Discussie: Tungsten of Clie?
Los bericht bekijken
  #11  
Oud 03 november 2002, 14:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De enige Clip-on accessoire die er niet is voor de Sony Clie is een GPS. Maar die zou ik ook nooit meer kopen. De compatibilietit met nieuwe modellen van dat soort clip-ons moet je altijd maar afwachten. Het zal mij benieuwen of die Holux GM251 past op de Tungsten T. Zeker als je ziet hoe monsterlijk dik die Tungsten-T is.

Verder zijn er eerder meer clip-on accessoires voor de Clie dan minder. Het clip-on toetsen bord en game controller voor de T/SJ/SL serie is zelfs compatible met alle modellen in die range en waarschijnlijk ook nog wel voor een paar toekomstige. Dat heeft Palm nooit kunnen bereiken.

Maar ik neem aan dat je het alleen hebt over die missende clip-on GPS. Ik zou echt niet weten wat er niet verkrijgbaar is voor de Clie dat er wel is voor de Palm. Je kunt voor de Clie echt alles krijgen wat je wilt.

Het toetsenbord van de treo is spuuglelijk en ter vervanging van de Grafitti. Dat is een heel ander verhaal dan dat toetsenbord in de Clie NR. Dat hoef je alleen maar te gebruiken als je het zelf wil en met de virtual graffiti uit heb je nog extra schermruimte ook (in plaats van dat je PDA een centimetertje korter wordt)

Ik denk dat het voor mensen die de Tungsten-T overwegen zeker belangrijk is om nog even af te wachten wat HandSpring en Sony in dit segment gaan leveren. Het zou wel heel dom zijn om nu uit 1 model een keuze te maken. Dan is het inderdaad overduidelijk dat dat ene model het gaat winnen. Het heeft ook niet zoveel zin om een voorkeur uit te spreken als er maar 1 model beschikbaar is. Alhoewel ik persoonlijk alsnog voor de Clie T675C met OS4.1 zou gaan in plaats van de Tungsten-T. Dat schuifmechanisme is bijvoorbeeld echt nodeloos ingewikkeld. En het levert geen enkele ruimtewinst op. Zelfs ingeklapt is De Tungsten-T nog ruim groter dan een Clie T675C.

In het multimedia segment waar de NX en NR zitten is eigenlijk geen concurrentie. Dus daar kun je eventueel wel al kiezen, maar dan heb je dus sowieso al niet veel keuze.

De enige reden dat jij trouwens voor de Tungsten-T gaat is omdat je vast zit aan Palm door je accessoires. Dat is op zich een heel goede reden, maar de andere redenen die je opnoemt kloppen gewoon niet.

Ieder mag natuurlijk een eigen voorkeur hebben, maar dan moet je die niet op oneigenlijke gronden uitdragen.
Met citaat reageren