Los bericht bekijken
  #11  
Oud 02 mei 2005, 07:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Uiteraard moet ik reageren omdat je mijn naam gebruikt.
1. Over het wegsnaaien van broncode.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Dit is niet waar, elke populaire methode om te leren programmeren heeft als uitgangspunt andere stukjes code om je te laten zien hoe je die code kunt gebruiken.
Behoorlijk uit zijn verband gerukt: Jeroen vroeg Aaron om een compleet project vrij te geven. Dit staat gelijk aan de antwoorden van een examen vrijgeven voordat het examen begonnen is. Mooi voor luie studenten, maar je leert er niets van.
Waar je wel wat van leert is gerichte vragen stellen, codesnippets die anderen bereid zijn je toe te sturen te bestuderen. Dit is het uitgangspunt van de meeste leer-methodes. Zowel Aaron als Bram hebben mij daar al eens (zonder morrelen ofzo) mee geholpen!

2. Over het geld gaan vragen voor gemodificeerde "open source" code.
Citaat:
Dit kan in enkele gevallen waar zijn. Maar als het uitgangspunt van Aaron was om er geen geld mee te verdienen, waarom zou het dan een nadeel voor hem zijn dat iemand anders dat wel doet?
Mag ik van jou (Jeroen) wel even zomaar 1000 euro vangen? Volgens mij weet ik het antwoord al: nee.
Als er al geld gevraagd gaat worden voor programma's die Aaron ontwikkeld heeft zal hij dat geld toch het liefst in zijn eigen zak zien verdwijnen in plaats van in jouw of iemand anders' zak.

3. Wanneer is jouw (Jeroen) nieuwe OS voor Palm eindelijk klaar. Kunnen we het hier lekker in "open source" gooien.

4. Ok, nummer 3 was een beetje flauw, maar waar zijn jouw open source bijdragen? Tot nu vraag je alleen maar (onredelijke verzoeken) aan anderen. Ik zou eerst wel eens wat producten van jouw hand willen zien.

5. Post #1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
... waarom de argumenten tegen voor een groot gedeelte onzin zijn...
Wel een beetje een dooddoener vind je ook niet? Je start een topic om te kunnen discussieren over je stokpaardje en je begint al met een waardeoordeel waarbij alle tegenargumenten afgedaan worden als onzin. Wat valt er dan nog te discussieren over?

6. Post #10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newspaz
Een utopie? Lijkt me niet. Het lijkt misschien lastig in bedrijfssituaties, maar zoals Jeroen hierboven al aangeeft. Er zijn voorbeelden genoeg van bedrijven die mee doen aan open-source projecten en er weldegelijk succes mee hebben.
De enige voorbeelden die Jeroen noemt zijn:
- Be: bestaat niet meer (omdat ze BeOS voor 16 miljoen aan Palm verkocht hebben???, bovendien BeOS was geen opensource)
- Slackware, Redhat. Beide hebben het niet overleefd, hoewel Redhat sinds kort winst maakt (wow feniksen bestaan echt!). Niet echt succes te noemen....
Ik snap de "succes"-argumentatie van Newspaz hierin dus niet helemaal .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 02 mei 2005 om 14:00. Reden: Reactie op andere posts in deze thread (nr. 5,6)
Met citaat reageren