Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2005, 20:17
Muijsson
Guest
 
Berichten: n/a
Question telefoonstoring

Sinds een paar maanden heb ik de Treo 650. Ik heb een flink probleem omdat het toestel regelmatig de telefoonfunctie uitschakeld. Dit gebeurd tijdens het telefoongesprek en soms ook als ik het toestel niet gebruik. Inmiddels heb ik van KPN al twee keer een ander toestel gekregen en ben dus nu in de weer met het derde toestel en ook hier gaat het regelmatig mis soms wel 5 keer per dag. Batterij is ook vervangen en de SIM- kaart gecontrolleerd. KPN staat ook voor een raadsel. Wie kan er iets over melden of heeft een suggestie. De overige functies werken allemaal goed maar vansprekend is gewoon telefoneren toch wel het belangrijkste van zo'n toestel.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2005, 20:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Welke extra software heb je geïnstalleerd?

Bij Cingular waren er problemen met de simkaarthouder. Hoewel ik niet denk dat het hiermee te maken heeft, zou je toch eens kunnen kijken of je SIM kaart altijd goed contact maakt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2005, 20:46
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Zie:
http://kb.palm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBC...tem,CASE=40480
Mijn Treo heeft niet het ribbeltje dat Palm op de nieuwere modellen van de Simkaart-houder heeft geplaatst (was dan ook een early-adopter) en ook ik heb nu en dan de klacht van een uitvallende telefoon. Zou me toch niks verbazen als het hiermee te maken heeft. Maar wij zijn natuurlijk geen Cingular-abonnees. Ik ga nu eens uitzoeken wat Europese klanten moeten doen om een nieuwe houder te krijgen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2005, 21:01
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
OK, ik heb een mailtje gestuurd naar Palm Europe met de vraag hoe ik aan een nieuwe sim-tray kom. Keep you posted.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 oktober 2005, 21:05
Muijsson
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Welke extra software heb je geïnstalleerd?

Bij Cingular waren er problemen met de simkaarthouder. Hoewel ik niet denk dat het hiermee te maken heeft, zou je toch eens kunnen kijken of je SIM kaart altijd goed contact maakt.
Nee ik heb geen enkele software geinstalleerd en doe geen ingewikkelde dingen met mijn Treo. Ik hotsync naar Outllook. Het ding ging dit laatst weekend wel 15 keer uit al dan niet tijdens gesprekken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 oktober 2005, 15:34
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Antwoord gekregen van Palm Europe:
Citaat:
We have looked at your case and would like to inform that we have escalated the case to our customer service department who can provide you with the service needed for a new SIM-tray.
Weer wachten, dus.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 oktober 2005, 19:24
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, kijk eens hoe snel:
Citaat:
We can send you a new SIM-tray but can you please confirm the address where we can send the SIM-tray?
Dus, gewoon naar de klantenservice van Palm Europe schrijven!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 oktober 2005, 19:42
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Nu nog hopen dat de nieuwe SIM-tray het probleem inderdaad verhelpt
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 november 2005, 09:16
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, het heeft ff geduurd en eerst kreeg ik een houder zonder ribbeltje. Drie dagen later met ribbel. En laat ik het gelijk maar zeggen: het maakt geen moer uit. Nog steeds spontane resets , vooral als de Phone opgeroepen wordt:

A crash occurred on [datum] while running "Phone":
HALRadioAcDc.c,
Line:441, Host wake not asserted in time

en terwijl ik de backup draai.
Eens te meer is dit vervelend nu ik mijn vaste telefoonlijn heb opgezegd en ik helemaal afhankelijk ben van de Treo.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 november 2005, 11:17
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld
Nou, het heeft ff geduurd en eerst kreeg ik een houder zonder ribbeltje. Drie dagen later met ribbel. En laat ik het gelijk maar zeggen: het maakt geen moer uit. Nog steeds spontane resets , vooral als de Phone opgeroepen wordt:

A crash occurred on [datum] while running "Phone":
HALRadioAcDc.c,
Line:441, Host wake not asserted in time

en terwijl ik de backup draai.
Eens te meer is dit vervelend nu ik mijn vaste telefoonlijn heb opgezegd en ik helemaal afhankelijk ben van de Treo.
Eerst had je het over het uitvallen van de telefoonfunctie; nu over resets : daar zit nogal een verschil tussen.
Met deze melding kom ik erop uit dat je apparaat stuk is. Misschien kun je nog opzoeken welke firmware/ROM versie je hebt. Dat gaat in de phone applicatie onder het menu-item phone info.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 november 2005, 13:00
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Eerst had je het over het uitvallen van de telefoonfunctie; nu over resets : daar zit nogal een verschil tussen.
Tja, dat heb je ervan als je op twee threads bezig bent, hoewel ik me sowieso niet gerealiseerd had dat uitvallen erg anders is dan een reset . Maar verrassend is je nieuws wel en ik heb dus direct een vraag ingediend bij Palm.
Mijn firmware is 1.28, software 1.13 ROW.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 december 2005, 13:11
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Welaan, kijk eens wat Palm zegt:
Citaat:
According to the information provided, it would appear that your Palm product requires repair.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 december 2005, 18:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Tja, dat heb je ervan als je op twee threads bezig bent, hoewel ik me sowieso niet gerealiseerd had dat uitvallen erg anders is dan een reset .
Trek je SIM-kaart er maar eens uit, je ziet dan wat er gebeurt als de telefoonfunctie uitvalt (zelfde als het rode telefoontje even ingedrukt houden).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 december 2005, 13:13
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik heb mijn Treo nu 2 weken terug van reparatie, na de klacht over de regelmatige foutmelding:
A crash occurred on [datum] while running "Phone":
HALRadioAcDc.c,
Line:441, Host wake not asserted in time

Palm vertelt je niet wat ze gedaan hebben, of ze wel iets gedaan hebben. Ik heb nu minder vaak deze error, maar het komt nog steeds voor, ongeveer 1x per 2 dagen. Het vervelende is dat je pas merkt dat er iets mis is als je zelf de telefoonfunctie oproept; deze morgen stond het groene lichtje van contact uren geruststellend te knipperen, maar pas toen ik zelf wilde bellen en weer geconfronteerd werd met een reset ontdekte ik dat iemand mij een aantal keer had geprobeerd te bellen en SMS'en, zonder dat mijn telefoon overging.
Dit gedoe leidt bij mij in ieder geval tot een ernstig verlies van vertrouwen in Palm en ik kijk nu serieus naar een WM5 vervanging (en dan niet de Treo 700W!).
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 december 2005, 08:54
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
@bartveld:

Het klopt dat Palm je niet verteld wat ze gedaan hebben. Echter, je kunt hem natuurlijk nogmaals opsturen om te kijken of ze het probleem dan wel kunnen verhelpen. Mijn ervaring is dat je je Treo kunt laten omruilen voor een andere (nieuwe?) als er twee reparatiepogingen zijn mislukt.

Had zelf de MMNotify resets die zelfs op een maagdelijk lege Treo nog de boel verziekten. Na de 1e reparatiepoging was het probleem aanmerkelijk minder maar nog steeds aanwezig; na reparatiepoging 2 hetzelfde verhaal. Toen hebben ze 'm maar omgeruild. Heb de andere Treo nu 24 uur en hij draait vooralsnog als een zonnetje.

*knock wood*
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 december 2005, 20:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
je kunt hem natuurlijk nogmaals opsturen om te kijken of ze het probleem dan wel kunnen verhelpen.
Dat is natuurlijk te gek voor woorden, want wat zeg je nu eigenlijk? Ze weten zelf dus ook niet altijd wat ze moeten doen, rommelen maar wat aan en na 2x geven ze het ook maar op en sturen een nieuw exemplaar. Maar daarmee sla je wel de spijker op zijn kop: de hardware en de manier waarop hard- en software op elkaar inwerken zijn zo ingewikkeld, dat ze vaak niet weten waar ze het zoeken moeten. Het is volgens mij simpelweg zo dat alle geintegreerde modellen aan dit euvel leiden. Ik heb eens wat reviews van vergelijkbare Windows-modellen gelezen en het is daar niet anders. Sterker nog, ik geloof dat de Treo er dan nog vrij goed vanaf komt. Maar ik durf er wat om te verwedden dat we over 5 jaar smalend terugkijken op de knullige instabiliteit van alle huidige smartphones.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 december 2005, 20:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld
Maar ik durf er wat om te verwedden dat we over 5 jaar smalend terugkijken op de knullige instabiliteit van alle huidige smartphones.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben daar helaas wel wat sceptisch over.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023