Los bericht bekijken
  #40  
Oud 31 mei 2007, 07:38
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik zie het wel als iets heel revolutionairs. Palm is misschien eigenlijk nog te vroeg om zo'n product uit te brengen.

Wat het verschil is met een laptop is dat dit apparaat ervoor gemaakt is om met een smartphone (Treo) te communiceren. Ook kun je gegevens met 1 druk op de knop met de smartphone synchroniseren. Het is een draagbaar apparaat met geen opstarttijd (in vergelijking met een laptop).

Het grote voordeel is dat het ook goed als standalone apparaat functioneert (Wi-Fi) en dat je dus ook Office documenten kan bewerken. Een telefoon (smartphone) heb je toch altijd bij je (dus gelijk ook een acces point bij je) en als je echt moet werken i.c.m. Internet dan is de Foleo ideaal. Je wilt dan niet op zo'n klein scherm werken maar het liefst op een groot scherm. Ik zie zeer de nut van zo'n apparaat bij zakelijke gebruikers. Waarom zou je als zakelijke gebruiker een laptop meenemen als je ook de Foleo mee kan nemen. De meest gebruikte zakelijke apps zijn E-Mail, Internet en Office toepassingen (Word, Excel en Powerpoint).

Als je daarnaast ook nog multimedia functies hebt is het ideaal om naast de Treo mee te nemen.
Opstarttijd... mijn laptop staart op in 2sec (als ik hem wek uit snooze; wat meestal het geval is...
Standalone... een palm doet dit ook.
Office documenten, ok mijn laptop ook; en beter zelf.

De meest zakelijke applicaties... vergeten we dan even een databank systeem zoals access. Misschien volgt er een versie van smartlisttogo voor op de foleo....

Het werd al gezegd zeker, het ding is nog niet af... vermits geen software. En IMHO geen software - geen verkoop van de foleo - geen verkoop van de foleo, geen ontwikkeling van software.
De UMPC was toch ook niet wat het zou moeten zijn... En daarmee kon je 'alles' doen...
Met citaat reageren