Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #921  
Oud 21 mei 2007, 21:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik kreeg antwoord van Parrot USA op mijn vraag over de Parrot CK3100 icm de Treo 680. Hieronder hun bericht:

"Lex,

If you have any other issues with your Parrot the first thing to try is to do a soft reset on the phone. Turn it off, remove the battery, replace it and turn it back on. This fixes 80% of the issues with our kit, especially connection issues. Many of our Smart Phone users do a reset every morning when they take the phone off the charger and it greatly improves over all function throughout the day just as with your computer.

Thank you for choosing Parrot

Jim Fulner

Technical Support"


Ik zit natuurlijk niet wachten op een dagelijkse soft-reset, maar het is het uitproberen waard....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #922  
Oud 21 mei 2007, 21:58
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ach...afhankelijk van jouw backup programma kun je de dagelijkse soft reset ook automatisch laten doen, bijv. 's ochtends na afloop van de dagelijkse backup...d.w.z. tot aan het invoeren van de pincode (of is er al een programma die dat voor z'n rekening kan nemen?
Met citaat reageren
  #923  
Oud 21 mei 2007, 22:02
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozz Bekijk bericht
Is er een manier om Nederlandse spelling op de Treo 680 te krijgen? Of om de engelse uit te schakelen? Ik vind het vervelend dat ik bij het sms-en telkens woorden als ' wel ' moet aanpassen omdat de Treo ze verandert in ' we'll '.

NB. Let niet op de buitenste quotes, het was bedoelt om het duidelijker te maken.
Nederlandse spelling erop krijgen weet ik niet, maar je kunt de Engelse ergernissen er wel uithalen. Hier te vinden:
Palm2you

Laatst gewijzigd door Phobophile; 21 mei 2007 om 22:04. Reden: Citaat toegevoegd
Met citaat reageren
  #924  
Oud 21 mei 2007, 22:15
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik kreeg zojuist antwoord van Mike van Bits 'n Bolts software, n.a.v. mijn vraag over de twee errors in mijn backuplog. (zie mijn posting 913):

"That error indicates that those files are being held open by PalmOS and were automatically skipped during the backup process.

Shim Logs is normal, and no data is stored in that file. It's a scratchpad database used by PalmOS and is automatically created if it's needed.

Bluetooth Trusted Devices holds a list of the bluetooth devices you have paired with your device, and it's usually not held open. Something on your device is holding it open, a soft reset should take care of that issue. It only holds your paired bluetooth devices, so it is not critical to a restore.

-Mike

Het lijkt er dus op dat het BT trusted devices bestand om een of andere reden blijft openstaan, hetgeen al meer is geconstateerd. Ik ga eens proberen om na elke backup automatisch een reset te laten uitvoeren en te kijken of dat het verbindingsprobleem verhelpt. Hoop doet leven nietwaar..?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #925  
Oud 21 mei 2007, 22:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Hallo,

Ik kreeg zojuist antwoord van Mike van Bits 'n Bolts software, n.a.v. mijn vraag over de twee errors in mijn backuplog. (zie mijn posting 913):

"That error indicates that those files are being held open by PalmOS and were automatically skipped during the backup process.

Shim Logs is normal, and no data is stored in that file.
Zei ik toch al?

Citaat:
Bluetooth Trusted Devices holds a list of the bluetooth devices you have paired with your device, and it's usually not held open. Something on your device is holding it open, a soft reset should take care of that issue. It only holds your paired bluetooth devices, so it is not critical to a restore.
Probeer anders BT uit te zetten voordat je een backup doet.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #926  
Oud 21 mei 2007, 22:37
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phobophile Bekijk bericht
Nederlandse spelling erop krijgen weet ik niet, maar je kunt de Engelse ergernissen er wel uithalen. Hier te vinden:
Palm2you
Ok, bedankt. Dat scheelt.
Met citaat reageren
  #927  
Oud 21 mei 2007, 23:20
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Ach...afhankelijk van jouw backup programma kun je de dagelijkse soft reset ook automatisch laten doen, bijv. 's ochtends na afloop van de dagelijkse backup...d.w.z. tot aan het invoeren van de pincode (of is er al een programma die dat voor z'n rekening kan nemen?
2PlayMe kan de pincode automatisch invoeren.

Iedere dag gaat mijn treo met dat programma aan (met pincode, is niet zichtbaar, in de trein zie je altijd mensen vreemd kijken als er gepiep uit mijn jas komt).
Met citaat reageren
  #928  
Oud 23 mei 2007, 09:01
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Smile Treo 680 en Parrot CK3100 - continued..

Hallo,

Hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar ik heb de Treo uiteindelijk aan de gang gekregen met de Parrot...
Ik heb eerst de Parrot helemaal losgekoppeld van de auto-accu en daarna helemaal gereset, waardoor ik hoop restanten van mijn vorige Treo 650 te hebben verwijderd. Vervolgens de bluetooth cache uit de 680 weggegooid, soft reset en opnieuw gepaired met de Parrot. Die vonden elkaar heel snel.
Het lijkt nu goed te werken, al blijkt in de praktijk dat de snelheid waarmee de Treo en de Parrot bij het instappen met elkaar verbinden sterk te wisselen. Dat kan natuurlijk door oorzaken van buitenaf komen (storingen door andere apparaten in de buurt?). Verder kan ik aan de getoonde informatie over de Treo in het display van de Parrot geen touw vastknopen: De ene geeft dat aan dat het batterijlevel van de (volgeladen) Treo bijna leeg is, en de andere keer een full charge. Nou ja, dat vind ik minder interessant. Als de carkit zijn werk maar doet.....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #929  
Oud 23 mei 2007, 09:19
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Nou ik ben totaal niet te spreken over de 680 en zeker niet in combinatie met bluetooth. Ik gebruik hem met een parrot 3000 evolution. Het pairen gaat soms snel, soms duurt het minuten, soms komt de verbinding nooit tot stand (en helpt alleen een reset van de treo).

Bij het verlaten van de auto, kun je je telefoongesprek niet voortzetten omdat de treo niet in de gaten heeft dat de BT verbinding wegvalt (wat bijvoorbeeld wel weer perfect gaat met een Sony Ericsson T630). Het duurt dan vaak minuten voordat de treo normaal werkt.

Ik hoorde van iedereen altijd zulke positieve geluiden over de Treo. Voor mij is het een regelrechte afknapper.

Verder heb ik vaak problemen met spontane resets en verloopt de klok op de treo.
Met citaat reageren
  #930  
Oud 23 mei 2007, 10:14
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Om eerlijk te zijn twijfel ik wel 'ns aan de kwaliteit van Bluetooth in het algemeen. Ik heb een nokia BT carkit. Twee van de drie Nokia toestellen (6230) deden het goed. Een derde (ook 6230) met een andere firmware deed het niet. Een vierde nokia (nummer even vergeten) liet het over aan de vorm van de dag of er al dan niet contact werd gemaakt.
Mijn Treo 650 deed het behoorlijk goed, mijn 680 niet. Een SE p990 maakte wel contact maar viel steevast na 15 seconden uit. Nu heb ik een WM toestel (Htc) die het goed lijkt te doen.
Met citaat reageren
  #931  
Oud 23 mei 2007, 10:59
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Kortom, het is wachten op een nieuwe software-update voor de Treo 680 en maar hopen dat daarin ook de BT-functionaliteit wordt verbeterd.

Ik ben het overigens ook eens met Carel dat Bluetooth ook verre van perfect is. Zo ken ik verhalen van mensen die behoorlijk zitten te tobben met de populaire TomTom-metjes....

Nothing's perfect...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #932  
Oud 23 mei 2007, 11:03
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
zeker net als de treo 700p upgrade? die er tot op de dag van vandaag nog niet is.
er is nu de Treo 755p dus verwacht maar niet al te veel van een treo 680 upgrade
Met citaat reageren
  #933  
Oud 24 mei 2007, 11:59
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
2PlayMe kan de pincode automatisch invoeren.

Iedere dag gaat mijn treo met dat programma aan (met pincode, is niet zichtbaar, in de trein zie je altijd mensen vreemd kijken als er gepiep uit mijn jas komt).
@Rolfy: Ik heb 2PlayMe tijdje geleden gekocht, maar nooit gebruik gemaakt van de "more" functies waarmee je denk ik de pincode automatisch kunt invoeren. Welk prgramma gebruik jij om de treo automatisch te resetten en wat moet je dan instellenin 2PlayMe?

Update: Dom, dom, heb nooit echt goed naar al die mooie alarm functies van 2PlayMe gekeken. Heb het gevonden.

Laatst gewijzigd door ariekanarie; 24 mei 2007 om 12:43.
Met citaat reageren
  #934  
Oud 24 mei 2007, 13:28
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Jean Paul heeft mij ooit op het idee gebracht in deze treath: http://www.palmclub.nl/forums/intern...tml#post172005


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ariekanarie Bekijk bericht
@Rolfy: Ik heb 2PlayMe tijdje geleden gekocht, maar nooit gebruik gemaakt van de "more" functies waarmee je denk ik de pincode automatisch kunt invoeren. Welk prgramma gebruik jij om de treo automatisch te resetten en wat moet je dan instellenin 2PlayMe?

Update: Dom, dom, heb nooit echt goed naar al die mooie alarm functies van 2PlayMe gekeken. Heb het gevonden.
Met citaat reageren
  #935  
Oud 24 mei 2007, 15:26
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Maar wat is het nut van een pincode, als 'ie automatisch wordt ingevoerd?
Met citaat reageren
  #936  
Oud 28 mei 2007, 19:01
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Ik heb de indruk dat het niet al te lang meer duurt voordat er een romupdate voor de Treo 680 aankomt: treocentral.com >> Stories >> Business >> Palm Releases Software Update for AT&T Treo 680s
Met citaat reageren
  #937  
Oud 28 mei 2007, 21:25
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Inderdaad, ik ben heel benieuwd of en wanneer die update voor de unlocked Treo 680 gaat verschijnen. Ik ben echter minder optimistisch gestemd of alle hardnekkige problemen zullen worden aangepakt in die update. Ik lees bijvoorbeeld nergens over een oplossing voor het Bluetooth probleem (Treo verbreekt de BT verbinding niet automatisch na beëindiging van een gesprek via Bluetooth)Zie ook deze thread..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 28 mei 2007 om 21:31.
Met citaat reageren
  #938  
Oud 28 mei 2007, 21:33
OlafOnline's schermafbeelding
OlafOnline OlafOnline is offline
Palm Goeroe
Voornaam: Olaf
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: 2000
Berichten: 68
Zou iemand misschien twee foto's willen plaatsen, gemaakt met de Treo 680? Liefst eentje buiten en eentje binnen, met weinig licht.

Ben namelijk van een Treo 650 naar een SE P990 gegaan, en die laatste bevalt niet echt. Vooral omdat hij niet goed te syncen is met mijn MacBook, en de Treo 680 zou dat wel moeten kunnen.

En de IPhone is nog zover weg.
Met citaat reageren
  #939  
Oud 30 mei 2007, 22:49
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OlafOnline Bekijk bericht
Zou iemand misschien twee foto's willen plaatsen, gemaakt met de Treo 680? Liefst eentje buiten en eentje binnen, met weinig licht.

Ben namelijk van een Treo 650 naar een SE P990 gegaan, en die laatste bevalt niet echt. Vooral omdat hij niet goed te syncen is met mijn MacBook, en de Treo 680 zou dat wel moeten kunnen.

En de IPhone is nog zover weg.
Hier heb je in elk geval een foto buiten die ik een paar weken terug gemaakt heb op een behoorlijk zonnige dag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4z1dzt4.jpg‎ (98,1 KB, 27x gelezen)
Met citaat reageren
  #940  
Oud 01 juni 2007, 12:40
RonaldHensen RonaldHensen is offline
Palm fanaat
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 06 mei 2006
Berichten: 10
Ik heb ook een BT Nokia CK-7W in mijn auto. In combinatie met m'n Treo 680 werkt die uitstekend. Na een softreset moet ik hem wel weer aktiveren maar verder werkt hij goed. Radio gaat op Mute als ik bel of gebeld wordt en ook weer keurig terug.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023