Los bericht bekijken
  #52  
Oud 24 november 2002, 19:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Was de Palm Vx niet $350, de M505 $400, de M515 $450 en nu de TungstenT $500? Volgens mij worden ze steeds duurder hoor en in een vrij rap tempo.
Ik kwam in mijn mail folders de orderbevestiging tegen van de M505, die ik meteen op het moment dat hij uitkwam bestelde. Dat was in mei 2001. Hij was toen 1349 nederlandse guldens bij PDAshop, oftewel 612 euro. In werkelijkheid was hij bij introductie nog duurder dan 612 euro, want PDAshop gaf een introductiekorting. De Tungsten T is 589 euro bij PDAshop nu hij net uit is. Goedkoper dus dan de m505 toen die net uitkwam.

Je kan dus niet stellen dat Palm handhelds in vrij rap tempo duurder worden. Een betere stelling zou zijn dat ze in rap tempo goedkoper worden nadat ze eenmaal een tijdje in de handel zijn. Zie hiervoor de grafiekjes van Pricewatch op Tweakers.net Of kijk over 4-6 maanden nog eens naar de dan geldende prijs van een Tungsten T.

Een Tungsten T heeft daarbij natuurlijk ook nog een hele berg verbeteringen en uitbreidingen ten opzichte van een m505. De techniek schrijdt nu eenmaal voort. Een vergelijking van een Tungsten T met een Vx lijkt me te ver van de werkelijkheid.
Met citaat reageren