Los bericht bekijken
  #16  
Oud 01 december 2011, 16:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud Bekijk bericht
Zouden ze bij webosinternals meer weten dan? De webos survival kit snap ik. Dat ze zo expliciet uitspreken bij die screenshot "a peak at things to come" onderschrijft helaas mijn gevoel dat de vraag niet is wat als HP de stekker eruit trekt, maar wanneer trekt HP de stekker eruit...
Ik volg het Twitter account van webOS-Internals welke vooral in handen is van Rod Whitby, de hoofdrolspeler binnen die groep. Hij lijkt niet meer te geloven in een wederopstanding (of is in ieder geval niet heel optimistisch), zeker niet nu HP de gehele webOS business financieel al afgeschreven heeft (minus een restwaarde van 300-nog-iets miljoen dollar en 600 medewerkers). Hij houdt er serieus rekening mee dat HP ermee stopt en de App Catalog zal sluiten. Zijn inspanningen lijken de laatste tijd in de richting te gaan van het behouden van een App Catalog, bijvoorbeeld met toegang via Preware. Dat wordt eventueel een betaalde dienst zodat webOS en alle applicaties de mogelijkheid hebben om ook zonder HP te blijven werken (juridische hindernissen niet meegerekend). Zie het als een vangnet voor het geval dat.

Dan blijft natuurlijk nog de vraag wie als gebruiker nog jaren bij webOS zal blijven nadat HP daadwerkelijk stopt met webOS. Persoonlijk denk ik dat HP in dat geval de App Catalog nog enige tijd openhoudt, al is het maar om goodwill naar de betrokkenen toe.
Met citaat reageren