Los bericht bekijken
  #20  
Oud 14 juni 2003, 01:11
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Volgens mij werkt het bij alle operators op ongeveer dezelfde manier. Het zou ook bij T-mobile moeten lukken zonder extra programmaatje. Zeker als ik naar de instellingen kijk die je hier vindt. De instellingen zijn hetzelfde als ze waren toen T-Mobile nog BEN heette. BEN deed het zonder extra programma. T-Mobile ondersteunt overigens niet alle GPRS-telefoons die te koop zijn. Een overzicht van telefoons die wel ondersteund worden staat ergens op hun website.

Ik kan ongeveer bedenken hoe het zou kunnen werken met een Tungsten|T of andere Palm modellen. Ik kan het zelf niet proberen, want ik ben een jaar geleden overgestapt van BEN naar KPN. Hieronder een eerste poging om de zaken op een rijtje te zetten. Misschien kan iemand dit eens proberen om te kijken tot hoe ver het lukt.

Misschien kan iemand mij het GPRS-connect programma met handleiding sturen of het hier posten in een ZIP-bestand. Laat even weten als je het aan me wilt opsturen, dan zet ik mijn mail even open. Ik wil wel eens kijken of ik er wat wijzer van wordt, zodat het handleidinkje hieronder verbeterd kan worden.

Connection
- Download van de Palm support site je telefoondriver en installeer deze op de Tunsgten|T
- Op de Palm ga je naar Prefs - Communication - Connection
- Kies de knop New om een nieuwe connectie aan te maken
- Geef de nieuwe connectie een naam, bv. "Bluetooth MyPhone" of "Infrarood MyPhone"
- Connect to: Local Network
- Via: Bluetooth (of Infrarood als je geen Bluetooth telefoon of geen Bluetooth Palm hebt)
- Voor Bluetooth moet je nu de Palm pairen met de telefoon via Device: Tap to find
- Kies Details
- Speed: 115.200
- Flow Clt: Automatic

Opmerking:
Misschien wordt met Bluetooth de telefoon niet gevonden, zoals bij mijn Nokia 6310i. In dat geval zet je "Connect to" tijdelijk op "Phone" en kies je onderaan het "Model". Vervolgens voer je de pairing uit. De telefoon zou nu wel gevonden moeten worden. Hierna zet je "Connect to" terug op "Local Network". Tenslotte zet je onder "Details" de "Speed" opnieuw op 115.200.

Het aanmaken van een Connectie kan ook met het Phonelink programma. Als je Phonelink gebruikt zorg dan dat je de laatste versie hebt geinstalleerd van de Palm support site. Het aanmaken van de Netwerk service kan in dit geval niet met Phonelink omdat alleen KPN hierin voorkomt.

Network
- Ga naar Prefs - Communication - Network
- Vul een naam in voor de nieuwe service, bv. "T-Mobile GPRS"
- User Name en Password leeglaten
- Connection: <de eerder aangemaakte connectie>, bv. Bluetooth MyPhone of Infrarood MyPhone
- Kies Details
- Connection Type: PPP
- Idle Timeout: Never
- Query DNS: vinkje
- IP Address: vinkje bij Automatic
- Kies Script en maak het volgende script:

Code:
   Send:  atz
Send CR:
   Send:  at+cgdcont=1,"ip","internet-act","",0,0
Send CR:
   Send:  atdt*99#
Send CR:
    End:
Opmerkingen:
Voor een GPRS-intensief abonnement vul je "internet-int" in en niet "internet-act". Afhankelijk van welk abonnement je hebt zou dit ook "wap", "wap-act" of "wap-int" kunnen zijn, zoals in bericht #17 wordt aangegeven.

Als je een Siemens telefoon hebt, dan vul je *99***1# in en niet atdt*99#.

Als de GPRS-connectie tot stand komt maar je kunt niet internetten of e-mailen, dan haal je bij Query DNS het vinkje weg en vul je de DNS-adressen 193.79.242.39 en 193.79.237.39 in.

Dit zou het ongeveer moeten zijn. Ik ben er niet zeker van of het zonder User Name en Password werkt. Dit zou T-Mobile op z'n minst toch moeten kunnen vertellen. Ik herinner me vaag dat als User Name internet-act ingevuld kan worden. Of internet-int als je dat ander abonnement hebt. Of wap, wap-act of wap-int natuurlijk. Password weet ik (nog) niet.
Met citaat reageren