Los bericht bekijken
  #72  
Oud 27 oktober 2005, 07:37
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Beste Frans, het is helemaal niet de bedoeling jou of je programma af te kraken.
Zo vatte ik het ook niet op, laat ik het anders formuleren: een aantal dingen zijn tekortkomingen in Hardware of OS. Mijn T|T heeft (ook) veel te weinig heap en ik heb er ook last van

Inhoudelijk:
1. Het probleem bij zal ik proberen te tackelen zodra ik wat meer tijd heb. OS5 heeft hier geen last van.
5. Te weinig heap is wel degelijk een hardwareprobleem. Daarom hebben de T|T2 en T|T3 ook veel meer heap dan de T|T. Het is echter geen hardwarefout. FBTV pusht de heap "to the limit" en daar ontstaan de problemen... Ik blijf testen op mijn T|T die ik (wat betreft heap) als referentie neem.
6. Zou opgelost moeten zijn?
7. De palette/RGB zijn standaard OS schermen met standaard behaviour. Een discussie over "hoe het zou moeten" heeft dus geen zin. Ik ga wel een "Cancel" button toevoegen bij voorkeuren.
8. De databases (die ik lever, wat notgo er mee doet weet ik niet) zijn al zo goed mogelijk gesorteerd. Elke optimalisatie die ik er uit zou kunnen persen probeer ik uit. Het "renderen" kost absoluut niet meer tijd (vergeleken met versie 1).
9. Dat bedoel ik: het hertekenen gaat ergens niet goed, dus blijven er oude gegevens staan, net als bij 1. Absoluut geen pixel misalign.
11. Sorry, je hebt gelijk (up/down). Links/Rechts werkt op zo'n beetje elke device anders. Ik zal eens kijken of ik de juiste werking voor jouw PDA kan vinden. Alternatief: spatiebalk voor vooruit en backspace voor terug zou ook moeten werken.
12. Ga ik (om dezelfde reden) ook niet doen. Mijn ervaring met programma's waarin alles instelbaar is is dat ze ook heel erg rommelig zijn.

De categorielijst komt er in de volgende versie in.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren