Los bericht bekijken
  #29  
Oud 31 oktober 2005, 04:43
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Wat het hotsyncen en active sync betreft, dit is wel persoonlijk maar toen ik veel op Pocket PC forums rond hing zag ik heel weinig problemen met active sync (as). Mijn eigen ervaringen met as, tja niks op te merken het werkt nog steeds perfect zelfs versie 4. Met HotSync (hs) heb ik het gevoel dat dit niet lekker soepel loopt.
Sorry als ik verkeerds zeg maar ik vind de manier hoe het syncen is gedaan bij de Palm maar niks.

Als ik het dan toch moet samen vatten, tja:
- Wat niet helpt bij een beginnende Palm gebruiker is het term "conduits" ik begrijp nu wel wat het inhoud, maar toen ik pas op Palm fora kwam e.d. kwam dit term heel snel hoek kijken...tis een beetje verwarrend...
- als je pas begint met het Palm gebeuren dan sync je dmv het indrukken van de knop (PPC kan je heel makkelijk in stellen wanneer er gesynct moet worden volgens mij werd dit zelfs aan het begin van de installatie van as gevraagd. Dus je kan gelijk bij connectie syncen, nog nooit problemen mee gehad. Maar wat Hedix aangaf het beetje "eigenwijze" (alles syncen!?) bij de palm heb ik ook.
- Bij de installatie van as kan je aangeven wat wel en niet gesynct moet worden, en je kan heel makkelijk diepere instellingen aanpassen naar wens. Hier ook nooit problemen mee gehad, eenmaal alles aangegeven doet ie altijd wat je aangegeven hebt (bij mij dan).
- Tijdens het syncen van je Palm blijft het sync scherm na het syncen op je palm staan op de PPC verschijnt een kleine pop up tijdelijk die aangeeft dat er verbinding wordt gemaakt en vanzelf weer verdwijnt. (iets kleins maar toch... en ik kan me ook voorstellen dat mensen het juist prettiger vinden dat het duidelijk voor je neus wordt gedaan ipv op de achtergrond.)

Maar goed dan heb ik het over syncen, wat ik heb kunnen overbruggen

Als het op navigeren komt en invoer van informatie is de treo voor mij een duidelijke keuze!
Alhoewel ik wel weer een "inhaalslag" zie bij de PPC wereld (treo 700 / ipaq 6515 ... e.d.) en als de toetsenbord net zo goed functioneert als de treo en de OS net zo goed navigeert als de 650 die ik nu heb... dan wordt het moeilijk voor mij in de toekomst... maar goed, ik probeer nu gewoon te genieten van dit toestelletje!

Wat betreft wat fazwarts zei ben ik wel mee eens, ik hoop alleen dat alleen dat de Palm het wel bij kan benen in toekomst tov de grote aantallen PPC releases (veel zegt nog niks maar als ze dingen gaan leren van Palm en gaan toepassen...tja...)
Met citaat reageren