Los bericht bekijken
  #16  
Oud 28 september 2007, 13:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee. Geef de iPhone een witte achtergrond, een 4-bits pixelige scrollbalk en geen eye-candy, dan heb je al een hoop leukigheid weggenomen. Daarnaast heeft de iPhone vector-based fonts, waardoor het in en uitzoomen met webapps erg goed gaat: ook dit heeft te maken met dat het PalmOS uit 1990 stamt en de fonts niet goed te schalen zijn.

Zet de standaard PalmOS interface naast een featurephone van Sony Ericsson, Motorola of Samsung, dan lijkt het alsof PalmOS uit het jaar nul komt, en neemt het een hoop aantrekkingskracht weg. Oh wacht even, het kómt ook uit het jaar nul. :')

Palm zou er goed aan doen om de GUI van de OS wat op te pimpen, dat is toch waar je tegenaan kijkt. Als je met PalmRevolt of SkinUI-achtige dingen aankomt, kun je met weinig energie toch het OS revampen en aantrekkelijker maken. Ik ben het er dus absoluut niet mee eens dat de design aan de buitenkant ophoudt: het PalmOS GUI uit het stenen tijdperk mag ook wel een nieuw likje verf kijken. Ik bedoel, die scrollbalk met die 160x160 4-bits pixels, dat kan toch niet meer?

Natuurlijk heeft Apple qua functionaliteit de zaakjes veel beter voor mekaar dan Palm, maar daar hoort wat mij betreft ook het uiterlijk bij. Je hoeft soms maar verrekte weinig te doen om het sexy appeal er weer in te stampen. Zie thumbnail van de Clie VZ90. Alle moderne strakke featurephones hebben bijvoorbeeld een zwarte achtergrond. Erg classy.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1095829973183.jpg‎ (21,1 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg sony_clie_peg_vz90.jpg‎ (12,7 KB, 7x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 september 2007 om 13:53.
Met citaat reageren