Los bericht bekijken
  #42  
Oud 07 mei 2005, 15:43
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Als je bakker het recept bij het brood meegeeft kan hij best nog geld verdienen.
Je wilt hier blijkbaar iets mee zeggen, een analogie maken ofzo, maar de bedoeling van deze opmerking ontgaat me geheel. Kun je hier iets meer over zeggen? Een bakker die een brood met recept verkoopt kan daar geld mee verdienen, maar dat geld komt dan niet bij mij vandaan omdat ik het (dankzij opensource ontwikkelingen) niet meer kan betalen....
Citaat:
Suse heeft opensource software waar ook support op word gegeven.
Suse is een distributie van opensource software. Dit houdt in dat Suse geld verdient aan iets waar ze niet aan mee ontwikkeld hebben. Dit doen ze door een CD, handboek en support te geven op dat gedeelte van de software (de distributie dus) dat ze wel zelf ontwikkeld hebben. Ik denk niet dat Linus Torvalds erg veel geld van Novell krijgt voor datgene dat hij ontwikkeld heeft.
Citaat:
3. Alleen de coredevelopers hebben direct toegang tot de centrale source, meestal zijn dit mensen die al meer dan minstens een halfjaar mee werken.
Raar: op sourceforge.net kan ik allerlei complete projecten downloaden en zonder ooit een zinnige regel code geschreven te hebben mijn naam er boven zetten en verkopen....
Citaat:
Het klopt dat er meer voordelen voor de gebruiker dan voor de schrijver zijn.
En toch verwacht je van de schrijver de eerste stap. Dus: succesvolle opensource blijft een utopie...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren