Los bericht bekijken
  #13  
Oud 10 januari 2009, 07:02
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Na de eerste WOW! toch een paar "dingetjes" die me doen twijfelen. Zoals al eerder genoemd is de directe koppeling met derde partijen zoals faceboek kwetsbaar. Wie weet of facebook nog wordt gebruikt over een jaar en hoe snel ze hun interfaces wijzigen. Daarbij wordt facebook nauwelijks gebruikt in Nederland. In het beste geval krijgen we regelmatig updates van Palm.

De kwaliteit, eenvoud en onderlinge integratie van de PIM applicaties zijn m.i. het belangrijkste op een smartphone. Hier laat de iPhone steken vallen. Palm lijkt hier veel aandacht aan te besteden, ook in de ontsluiting van PIM functies naar applicaties van derde partijen.

De batterijduur heb ik nog niets over horen zeggen. De ervaring met de Treo 680 leert dat dit niet altijd de hoogste prio heeft bij Palm.

De beperking van webtools voor het ontwikkelen van nieuwe applicaties is m.i. een vrij ernstige beperking. Palm geeft aan dat een aantal van de Palm applicaties ook met Mojo is gebouwd; yea right. Een spelletje met 3D graphics maken wordt een interessante uitdaging.


Desalniettemin een prachtig apparaat, dus heb ik het een 8 gegeven.
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren