Los bericht bekijken
  #22  
Oud 27 november 2006, 11:44
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Dat klopt. Maar bedenk dat het in de beste jaren (met de PalmWijzer werkend op elke model vanaf de III) ook nooit boven de 450 abonnementen is geweest. En als je dan de ontwikkelingen ziet op het gebied van online system, dan denk ik niet dat een investering in een offline product nog erg verstandig is.
De abonnementen zijn toch semi-online? Daarmee bedoel ik: je mag er toch vanuit gaan dat de data die je off-line bekijkt up-to-date is en een hele goeie concurrent is van dure en langzame on-line systemen? En de 300 "overgebleven" klanten blijven nu dus in de kou staan?

Hoeveel niet-abonnement-versies van Palmwijzer zijn er trouwens verkocht?
Citaat:
We verdienen ons bestaan met de methodes om dienstregelingen op te slaan en te doorzoeken, dus de broncode komt zeker niet vrij.
Nogmaals . Dus jullie bestaan is een sterfhuis? Zoals ik het nu zie (zo komt het over bij mij) bestaat Palmwijzer uit een stuk sterk verouderde code met een database eraan die (automatisch) geupdate wordt. Op dit moment dus een hele oude melkkoe. De code doen jullie niets meer aan ondanks dat de nieuwste ontwikkelsoftware beschikbaar is en de data kan automatisch verwerkt worden en hoeft dus technisch gezien niet te veranderen (alleen de inhoud). Is de prijs die voor Palmwijzer gevraagd wordt dan nog wel gerechtvaardigd?
Citaat:
Ik zou dat lijstje niet kunnen opstellen. Er zijn mensen met een T|X waarbij de PalmWijzer wel werkt. We horen van gebruikers van een Z22 dat als ze een keer herinstalleren het wel werkt. Maar of dat bij het model dat morgen in de winkel ligt nog zo is? In PalmOS versie sub-sub-H werkt het wel, in sub-sub-P weer niet... De Treo 750v, da's een heel ander verhaal...
PalmWijzer
Voor de 3e keer . Er komt toch feedback van klanten (waar het niet werkt)? En als ontwikkelaar ga je toch onderzoeken waarom je software wel op de ene T|X of Z22 werkt en niet op de andere, anders hou je je klantenkring ook wel erg beperkt.
Ik snap dat geheugen-verhaal een paar berichten terug trouwens niet zo goed. Palmwijzer werkt wel goed op een OS3 (pfoei, dat is oud) Palm, maar niet op een OS5 Palm vanwege geheugenbeperkingen? Ik ken geen OS5 machine met minder geheugen dan een OS3 Palm. En je zegt zelf dat er helemaal niet veel geheugen nodig is, want daar is omheen geprogrammeerd. Blijkbaar is er onderweg in het ontwikkeltraject een keuze gemaakt om af te wijken van Palm standaarden waardoor Palmwijzer op een ander vlak niet meer werkt. NVFS kan niet het probleem zijn, want het werkt blijkbaar wel op een Treo 650. En toch krijgt Palm de schuld van dit probleem? Ik snap de opmerking over PocketPC ook niet zo goed. Het komt over alsof PocketPC een soort Palm is die tussen OS3 en OS5 instaat.

Een klein onderzoekje naar wat er nu werkelijk aan de hand is is geen optie voor die 300(+) klanten die vroeg of laat hun hardware gaan updaten????
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren