Los bericht bekijken
  #65  
Oud 04 augustus 2005, 05:17
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pawi
Na vele jaren trouw aan Palm en verschillende modellen (V, m500, T2 en T3) verder begin ik me zorgen te maken over de toekomst met Palm.

De T3 wordt niet meer gemaakt, terwijl de T5 met zijn vele mankementen en minder functionaliteit geen volwaardige opvolger lijkt. Aan de onderkant lijkt de Zire 72s in de buurt te komen, maar heeft het ook net allemaal niet. Tegelijkertijd wordt geruime tijd lijkt de software-ontwikkeling stil te staan bij Palm (in afwachting van OS6?) waarbij de vele standaarden om ons heen zich in rap tempo ontwikkelen. Denk eens aan de native ondersteuning voor mobile devices van Windows XP en Flash.

Let wel; ik ben een tevreden (en fanatiek) zakelijk gebruiker van mijn Palm, al ben ik nooit gecharmeerd geweest van de knullige hotsync implementatie (zoals al eens eerder gepost; je moet verplicht de PC van je baas verbouwen en Palm Desktop erop kwakken om het na de eerste sync uit te zetten zodat je met Outlook kunt syncen; al je palm data staat dan ongevraagd als backup op de PC van je baas).

Wat me nu opvalt is een stagnatie aan echt verbeterde producten, een sterke focus op de Treo (leuk, maar TomTom draait er niet op, minder geheugen, kleiner scherm en ik kan niet meer bellen als ik in de auto zou navigeren met een Treo). De geruchtenstroom wordt ook steeds verwarrender; Linux v.s. OS6 en zelfs WinCE hoor ik steeds vaker in combinatie met Palm. ?

Zal ik komende zomer dan toch maar overstappen op een Pocket PC?
Ik ben nog maar een beginnend palm gebruiker overgestapt van de PPC. Het Hotsyncen is gewoon irritant op de palm naar mijn mening. Je bent verplicht om op een knopje te drukken waardoor er ineens een heleboel dingen gebeuren. Je bent gewoon verplicht om te synchroniseren alvorens je een programma wilt installeren. (ja ja PInstall maar dit werkt ook niet echt 100% en dit zou niet perse door een extern programma moeten dit had palm toch ook zelf kunnen implementeren?)


JA! ik weet het de PPC doet eigenlijk hetzelfde MAAR tijdens de installatie van het 3.8 mb bestandje wordt je gevraagd wat je precies wel en niet wilt syncen en de software accepteert ook wat er wordt aangegeven. Outlook wordt je in feite niet opgedrongen je vinkt het gewoon uit, in mijn geval vinkte ik alles uit, bij het aansluiten van de USB kabel is het even wachten tot het grijze cirkeltje groen wordt en je kan doen wat je wilt!
Backuppen ging perfect met het bijgeleverde programma bij de PPC.

Via Hotsync manager ongewenste elementen uitzetten helpt niet bij mij...loopt doodleuk gewoon ALLES te syncen...terwijl ik dat NIET wil! Het installeren van een programma op een PPC is ook veel makkelijker te doen...klik 2x op het bestandje...paar sec wachten...en je krijgt de vraag waar je het wilt installeren! Om deze redenen twijfel ik in Palm...jammer...

Maar hier houden de voordelen van de PPC ook op, in het algemeen kan je makkelijker en veel goedkoper een palm regelen. Stabieler...en mijn treo 650 heeft een GOEDE toetsenbord!!! invoer gaat zo verdomd snel!!!

Ik zie palm echt niet 123 verdwijnen, maar de PPC (+OS) productie gaat zo verrekte snel het ene na het andere PPC komt uit en dit hoeft natuurlijk niet altijd goed te zijn. Liever langer een OS + apparaat ondersteunen dan constant te snel wat uit spuwen zeg maar....
Ik denk dat ik hier misschien iets verkeerd zeg in de ogen de van veel Palm liefhebbers, maar de PPC kan heel wat van Palm leren en Palm kan heel wat van de PPC leren.
Ik zie dit al bij de HW6500 / HW6515 messenger een treo zonder antenne zeg maar...