Los bericht bekijken
  #22  
Oud 22 november 2011, 21:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Update 0.9.4

Ik heb een kleine update uitgebracht naar versie 0.9.4. Via mail ben ik erop gewezen dat versie 0.9.3 niet goed installeerde waardoor het ophalen van het gateway adres niet werkte. Deze update zou dat moeten verhelpen. Als je een eerdere versie geïnstalleerd hebt gehad kwam het probleem niet naar voren omdat alles dan al goed stond.

Voor iedereen bij wie het niet werkte raad ik aan de applicatie eerst te verwijderen en daarna pas opnieuw te installeren, zodat het installatiescript z'n werk kan doen. Installatie verloopt zoals beschreven in de eerste post (via Preware dus).

Hieronder plaats ik nog even de info die ik gemaild naar diegene met problemen, wellicht ook nuttig voor anderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Domo in mailconversatie
Wat te doen bij de foutmelding problem getting gateway: undefined?

De foutmelding duidt op een probleem met het opvragen van een gateway adres(sen). Ook als je via 3G verbonden bent komen er namelijk een adres tevoorschijn, namelijk dat van de 3G zendmast / access point. In jouw geval gaat het mis met het verzoek om die adressen an sich. Het programma bestaat namelijk uit twee delen, de zichtbare interface en het deel dat de adressen opvraagt. Helaas is het zo webOS dat opvragen normaal gesproken niet toestaat en dan volgt deze foutmelding, omdat het programma via een omweg het toch opvraagt. Het lijkt erop dat het aanpassen van de permissies niet goed gaat.

Zou je in Preware kunnen kijken of er bij de geinstalleerde packages (onder Linux Applications) het Homebrew JS Framework (v1.0.1, door Jason Robitaille) staat? In plaats van de reguliere manier doe ik het verzoek via dit framework welke veel meer rechten heeft (maar een kwaadwillende app kan ook veel schade toebrengen).

Als dit framework inderdaad geinstalleerd is zou je ook nog kunnen kijken naar het permissiebestand zelf. In principe zou bij installatie een vervangend bestand geïnstalleerd moeten worden, maar misschien is dat niet gebeurd (dit is een beetje een schimmig deel daar HP het natuurlijk niet aanmoedigt). Dat bestand is met Internalz Pro (bestandsmanager, te vinden via Preware) te benaderen op de volgende locatie:

/var/palm/ls2/services/pub/nl.sinds1984.hotspot.service

Als je dat bestand opent met Internalz Pro zou de inhoud er als volgt uit moeten zien, met name de derde regel moet exact het volgende aangeven:

[D-BUS Service]
Name=nl.sinds1984.hotspot.service
Exec=/var/usr/bin/run-homebrew-js-service /media/cryptofs/apps/usr/palm/services/nl.sinds1984.hotspot.service

Mocht het niet zo zijn is het via Internalz aan te passen (kies vervolgens Save file uit het menu, anders negeert Internalz de wijzingen). Daarna moet de telefoon even opnieuw opgestart worden voordat de wijzigingen effect hebben. Vervolgens zou de hotspot applicatie moeten werken en in ieder een IP adres moeten aangeven voor alle WiFi netwerken die je probeert (je krijgt dan het adres van de router) en blijkbaar ook 3G netwerken. Als dat lukt moet het ook werken in de trein, tenzij de WiFi daar overbelast is tijdens de spitsuren (maar dat heeft niets met webOS te maken, meer met al die anderen...).
Met citaat reageren