Los bericht bekijken
  #19  
Oud 16 mei 2003, 00:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Probeer de OS5 simulator eens en kijk dan bij de Dynamic heap instellingen. Dat is echt meer dan een paar kB hoor. De oude simulator gaat nog niet verder dan 2MB, maar dat zal nu toch wel verder gaan.

Op de NX is het overigens 4MB (de andere MB die ik kwijt raak gaat blijkbaar weer ergens anders aan op) 12 van de 64 voor dynamic heap is dan toch niet zo gek? Ik zou ook zo even niet weten waarvoor dat nodig zou zijn, maar ik gok dus dat Palm (SG en Source) de software ontwikkelaars aan die dynamic heap wil hebben zodat ze daar bij een volgend OS meer mee kunnen gaan doen.

Die white paper is helaas voor oudere OSsen. Het principe gaat nog steeds wel op, maar de Dynamic heap is nu niet meer dynamisch qua grootte en hij is veel groter geworden. Je houdt daar inderdaad geen programma's in vast. Zoals ze in die white paper ook beschrijven gaat het gaat om dynamische data die programma's nodig hebben voor het uitvoeren van hun werk. Bijvoorbeeld ruimte om een plaatje op te bouwen van een HTML pagina. Of bijvoorbeeld om beeldjes te bewaren van een filmpje en die dan later weg te schrijven naar Memory Stick.
Met citaat reageren