Los bericht bekijken
  #5  
Oud 15 februari 2011, 22:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mattie117 Bekijk bericht
maar dat activeren MOET ik dus wel degelijk met een SFR kaartje doen?
of kan ik dat ook gewoon met mijn belgische kaart in frankrijk?
ik heb ook een orange kaart (frans) maar ik neem aan dat dat ook niet zal werken?
grtz matthias
Je dient te activeren op het netwerk van een provider waarmee Palm/HP een deal heeft, terwijl je een SIM-kaart gebruikt van een provider waarmee Palm/HP een deal heeft. Dat hoeft niet perse hetzelfde te zijn. Je kan dus een Franse SFR SIM-kaart gebruiken op het O2-netwerk in Duitsland (ik dacht het O2 was daar) en dan krijg je de App Catalog van Frankrijk (SFR). Alle andere combinaties werken niet.

Houdt er ook rekening mee dat je bv. een Engelse of Duitse O2 SIM-kaart dient te gebruiken en niet een O2 SIM-kaart uit (ik noem maar wat) Liechtenstein, omdat O2 Liechtenstein een ander netwerk is dan bv. O2 UK ook al lijkt dat voor de gebruiker hetzelfde vanwege de weergeven naam (O2). De onderliggende identificatienummers van de netwerken is waar het om gaat.

Voor Frankrijk betekent het dat je op het SFR netwerk dient te zitten en je dient natuurlijk een dataverbinding te hebben (maar dat zal met een normale SIM-kaart geen punt zijn). Kort gezegd: een Belgische of Franse Orange SIM-kaart zal niet werken als je betaalde apps wilt hebben.
Met citaat reageren