Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 augustus 2006, 07:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Nieuwe Europese Linux-smartphone

Het Duitse ROAD heeft onder de naam Handy PC een Linux-smartphone aangekondigd, die een directe concurrentie zal aangaan met de Nokia 9XXX serie. De specificaties ogen indrukwekkend!
De naam HandyPC komt van de samensmelting van mobieltje (= handy in het Duits) en PC, wat zeer treffend de functie van dit toestel aanduidt. Deze telefoon-computer-combo is gebaseerd op het Linux OS en Trolltech's Qtopia GUI voor de grafische gebruikersinterface. Het is een quad-band GSM/GPRS/EDGE toestel en ook Wi-Fi, Bluetooth, IR en USB 2.0 zijn aan boord.
Aan de buitenkant zit een monochroom 102 x 65 scherm en de gebruikelijke GSM-toetsen. Wanneer je het schelpdesign openklapt, zie je het QWERTZ-toetsenbord met 63 toetsen en een HVGA (640 x 240) kleurenscherm.

Naast de gebruikelijke PIM-toepassingen, internet browser en email zijn er ook MS-Office-viewers, audio- en videospeler en stemopname aanwezig. Ook aan synchronisatie met een PC is gedacht.
Het geheel wordt aangedreven door een 400MHz Intel PXA264 CPU met 64MB RAM en 64MB Flash ROM. Een 2 megapixel camera vervolledigt de uitrusting. De 1500 mAh batterij verzekert 4 uur gesprekstijd, 240 uur standby en 5 uur PC-gebruik.
Het toestel weegt 210 gram en meet 12.8 x 6 x 2.6cm.
Zouden er Palm-programma's op draaien, dan wordt dit zeker mijn volgende toestel!

Nog meer plaatjes:
http://regmedia.co.uk/2006/08/17/road_phone_2.jpg
http://images.handy-market.com/news/...s101_04_52.jpg
http://electronista.macnn.com/conten...ypc-inside.jpg


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 217.jpg‎ (49,2 KB, 54x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bram; 22 augustus 2006 om 10:18.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2006, 07:36
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Zouden er Palm-programma's op draaien, dan wordt dit zeker mijn volgende toestel!
Ieder voor zich natuurlijk, maar zou je werkelijk met zo'n koelkast (12.8 x 6 x 2.6cm!) op zak willen lopen?! Ik vind dat wel heel groot hoor.... Nu is een Treo ook niet mini, maar daar klapt dan ook niks meer aan open en is meteen te gebruiken... En daarbij... een monochroomscherm? ok, meer heb je niet nodig, maar het is niet echt meer van deze tijd

Nee, ik ben niet echt enthousiast over dit model... Ben benieuwd naar de 680... Maar ja...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2006, 08:32
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
een monochroomscherm? ok, meer heb je niet nodig, maar het is niet echt meer van deze tijd

Nee, ik ben niet echt enthousiast over dit model... Ben benieuwd naar de 680... Maar ja...
Het grote scherm is een kleurenscherm. Het kleine display aan de buitenkant lijkt wel monochroom
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 augustus 2006, 08:46
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ja, dat snap ik, ik doelde ook op het kleine scherm
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 augustus 2006, 19:25
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Ieder voor zich natuurlijk, maar zou je werkelijk met zo'n koelkast (12.8 x 6 x 2.6cm!) op zak willen lopen?!
Ik vind dat wel heel groot hoor....
Nou, hij is anderhalve cm langer dan je Treo (11,3 (excl antenne?) x 5,9 x 2,3) en voor de andere maten is het maar een paar mm. Mijn Tungsten|W (13,8 x 7,8 x 1,65) is zelfs nog breder en van mij mag die extra cm bij de Road ook er bij, want eigenlijk vind ik het display te smal en zou het beter 640 x 320 zijn. Zo kunnen de Palmprogjes er in hun oorspronkelijk formaat op.
Citaat:
Nu is een Treo ook niet mini, maar daar klapt dan ook niks meer aan open en is meteen te gebruiken...
Voor gewoon te bellen of te antwoorden is het ook niet nodig om hem open te klappen. En bij PDA-gebruik maakt het mij niet zoveel uit dat ie dan dubbel zo breed komt.
Citaat:
En daarbij... een monochroomscherm? ok, meer heb je niet nodig, maar het is niet echt meer van deze tijd
Voor het aanduiden van de tijd en de signaalsterkte of om je nummer te vormen is geen kleur nodig. En ik denk niet dat in de Treo telefoontoepassing veel funktioneel kleurgebruik zit. En als je gaat kijken bij de gewone telefoontoestellen, loopt de helft ook nog met een monochroom scherm rond. Verder is een monochroom scherm zuiniger in verbruik, zodat het konstant kan aanblijven.
Citaat:
Nee, ik ben niet echt enthousiast over dit model... Ben benieuwd naar de 680... Maar ja...
Die 680 is bedoeld als instapmodel (de Z22 onder de Treo's) en zal een stap terug zijn. Blijf voorlopig nog maar wat gehecht aan je Treo 650!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023