Los bericht bekijken
  #1  
Oud 05 oktober 2011, 10:14
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Geklungel met wifi detectie

Het gaat toch niet soepel met de wifi-verbindingen van mijn Pre3...
De situatie: Beneden in mijn woonkamer heb ik een modem/router KPN Experiabox (Thomson TG749vn). De draadloze verbinding heet hier netwerk1. Boven heb ik een draadloos accespoint (bekabeld aangesloten op die Experiabox). Dat is netwerk2.
In huis wordt gebruik gemaakt van verschillende draadloze apparaten die verbinden met netwerk1. Deze apparaten hebben allen een snelle probleemloze verbinding met de router. Echter, mijn Pre3 heeft altijd moeite met het automatisch verbinden met netwerk1. Het duurt altijd erg lang voordat ie hem vindt en verbindt. Met name als ie moet wisselen van netwerk2 (boven) naar netwerk1 (beneden). Als die verbinding er eenmaal is, is het signaal goed. Vaak moet ik de Pre echter handmatig laten zoeken en dan verbinden met netwerk1. Dat doet ie dan wel weer vlot.. Maar normaal zou ie toch zelf dat -sterkere- signaal moeten kunnen oppikken? Zodra ik met mijn telefoon naar boven loop, ontdekt ie wel al snel netwerk2 en verbindt daarmee.. Hier geen probleem dus.. Overigens levert ook de detectie en verbinding met de wifi op mijn werk levert ook geen probleem op: Dat vindt ie ook snel...Dus er ziet thuis iets niet lekker, maar wat???

Ik heb al eens geprobeerd om via de configuratie van de Thomson netwerk1 te wisselen van kanaal, maar dat maakt niet veel uit... Ik vraag me dus af, waarom mijn Pre3 zo'n moeite heeft met het ontdekken en verbinden met netwerk1, terwijl andere draadloze apparaten hier geen centje pijn hebben..Waaruit ik dan maar gemakshalve afleid dat de configuratie van het netwerk in principe goed is.. Zonder in nostalgie te willen vervallen: Met mijn oude Pre Classic had ik hier geen problemen mee. Het netwerk is nog steeds precies hetzelfde... Wat is er anders aan de wifi van de Pre3 t.o.v. de Classic? ...Iemand een idee/suggestie?
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren