pre en daarmee dus webOS zelf ook staat op je toestel zelf. Alleen het aloude syncen doet 'ie nu op de achtergrond met bijvoorbeeld web services van Facebook, Gmail, MobileMe is niet genoemd, maar zou mooi in het rijtje passen.

Het idee erachter is dat Palm terecht concludeert dat syncen nu vooral betekent dat je 1 (vaak incompleet) systeem aanwijst als de baas. Doorgaans is dat je adressenlijst op je computer. Dat programma doet alsof het de wijsheis in pacht heeft en is blind voor eventuele andere bronnen. Zie bijvoorbeeld de problemen die je tegen kan komen als je zowel je prive afspraken als je Outlook Exchange (werk) afspraken wilt syncen en je die data gescheiden wilt houden. Het idee is dus dat je die bronnen 'in the cloud' combineert. Die 'cloud' komt dus ergens van het web, waar jij het hebt aangewezen.

Overigens kan het zo zijn dat bijvoorbeeld de Exchange adresserver wel eerst aangesproken moet worden, want de gehele database van een grote organisatie kan je niet zomaar meenemen (gelukkig!). Ik denk ook dat ze bij Palm hebben gekeken naar de trend om programma's steeds meer online te brengen, zoals Google Apps (alles van Google eigenlijk), Microsoft Live, Apple's nieuwe iWork.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 januari 2009, 23:36
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
OMG, en nu maar hopen dat dat vlekkeloos werkt. Afzonderlijk gaat vaak goed, totdat je alles aan elkaar probeert te knopen
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 januari 2009, 00:17
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Maargoed, die 10 euro komt natuurlijk wel bovenop de maandelijkse kosten die je toch al had voor je abonnement.
die databundels kan je bij KPN en Vodafone ook bij je pre-paid krijgen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 januari 2009, 01:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
He, hebben we IrmaG's draadje gekaapt.

Ik denk dat iemand die een Pre koopt geen genoegen neemt met minder dan onbeperkt data. En dat kun je bij alle providers tegenwoordig voor 10 EUR of minder krijgen. Dus dat moet geen probleem zijn.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 13 januari 2009, 08:52
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
De Pre zal best ook zonder connectie naar internet goed werken en ik verwacht dat er ook wel een directe synchronisatie met je PC mogelijk zal zijn (er is nl wel een usb aansluiting). Maar om volledig van de Pre te genieten zal je idd online moeten zijn. Iedereen wil ten slotte altijd alles weten of eventueel direct kunnen opzoeken. En 10 euro per maand (met goed zoeken kan het zelfs goedkoper) is wel op te brengen.

Probleem ontstaat echter pas na het overschrijden van de grens. Met name in verre oorden (buiten Europa) wordt zo'n verbinding wel erg duur. Ik vrees dat een grote hoeveelheid pre-gebruikers daar geen rekening mee zal houden.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #20  
Oud 13 januari 2009, 11:23
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
En 10 euro per maand (met goed zoeken kan het zelfs goedkoper) is wel op te brengen.

Probleem ontstaat echter pas na het overschrijden van de grens. Met name in verre oorden (buiten Europa) wordt zo'n verbinding wel erg duur. Ik vrees dat een grote hoeveelheid pre-gebruikers daar geen rekening mee zal houden.
Juist.Je verwoord wat ik bedoelde. ik heb nl. zelf geen databundle. Je overschrijdt je limit snel, en dan gaan de tikken tellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023