Los bericht bekijken
  #61  
Oud 27 mei 2005, 09:06
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etelerro
1. Zijn bedoeling was om software als een vrij goed te maken.
[knip]
2. Maar als jij denkt dat iemand die een programma opensource maakt jou geld weg pikt.. Dan slaat dat natuurlijk nergens op.. Dan moet je je programma maar beter maken dan die van hem..
[knip]
3. Ik denk dat de mensen nog een beetje bang zijn voor opensource enzo.. Maar er is echt niks engs aan hoor! :P
1. Een nobel (Marxistisch) streven. Als hij dan de hardware er ook nog even vrij bijlevert zijn we helemaal klaar. Het is echt een Nederlandse gedachte dat je niet zou hoeven betalen voor iets wat je niet vast kan houden (software, muziek) of dat zoiets "vrij" zou zijn (vrij kopieerbaar). Voor een boek wil men nog wel betalen (omdat je dat vast kan houden), maar de inhoud is toch echt "vrij" en het is toch belachelijk dat je ook nog eens moet betalen voor fotokopien of toestemming moet vragen om teksten over te nemen (voor bijv. een afstudeerproject of een artikel in een tijdschrift)?
2. Tja, om maar eens weer bij het begin (de oorzaak) van deze thread te komen: als je het belachelijk vindt dat Jeroen niet het recht heeft om Aarons sources te kopieren en vrij te geven en vervolgens ook nog vindt dat Aaron daarna zijn programma maar beter moet maken dan (zijn eigen!) open source versie om er geld mee te mogen verdienen..... zijn we natuurlijk snel uitgepraat.
3. Ik ben niet bang voor open source. Maar ik ken wel de Nederlandse graaicultuur: alles wat gratis is (ook al heb je het niet nodig) bij elkaar graaien zonder er iets voor terug geven.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren