Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 april 2005, 10:01
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
ViaMichelin Mapsonic versie 3, wat vinden jullie ???

Ik zag meerdere topics over Mapsonic, maar niet eentje specifiek over versie 3, ik dacht nog om te posten in het topic over versie 2 maar toch maar een nieuwe begonnen...

Sinds een poosje is er een nieuwe versie van ViaMichelin uit, versie 3.
(Volgens mij) gratis te upgraden voor gebruikers van versie 2.x Het kaartmateriaal van versie 2.5 is iig bruikbaar voor versie 3.

Versie 3 biedt een geheel nieuwe interface met door het hele programma heen, grote knoppen. Een route definieren vanuit de bestuurdersstoel met de vingertoppen is een makkie. Voorheen zat je te prutsen met veel te kleine knopjes.

Alleen vind ik het jammer dat het niet meer mogelijk is om gewoon, zonder actieve route, rond te rijden met de huidige positie van de gps. (met dat plustekentje) Ik had gehoopt dat dat plustekentje, wat vrij moeilijk zichtbaar was, vernieuwd zou zijn. Bijvoorbeeld veranderd in een pijl ofzo... Maar daarentegen hebben ze die funcite (volgens mij) helemaal niet meer... Jammer...

Maar de overige vernieuwingen vind ik uiterst prettig...
De enige ietswat kleinere knopjes kom je nu alleen nog maar tegen als je een route wilt kiezen vanuit je adresboek. Het adresboek wordt gestart en daar kom je in de lijst van je contactpersonen... Deze lijst is redelijk klein, maar voor mij nog groot genoeg om meestal direct de juiste persoon aan te klikken. Maar veel kleiner had het niet moeten zijn...

Het enige minpuntje vind ik nog dat het niet mogelijk is om een samenvatting van de te nemen route wordt getoont. Hoeveel kilometer bedraadt de rit, wat is de afstand? Om dit te kunnen bekijken moet ik eerst (redelijk omslachtig) de routekaart laten tonen en dan helemaal naar beneden scrollen...

Weet iemand een andere manier voor beide punten? Dan hoor ik dat graag.
(beide punten bedoel ik dus, 1 het rondrijden met de gpsindicator zonder actieve bestemming en 2 het vooraf bekijken van de samnevattingsgegevens van de te nemen rit)

Veder ben ik vooral benieuwd naar de algemene indruk van de Mapsonic gebruikers... en vooral van diegene die ervaring met andere paketten hebben, is mapsonic nu gewaagd aan TomTom ??? (ik vond in versie 1.3 eigenlijk al van wel, hoewel het gebruikersgemak van TomTom toen wel aanzienlijk beter was. Maar dit baseerde ik op een TomTom van een PPC..., maar nu Mapsonic ook zo gemakklijk te bedienen is...)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2005, 08:11
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
waanzinnig mooi... ik heb hem geinstalleerd over mijn oude versie en het is echt een zware verbetering....

veel sneller, makkelijkere invoer...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2005, 21:11
HierBenIk
Guest
 
Berichten: n/a
Deze versie is inderdaad een hele vooruitgang
Berekeningen gaan naar mijn idee ook sneller.
Klein minpuntje: het lettertype bij de iconen is wat klein
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 april 2005, 11:27
wsvries
Guest
 
Berichten: n/a
Keb net Viamichelin aangeschaft. Weet iemand hoe je een route via meerdere punten kunt opgeven (A naar B, B naar C, etc.)?

gr. wim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2005, 13:15
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Dat soort vragen kun je beter vantevoren stellen, want dat kan namelijk niet in Mapsonic

Overigens is versie 3 een hele verbetering wbt gebruiksvriendelijkheid, en de ondersteuning van POI's is ook super. Dit gaat absoluut de goede kant uit!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 mei 2005, 19:33
coutinho
Guest
 
Berichten: n/a
Question van nederland naar belgie

Ik heb Viamichelin. Weet iemand hoe je van nederland naar belgie moet ik heb vandaag gemerkt dat de map van belgie pas aan gaat als je de grens over gaat en heb dus van den bosch naar de grens met belgie zonder navigatie moeten rijden .al was dat niet zo mooilijk maar ik vind het wel raar dat je niet van den bosch naar antwerpen toe kan navigeren terwijl ik de kaart van belgie en nederland erin heb staan. wie kan mij daar mee helpen alvast bedankt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 mei 2005, 11:12
janboslooper
Guest
 
Berichten: n/a
Andere vraag.
Ik wil reizen van Nederland naar Oostenrijk. Ik heb de kaarten van Benelux, Duitsland en Oostenrijk op mijn pda staan.
Wanneer ik een route selecteer kan ik alleen in de Benelux of Duitsland of Oostenrijk invullen. Op mijn MS staat dan alleen Oostenrijk en kan ik geen Nederlandse plaatsen invullen. Ik moet dan wisselen van kaart en is volgens mij de Oostenrijkse verdwenen. Hoe kan ik zo'n route invullen?
Ik heb de versie 3.0 ingevuld. Inmiddels 3.2 maar nog lukt dit niet. Mijn geluid staat uit en krijg het niet aan de praat. Weet iemand hoe dit moet? De tester bij het geluid doet niets. De schuifknop staat geheel links.
Weet iemand hier iets van?

Laatst gewijzigd door janboslooper; 01 juni 2006 om 16:09.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 mei 2005, 11:30
wsvries
Guest
 
Berichten: n/a
Als je 2.5 hebt geregisteerd, dan is upgrade naar 3 vrij.
zie http://clicks.viamichelin.com/ct/0/1/7L/Bt/PDF6/0/1
aardig is my saved favorites (direkt te selekteren)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 mei 2005, 15:48
donald duc
Guest
 
Berichten: n/a
als je de nieuwe versie hebt geinstaleerd op de pc moet je dan jou pda resetten om gebruik te kunnen maaken van de nieuwe versie,ik ben nieuw ken dar niet zo veel van
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 mei 2005, 18:10
zeilhaven
Guest
 
Berichten: n/a
kan iemand mij vertellen, hoe ik in versie 3 van viamichelin de favorite punten kan verwijderen??? voor de rest bijna alleen maar lof over versie 3 net als jullie
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 mei 2005, 16:54
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Als je het adresboek van je PDA gebruikt in Via Micheline dan kan je daar via options fonts de grote kiezen. Dit wordt dan opgeslagen speciaal voor viamicheline.
Ik heb deze op groot gezet en dat help veel.
Dat van die pointer vind ik ook jammer zal echter eens kijken of daar een oplossing voor is.

Groeten Bob
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 mei 2005, 17:02
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Naar belgie navigeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coutinho
Ik heb Viamichelin. Weet iemand hoe je van nederland naar belgie moet ik heb vandaag gemerkt dat de map van belgie pas aan gaat als je de grens over gaat en heb dus van den bosch naar de grens met belgie zonder navigatie moeten rijden .al was dat niet zo mooilijk maar ik vind het wel raar dat je niet van den bosch naar antwerpen toe kan navigeren terwijl ik de kaart van belgie en nederland erin heb staan. wie kan mij daar mee helpen alvast bedankt
Je zou eens de Benelux map kunnen installeren . Echter als je hier weer buiten gaat zit je met hetzelfde probleem. Ik maak dan eenvoudig grens POI's. Dan kan je snel van map naar map plannen.

Groeten Bob Jung
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 mei 2005, 19:51
Roosert
Guest
 
Berichten: n/a
via michelin mapsonic v2.5

Hoi allemaal, kunnen jullie mij vertellen of je routes kan bewaren niet dat je ze elke keer opnieuw moet instellen. En hoe is het mogelijk om nieuwe POI's te downloaden en is dat gratis? En is versie 3 mooier en beter dan wat ik nu heb? Groetjes
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 mei 2005, 09:18
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jereon
Alleen vind ik het jammer dat het niet meer mogelijk is om gewoon, zonder actieve route, rond te rijden met de huidige positie van de gps. (met dat plustekentje) Ik had gehoopt dat dat plustekentje, wat vrij moeilijk zichtbaar was, vernieuwd zou zijn. Bijvoorbeeld veranderd in een pijl ofzo... Maar daarentegen hebben ze die funcite (volgens mij) helemaal niet meer... Jammer...
Hoi hier kom ik nog even op terug zoals ik al eerder aangaf.
Ja Het kan echter lijkt het erop dat hij het scherm niet constant meetrekt.
Als je de volgende stappen doet werkt het.
Traject plannen, Kaart weergeven, Kaart acties,Centreren, op GPS positie.
En zie hier je vertrouwde plusje. Je moet echter met de hand zoomen en het scherm in positie brengen. Maar als je alternatief moet rijden en kaart overzicht wild hebben is dit een goede optie.
Groeten Bob
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 mei 2005, 13:30
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Hele verbetering, maar veranderen spraakbestanden mogelijk?

Ik vind 3.0 idd een hele verbetering. Veel gemakkelijker te bedienen, sneller, favorieten opslaan, allemaal erg handig.

Bij de versies voorafgaand aan 3.0 was het echter mogelijk om de originele spraakbestanden te vervangen door bv. de Tom Tom bestanden (die toch een stuk prettiger in het gehoor liggen en ook duidelijker zijn qua aanwijzingen). Nu lijkt het erop dat ik toch weer opnieuw gedoemd ben tot aanwijzingen als "draai lichtjes naar rechts" en "u bent aangekomen..."

Of heeft iemand een oplossing hoe je de spraak van 3.0 kunt wijzigen/vervangen..? Ik houd me aanbevolen!

Grtz
Maarten
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 juni 2005, 15:27
elvery
Guest
 
Berichten: n/a
Er is nu een patch naar versie 3.1 en ook een nieuwe nederlandse dame, die een stuk beter klinkt dan de oude. Ook is er een nieuwe vlaamse dame, maar die heb ik nog niet beluisterd.

Hier kan je ze alledrie vinden
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 juni 2005, 15:43
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Ik vind dit een erg prettig topic, vooral de nieuwe stemmen vind ik een erge vooruitgang!

Ik heb dit pakket sinds kort zelf ook, en inderdaad het enige nadeel vind ik dat ik niet van Nederland naar Italie kan navigeren. Nu ben ik eigenlijk genoodzaakt mijn route vooraf te plannen op de computer, een beetje jammer!

Als iemand hier nog een goede oplossing voor weet, meld hem even .
Met citaat reageren
  #19  
Oud 21 juni 2005, 17:34
D4V3 D4V3 is offline
Lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 21 november 2004
Berichten: 36
hehe, ik zocht dit topic vandaag al om deze vooruitgang te melden maar kon hem niet 123 vinden, nu is het al gemeld. Eindelijk heet de rotonde geen kruispunt meer en eindelijk kom ik niet elke keer meer kilo's aan als ik mijn eindbestemming heb bereikt
Met citaat reageren
  #20  
Oud 21 juni 2005, 19:53
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Dit is idd echt een verbetering en ik ben blij dat ik Beatrix niet meer "op mijn passagiersstoel" heb zitten. Erg bedankt voor de tip!

Ook mooi dat 'ie nu het dichtsbijzijnde huisnummer kiest als je vanuit je adresboek kiest....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023