Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 juni 2004, 08:31
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
MFC42.dll is een bestand dat hoort bij applicaties die met Visual C++ ontwikkeld zijn. Ik vermoed dat een ander programma een (oudere) versie van deze dll geïnstalleerd heeft die niet compatibel is met wat de PalmDesktop 4.1.4 verwacht.

Het vervelende is dat een dergelijke dll niet zomaar weggegooid of overschreven kan worden. Dus bij het installeren van de PalmDesktop kan de installer deze dll niet overschrijven en bij het deïnstalleren wordt hij niet weggegooid.

Je kunt de dll ook niet zelf wissen. Een truc die ik vaak gebruik is om het bestand te hernoemen (dat mag vreemd genoeg wel) en dan de betreffende installer opnieuw te draaien. Dan wordt wel de correcte versie van de dll geïnstalleerd. De hernoemde versie kun je na de volgende keer dat je je PC opgestart hebt weggooien.

Je vindt de betreffende dll in de systeem folder van je windows locatie (bij mij C:\WINNT\system32).

Ben wel voorzichtig hiermee, want je zit te prutsen aan de ingewanden van je Windows systeem. Ook kan het zijn dat het programma dat de oude dll geïnstalleerd heeft nu niet meer werkt.

Frans
Met citaat reageren