Los bericht bekijken
  #76  
Oud 09 mei 2007, 21:59
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Na een jaar zonder gprs abonnement toch gekozen voor Telfort met umts abonnement. Van een edge abonnement kunnen we eigenlijk niet meer spreken.
Waarom voor Telfort?
Een jaar geleden wilde ik de aanbieding van €9,50 voor 1GB actie nemen op mijn pas gekochte Telfort 200 abonnement. Maar het bleek dat dit tegelijk moest. Dus nu een jaar gewacht. Toen kwamen de problemen met de verbinding door KPN overname. Ik heb gekeken naar T-Mobile met hun PIT abonnement van €9,50 en dit lijkt mij het beste als je een EDGE telefoon hebt en echt intensief mobiel internet gebruikt. Aangezien je toch gprs (+/- 45 Kbps) gebruikt, heb je toch niets te maken met de geknepen UMTS snelheid van 64 Kbps. Maar het is wel écht* onbeperkt . Maar ik heb zelf voor Telfort gekozen, omdat iedereen die ik ken Telfort heeft, ik nu wel de deal kon krijgen (Telfort 200 + 1GB databundel voor nog geen €17) en de databundel is wél volledig op UMTS snelheid (384 Kbps, nagevraagd). Leek me dat dit voor mij toch de beste oplossing is, ervan uitgaande dat de problemen die er nu zijn per juli over zijn. Én dat ik tegen die tijd een UMTS telefoon heb

* ) Ik heb ook gekeken naar de KPN Onbeperkt Surf & Mail omdat sommige hier dol enthousiast over zijn.
1 Het is een instinker. Helemaal niet onbeperkt, aangezien dit afhankelijk is van wat gemiddeld iedereen download. Je kan dus geluk hebben of grote pech.
2. KPN verantwoordelijk is dat EDGE verdwijnt, niet Telfort. Want KPN wil graag UMTS verkopen, wat niet ging met een goedkopere EDGE met geen geknepen snelheid (240 Kbps) op de markt.
3. Het niet de eerste keer is dat KPN misleidende teksten gebruikt bij hun verkoop. Vorige keer al met hun Flat Fee Lite (UMTS) verbinding. En in kleine letters 64 Kbps en 200MB. Dat noem ik niet UMTS en gewoon een databundel.
KPN zou eens van de OPTA eens goed gestraft moeten worden, en ik snap niet dat iemand van Telfort naar KPN durft over te gaan. Kies dan voor T-Mobile.
Met citaat reageren