Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 07 augustus 2006, 16:52
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
En dan te bedenken dat de Treo 650 op 25 oktober 2004 werd geintroduceerd. Hij zal dus pas na twee hele jaren (een eeuwigheid in telecom-land) worden vervangen door de Nitro. En bij sommige bezitters zal die vervanging misschien nog wel wat langer op zich laten wachten.
dan is het enige nieuwe t.o.v. twee jaren geleden.....................het klepje voor het SD kaartje. Als liefhebber van Palm te ganant voor woorden.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 augustus 2006, 03:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Waarschijnlijk is de Nitro het low-cost instapmodel. Dit is niet de opvolger van de Treo650. Dit instapmodel is ook niet bedoeld voor bestaande Palm-gebruikers, maar om nieuwe markten aan te boren. Om mensen die nog nooit een PDA of smartfoon in handen hebben gehad, te verleiden naar het Palmplatform. En ik denk dat dit een groot sukses wordt voor Palm.

De bestaande Treo 650-gebruikers, hebben op dit moment al bijna alles wat er te krijgen is op smartfoongebied. Natuurlijk kan er nog hier en daar iets beter, maar dat is maar voor een fraktie van de gebruikers van toepassing.
- WiFi: hoeveel T|X'en en LiveDrive's zijn er niet waar het nog altijd ongebruikt is?
- BT multiconnect: alleen voor GPS/TMC-powerusers.
- Meer pixels voor de kamera: leuk, maar de foto's zullen altijd van een mindere kwaliteit blijven.
- Multitask: Doordat je snel kan omschakelen tussen de programma's, welke terugkomen op hun vorige stand, is dit zelden nodig. Verder zijn de kernfunkties al multitask: vb: agenda raadplegen tijdens het bellen of MP3 beluisteren en een boek lezen of in de background push-email ontvangen.
- Kleinere vormfaktor: Ja, maar als het kan met een groter display en toetsenbord.

Waarschijnlijk komt ook de Treo700p en/of w nog wel uit met GSM. Deze brengt voornamelijk verbeteringen op software gebied en misschien ook wel op de datasnelheid van het netwerk.

Diegenen, die hun Treo 650 nu al moe zijn zullen toch wel nog wat geduld moeten oefenen tot 2007. Of een PPC-toestel kopen, om te ondervinden dat het gras aan de overkant niet zo groen is, als het er uitziet.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #23  
Oud 21 augustus 2006, 11:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op verschillende fora wordt 680p als modelnummer voor deze nieuwe Palm genoemd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #24  
Oud 21 augustus 2006, 15:58
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
680? Dus meer dan een 650, maar minder dan een 700 of 750? Als ik Palm was, zou ik gelijkwaardige Treo's altijd hetzelfde nummer geven, met daarachter een w of een p, al naar gelang het OS.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 12 september 2006, 11:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op PDA247 is nu het bericht verschenen dat iemand de 680 gespot heeft op de lijst van DSL Mobile speed test. De bekomen snelheid was 146 kbps.
Citaat:
146 0.855s (600k) mycingular.net Palm680/RC1 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; PalmSource/Palm-D053; Blazer/4.5) 16;320x320 UP.Link/6.3.0.0.0
Dit is een bevestiging voor de nieuwe naam (Treo 680) voor de Nitro. Hopelijk komt hij er volgende maand al aan. Dit is ook al zijdelings aangekondigd in de voorlopige 2007-Q1 resultaten, dat het voor het tweede kwartaal zou zijn (september - november).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #26  
Oud 12 september 2006, 11:47
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Cool, dat wordt dan mijn volgende Treo. Unlocked GSM en dus niet gekoppeld aan Vodafone, Palm OS met de nieuwste Blazer en andere Palm "enhancements" van de 700p.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 september 2006, 09:46
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Is dat apparaat wel GSM? Ik dacht juist van niet, het hele punt was toch juist dat de Windows versie wel GSM deed en de PalmOS versie niet
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 september 2006, 09:50
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ze doen allebei wel GSM, het is een kwestie van hardware en niet van software.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 september 2006, 11:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser
Is dat apparaat wel GSM? Ik dacht juist van niet, het hele punt was toch juist dat de Windows versie wel GSM deed en de PalmOS versie niet
Ja, de Treo 680 is sinds 1 augustus wereldwijd GSM Quad-band gecertificeerd.
PalmOS heeft met de Tungsten|W en Handspring Treo's sinds 2002 modellen met GSM. Een diskussiepunt is of PalmOS geschikt is voor UMTS. Of dit zo is zal de toekomst uitwijzen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #30  
Oud 15 september 2006, 15:50
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Bluevoice, hoe weet je dat dat waar is? De Amerikaanse PalmOS Treo gebruikers zijn juist woedend dat de Treo 700p niet GSM maar CDMA is. Komt er eindelijk een nieuwe generatie Treo met GSM moet het weer Windoze zijn.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 15 september 2006, 15:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser
Bluevoice, hoe weet je dat dat waar is? De Amerikaanse PalmOS Treo gebruikers zijn juist woedend dat de Treo 700p niet GSM maar CDMA is. Komt er eindelijk een nieuwe generatie Treo met GSM moet het weer Windoze zijn.
Misschien moet je het bericht boven je even lezen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #32  
Oud 15 september 2006, 15:54
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
die had ik ook gelezen. Waar is de bron?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 15 september 2006, 16:32
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poweruser
Bluevoice, hoe weet je dat dat waar is? De Amerikaanse PalmOS Treo gebruikers zijn juist woedend dat de Treo 700p niet GSM maar CDMA is. Komt er eindelijk een nieuwe generatie Treo met GSM moet het weer Windoze zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poweruser
die had ik ook gelezen. Waar is de bron?
Zie het nog even als gerucht, maar redeneer even mee. De Treo 680 heeft dezelfde formfactor als de Treo 750v. Als je de video van de introductie van de 750v hebt gezien (zie 750v thread, post van Roel) dan weet je dat deze formfactor afgestemd is op de wensen van de Europese gebruikers (geen antenne dus).

Laat ik het anders stellen, de Treo 680 is voornamelijk bedoeld voor Europese gebruikers (De Amerikanen hebben immers de Treo 700p en een overstap naar de 680 zou voor hun een downgrade kwa datasnelheid betekenen omdat de 700p een EVDO zender heeft en de Treo 680 niet / en voorlopig ook geen UMTS).

Overigens verwacht ik wel dat Palm ook een GSM versie van de Treo 700p uit gaat brengen.

Palm is de laatste jaren geswitched van een handheld producent naar een smartphone producent waarbij de distributiekanalen zijn veranderd. Neem de 750v als voorbeeld, deze smartphone zal de eerste 3 maanden enkel door Vodafone worden verkocht (onder een exclusiviteitscontract) en daarna pas via de standaard distributiekanalen.

Voor Amerika geldt hetzelfde, Palm sluit een contract af met Verizon Wireless zodat Verizon voor een bepaalde tijd de exclusiviteit heeft om de CMDA versie te verkopen. In de tussentijd mag Palm geen GSM versie uitbrengen omdat dat de "monopolie" van Verizon zou verstoren en dit is juist contractueel vastgelegd.

Dat bovenstaande klopt bewijst juist het feit dat pas sinds kort de Treo 700w ook door Sprint wordt verkocht. De exclusiviteitstermijn met Verizon is voorbij en kan Palm een nieuw contract afsluiten met de volgende telecomprovider waarbij op opbrengsten van Verizon kan worden gewezen enz.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #34  
Oud 15 september 2006, 17:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Laat ik het anders stellen, de Treo 680 is voornamelijk bedoeld voor Europese gebruikers (De Amerikanen hebben immers de Treo 700p en een overstap naar de 680 zou voor hun een downgrade kwa datasnelheid betekenen omdat de 700p een EVDO zender heeft en de Treo 680 niet / en voorlopig ook geen UMTS).
De nieuwe Treo wordt een instapmodel met een richtprijs van 200$ (wordt waarschijnlijk ook 200 euro). Ik verwacht de aankondiging op 1 november (met een marge van 2 weken).
Citaat:
Overigens verwacht ik wel dat Palm ook een GSM versie van de Treo 700p uit gaat brengen.
Als het er al ooit van komt, zal het voor 2007 zijn. Maar ik denk dat het eerder een Treo 750p wordt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 september 2006, 17:09
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
De nieuwe Treo wordt een instapmodel met een richtprijs van 200$ (wordt waarschijnlijk ook 200 euro).
Met of zonder abonnement? De Treo 750v zal ook rond € 200 worden verkocht i.c.m. Vodafone abonnement.

Ik denk niet dat je het als een instapmodel moet zien. Als het goed is, dan zal dit toestel dezelfde functionaliteit hebben als de Treo 650 en nog een aantal verbeteringen. Miscchien krijgt de Treo 680 net als de 750v een batterij van slechts 1200 mAh (als enige drawback - maar dat is weer op te lossen met de extended accu's van Seidio).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Als het er al ooit van komt, zal het voor 2007 zijn. Maar ik denk dat het eerder een Treo 750p wordt.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Palm is bekend in het klein aantal veranderingen waardoor een toestel tot een nieuw toestel wordt gepromoveerd (zoals de toevoeging van 16 MB aan de Tungsten T die vervolgens als Tungsten T2 wordt uitgebracht)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 september 2006, 18:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Met of zonder abonnement? De Treo 750v zal ook rond € 200 worden verkocht i.c.m. Vodafone abonnement.
Ik heb het getal uit een artikel van Forbes.
Citaat:
Today, Palm unveiled the first of those devices. The 750v, which looks like a slicker, antenna-less version of its predecessors, will run on Microsoft's (nasdaq: MSFT - news - people ) Windows Mobile platform and will only be sold to Vodafone (nyse: VOD - news - people ) wireless subscribers in Europe.

More important will be the second Treo Palm has up its sleeve, an e-mail and Web-enabled handset dubbed "Lowrider" that costs around $200--about half the price of its predecessors.
Maar weer geen WiFi.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #37  
Oud 16 september 2006, 17:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op EveryThingTreo spreekt ook een markanalist over een Treo van 200$.
Citaat:
Financial analyst Jonathan Goldberg of Deutsche Bank Securities analyst has told clients that he expects Palm to unveil a smart phone priced at around $199 in the fourth quarter. This news comes as Palm faces competition from Blackberry's new Pearl and the Motorola Q which could see a price point of $49 after rebates by the end of the year.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #38  
Oud 18 september 2006, 19:34
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Hoi allemaal,

Wat ziet die nitro/680p er al erg gaaf uit op die foto's!

Kan iemand misschien een korte opsomming geven wat de verwachte inhoud zal zijn van dit BEEST? (specificaties?)
Is het dan nog interessant om over te stappen van een T"C naar een Treo 680.
i.i.g. voor de gsm functie, ok. maar de rest?

Ik ben benieuwd! 200 dollar is 158 euri!!!! Das dan de moeite waard!

Ciao!
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
  #39  
Oud 19 september 2006, 00:46
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbest1982
Kan iemand misschien een korte opsomming geven wat de verwachte inhoud zal zijn van dit BEEST? (specificaties?)
Alle gegevens staan in deze thread. Lees deze dus nog eens goed door. Alhoewel, deze gegevens zijn niet officieel of bevestigd door Palm en pure spekulatie.
Citaat:
Is het dan nog interessant om over te stappen van een T"C naar een Treo 680. i.i.g. voor de gsm functie, ok. maar de rest?
Hangt er van af hoe belangrijk WiFi voor jou is, want die zit er waarschijnlijk niet op.
Citaat:
Ik ben benieuwd! 200 dollar is 158 euri!!!! Das dan de moeite waard!
Euri? Lees ook nog eens bericht #34!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #40  
Oud 19 september 2006, 15:21
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
@gerard: Ik vroeg mij af of de specs van T|C ongeveer vergelijkbaar zijn met de nitro 680, maar ik begrijp dat er geen verwachte specs zijn in die richting??

(Sorry; i staat naast o op toetsnbord.)

Verwacht je dat er ook een 700/750 in palm os uitkomt in de nabij toekomst?
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023