Los bericht bekijken
  #4  
Oud 20 augustus 2001, 08:51
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
Hoi,

Ik gebruik een garmin gps12 ontvanger in combinatie met een palm m500. Ik koppel de apparaten met een seriele kabel. Ik heb de kabel zelf gemaakt dus heb geen nulmodem adapter nodig. Deze combinatie werkt bij mij prima. Palm communiceert perfect met met de gps en de huidige positie wordt netjes weergegeven in de palm.

Een probleem is echter dat er nog nauwelijks kabels voor de m500 serie verkrijgbaar zijn. Ik heb daarom mijn usb cradle omgebouwd zodat deze zowel usb als serieel aangesloten kan worden. Achter op de cradle zit een knopje die tussen de twee versies schakelt. Het lijkt ingewikkeld maar er staat een goede beschrijving op internet. Als je wel eens een soldeerbout vastgehouden hebt moet het wel lukken. zie: http://www.pstec.de/ppp/m500crad/m500crad.html
Er staan op de site trouwens ook erg gedetailleerde reviews over verschillende palm modellen, oplaadbare batterijen etc.
Ter aanvulling: Ik heb geen kleine smd weerstandjes gebruikt maar normale 5% nauwkeurige koostof weerstanden die ik niet op de printplaat zelf gesoldeerd heb maar op via de aansluiteilandjes ID1 en D3

Groeten, peter
Met citaat reageren