Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 december 2005, 15:40
P-diver
Guest
 
Berichten: n/a
Crash t3 alles al geprobeerd

Hoi,
Wie kan me helpen. Er is bij mijn T3 een fatal crash ontstaan na het openen van een Doc-to-go bestandje. Ik kende het niet en heette "M" ik denk dat maar eens openen. Vervolgens werd het scherm witter en witter, ik dacht O jee een vagale reactie (ik werk in de medische hoek) patient valt flauw. Normaal kun je daar wat aan doen. achter hier was niets meer mogelijk. een harde reset moest gedaan worden en hij kwam weer in de fabrieksstand. Geen nood dacht ik ik heb alle data nog. dus gauw even op de craddle. en maar hotsyncen. Maar daar liep het vast op Photos. cancellen en opnieuw harde reset , toen de instellingen van hotsync aangepast dat hij geen Photos hoeft te syncen.
Opnieuw, weer vastlopen op Photos. weer resetten , weer instellingen na lopen.
Ohotos van de fabrieks instellingen verwijderen, dan maar denk ik. Maar dat lukt ook niet. hij ziet geen enkel bestand om te verwijderen.
Wat nu te doen. Kan het een virus zijn die me dit geflikt heeft??
Bij het telkens opnieuw soft resetten, krijg ik in eerste instantie ook een melding dat er in een bepaalde regel iets vastloopt. bij de echte harde reset is dat weg.
Is er iets in de Ram beschadigd?
Ik ben zeer aan dit apparaat gehecht en kan er eigen lijk niet meer buiten. Hoe snel is dit te repareren?
Dank voor alle hulp vast
Groeten
Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2005, 15:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien kun je een nieuwe hotsyncnaam maken, en daarin agenda/contacts/memo/todo importeren.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2005, 17:08
P-diver
Guest
 
Berichten: n/a
vastlopen T3

Dit is te proberen, doch wanneer ik mijn oude naam kan behoude is dat beter, ivm diverse applicaties, zoals TomTOm en Mobipocket met Pharmoco ther kompas en Pinkhof.

Even aanvullende infobij het vastlopen van de data overdracht (hotsyncen) van Photo. Daar waar het altijd vstloopt, okal heb ik aangegeven dat over te slaan. Dan moet ik hem cancelen en komt de volgende regel bij een softrreset: SystemMgr.c, Line:5852, SysLinkerStub(): failed to load the shared Library. einde citaat.
Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft
Groeten
Peter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2005, 22:00
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Op internet vond ik de volgende suggestie voor dit probleem:

verwijder HALsndlib.prc uit je back-up directory en doe dan een restore.

Het probleem schijnt dan verholpen te zijn!

TIP:
Als je bij google zoekt naar "palm line 5852" kun je dit soort problemen zelf oplossen!

Joop
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 december 2005, 10:01
P-diver
Guest
 
Berichten: n/a
Hartelijk dank voor de opmerkingen.

aan de laatste opm. had ik nog niet gedacht, om dit te googlen. blijkt dus een probleem van meer algemene aard te zijn dan dat het specifiek bij Photos thuis hoort.
De eerste opmerking heeft me ook geholpen, dit toonde aan dat met een nieuwe naam er geen enkel probleem was in de T3 zelf. Dus moest het aan de bestandjes zelf liggen. Opnieuw dus met de oude naam gewerkt met de inhoud van de map uit de nieuwe naam en dat werkte, daarna anderere gegevens zonder de map photos erbij gezet en toen was het helemaal weer goed.

Helaas was ik niet helemaal bij met backuppen en zijn er wel veel gegevens verloren gegaan. De backup zelf van Palm is dus onvoldoende en zal nu strakker zijn met backupBuddy.

In iedergeval iedereen dank voor het kijken en meedenken
wens iedereen vrolijke Kerst toe
Groeten
Peter
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 december 2005, 07:47
P-diver
Guest
 
Berichten: n/a
Nog even een aanvulling.
Het is dus niet goed gegaan. In eerste instantie dacht ik dat en in mijn enthousiasme schreef ik dat ook snel op.
Ten eerste bovengenoemd bestandje had ik niet eens.
ten tweede bij het opnieuw installeren van de verschillende progjes, bleef hij telkens alles volledig te syncen. dat vond ik vreemd daarbij gaf hij zichzelf steeds een soft reset . ik dacht dat hoort niet. Vervolgens accepteerde hij niet de geregistreerde progjes. zoals bv SplashID dat ook een verbinding heeft met windows.
Ik ben nu gewoon alles opnieuw aan het installeren. Alle progjes van de computer verwijderen, zelfs de palm uit program files. Danmaar opnieuw.
Goed zijn jullie weer op de hoogte.
Ik hooop dan maar dat ook alle geregistreerde progrjes het weer gaan doen.
Groeten
Peter
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 januari 2006, 07:52
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
De tip van Joop is zeker zinvol en zal behalve hits bij Palm zelf ook wel hits bij nieuwsgroepen of andere producenten opleveren.
Het is behoorlijk vervelend dat het PalmOS tegenwoordig (enigszins) instabiel blijkt te zijn. Mijn T5 was kort na ingebruikname (6 weken) na een hard reset helemaal niet meer tot leven te wekken. Hier bleek een omruil onder garantie de enige mogelijkheid.
DocumentsToGo heeft op de site van Dataviz ook tips om allerlei problemen op te lossen. Ik heb dat een keer nodig gehad en de betreffende tip werkte inderdaad.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2011