Los bericht bekijken
  #7  
Oud 02 mei 2013, 19:43
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Foei, Android plaatjes hier op het forum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Ik denk trouwens dat ze de 35.000 niet gaan halen, als ze nu pas op 15.000 staan, terwijl de meeste WebOS aanhangers van de actie al op de hoogte zullen zijn via een artikel op WebOS Nation.
Ik denk dat er nog wel wat latente interesse is, mensen die nog even de kat uit de boom kijken (zoals ikzelf). Als Phoenix nog duidelijkheid brengt kan de teller zomaar omhoog schieten. Helaas is het allemaal nog wat schimmig.

Zo is mij bijvoorbeeld niet duidelijk hoe men precies die 35.000 dollar gaat aanwenden en waarom het bedrag nodig is. Ok, vermoedelijk omdat er nog tijd nodig is en dat geldt gaat dus op aan salarissen. Dan zou men in twee maanden klaar zijn (juli schrijft men). Prima. Of gaat dit bedrag voor een deel ook naar OpenMobile, die in feite de basis van de techniek leveren? Op zich is dat niet gek of verkeerd, maar het gevraagde bedrag is nu zonder specificatie.

Ander puntje is de prijs. Op basis van de inschrijvingen zoals je die bij Kickstarter kan doen, gok ik de prijs rond de 30 dollar. Waarom kan men dat bedrag nog niet noemen, of tenminste een richtbedrag? Dat helpt bij de keuze.

Ik vrees dat veel van de discussie nu afhangt van de rol die OpenMobile speelt. Phoenix gaat in feite het werk doen dat OpenMobile van plan was, maar niet heeft doorgezet. Waarom is niet helemaal duidelijk, ook al omdat OpenMobile verder geen afgewerkt product heeft voor andere platforms. Tevens ontbreekt nog een officiële verklaring (bv. een persbericht) van hun zijde waarin de samenwerking bekrachtigd wordt.

Dus ik kijk het nog een paar daagjes aan, even zien hoe de discussie zich ontvouwd. Ik denk dat Phoenix beter eerst een stukje discussie had kunnen doen om te zien waar de twijfels liggen en die vervolgens verduidelijken in een uiteindelijke roep om crowdfunding, al deze tijd gaat af van de dagen die men heeft om centjes binnen te halen.
Met citaat reageren