Los bericht bekijken
  #8  
Oud 04 januari 2001, 14:45
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Wat te programmeren

Met regelmatig zoeken op Palmgear met 7600 programma's mis toch twee typen applicaties:
- een goede projectplanner. Ik heb Project Planner 1.2 recent uitgeprobeerd, maar ik ben niet enthousiast. de follow up (een taak start bij beeindiging van een andere) werkt niet. ASAP zou hiermee in principe mogelijk zijn, maar ALAP beslist niet. Bovendien is de voortgang niet zichtbaar te maken. Outliner 1.3a, de voorloper van Brainforest, werkt eigenlijk heel goed, maar de acties kunnen niet gekoppeld worden. Verder heeft geen enkele outliner een grafische display.
- een programma dat diagnoses ondersteunt (bijv.: er zijn symptomen waargenomen en het programma geeft als uitslag: ziekte a met een waarschijnlijkheid van x%, dan ziekte b met een kans van y%, enz.). Een soort 'expert system'. Dit is zeker niet alleen in de medische wereld handig!

Verder vindt ik de huidige spreadsheets slecht. De oude freeware Tinysheet werkt eigenlijk nog het beste. Ook de huidige time tracking applicaties kunnen beter.

Dus: er is nog een hoop programmeer werk. Ik heb zelf CodeWarrior Lite bekeken via het boek Palm OS Programming, maar de uitleg hierin is een warboel. Goede uitleg en user interfaces voor het programmeren zijn dus belangrijk.

succes,

Leo
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren