Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 augustus 2007, 14:22
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Treo, Versamail en synchronizeren met Exchange server

Ikzelf en een aantal andere mensen op mijn werk gebruiken hun Palm Treo (680 en 750, dus Palm OS en Windows Mobile) om hun mail + agenda + contacts te synchronizeren met de Exchange 2003 server van het bedrijf (LUMC Leiden).
De centrale ICT afdeling heeft echter vorige week het certificaat veranderd, en nu werkt het synchronizeren in Versamail niet meer. Eerst gebruikten ze een certificaat van Thawte, en nu een certificaat van Cybertrust (via Surfnet). Op Palm, Inc., Your Destination for Handhelds, Mobile Managers, Smartphones, Accessories and Software Titles staat hoe je het certificaat op je treo moet updaten (zie: http://www.palm.com/us/support/downl...tmodtool.html), maar bij ons helpt dat niet. De centrale ICT afdeling heeft het certificaat ge-exporteerd naar een *.cer bestand, ik heb dat met de tool omgezet naar een *.pdb bestand voor de Treo, maar als ik dat op de Treo installeer blijf ik dezelfde foutmelding krijgen, zowel in Versamail als in de webbrowser (https://mail.lumc.nl/oma) (foutmelding: invalid certificate).
Wie heeft hier ervaring mee? Doen we misschien iets verkeerd bij het exporteren van dat certificaat of bij het installeren op de Treo?
Inmiddels heb in nu ChatterEmail geinstalleerd op mijn Treo, maar die synchronizeert alleen mail, geen agenda en contacts. HEEL onhandig!!

Enno van der Velde
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2007, 14:49
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Gaat het installeren op de Treo geheel zonder foutmelding?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2007, 15:21
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Gaat het installeren op de Treo geheel zonder foutmelding?
Ja, installeren gaat zonder foutmelding. Het geinstalleerde bestand (cer.pdb) staat netjes op de Treo (als certmgr.pdb), met de juiste datum en tijd.
Wat ik mij wel afvraag is hoe de Treo dat bestand met het nieuwe certificaat installeert? Ik bedoel, wordt automatisch dit nieuwe certificaat toegevoegd aan de lijst al bestaande certificaten? Hoe dan, en wanneer? En hoe gaat het als je daarna weer een certificaat toevoegt? Dan moet je namelijk het eerder geinstalleerde certificaat bestand eerst verwijderen (uit het interne geheugen).

Enno van der Velde
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2007, 15:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik denk dat het bestand zo gebruikt wordt, en geen verdere verwerking nodig is. Bij een additioneel certificaat moet je dan het bestand opnieuw aanmaken, maar dan met beide certificaten (de tool biedt die mogelijkheid).
Helaas is cer.pdb versleuteld voor zover ik kan zien, dus dat maakt het opsporen van fouten erg lastig.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 augustus 2007, 18:13
Vegte's schermafbeelding
Vegte Vegte is offline
Senior lid
Voornaam: Jan Peter
Model: Geen
 
Geregistreerd: 01 juli 2005
Locatie: Drachten
Berichten: 57
Ik heb hetzelfde probleem gehad. De oplossing is een goede backup maken van alles en de Treo leeg gooien. Daarna het nieuwe certificaat er op zetten en daarna de backup.
__________________
III IIIC Tungsten C Treo 650
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 augustus 2007, 19:45
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
probleem met certificaat opgelost

Probleem is opgelost. De oplossing was het juiste certificaat gebruiken. Er waren bij het certificaat 3 niveau's: root, intermediate, en onderste niveau. Je moest het middelste niveau exporteren, in mijn geval heette die Cybertrust Educational CA.

Enno van der Velde
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 augustus 2007, 19:49
ennovdv
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vegte Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem gehad. De oplossing is een goede backup maken van alles en de Treo leeg gooien. Daarna het nieuwe certificaat er op zetten en daarna de backup.
Nog even als antwoord hier op: je moet eerst een 'system reset ' doen, geen warm reset . Dan pas kan je het 'oude' certificaat bestand verwijderen van de Treo.

Enno
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023