Los bericht bekijken
  #42  
Oud 24 oktober 2005, 01:17
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb het programma ook eens geprobeerd en ik liep nog tegen volgende dingen aan:

- Alle bijkomende schermen (setup en programmadetails), verschijnen niet als kompleet scherm, maar enkel de tekstvlakken en knoppen komen boven op het overzichtsscherm dat als achtergrond blijft staan.
Dit schept verwarring en maakt het heel onoverzichtelijk.
- Bij het oproepen van de zenderlijst heb ik altijd de neiging om de keuzevakjes aan te klikken voor het in- en uitvinken en dat werkt dan niet, want het gebeurt met selekt en een button.
- Bij het ordenen van de zenderlijst scrollt de selektie uit beeld. De hele lijst dient te scrollen als de selektie zich in de toppositie van de zichtbare zenders bevindt.
- Wanneer je in het onzichtbare gedeelte op en neer scrollt, heb ik de indruk dat ook andere zenders (dan de geselekteerde) van plaats wisselen.
- Bij het bewaren kreeg ik een memory error, waarna het programma stopt. Opnieuw opstarten gaf dezelfde error. Een soft reset heeft dat verholpen.
- Bij het bewaren van de kleurinstellingen kwam een out of bounds error (alleen de eerste keer).
- Bij het overschakelen van RGB naar Palet is de aktuele kleur niet meer geselekteerd.
- Op mijn 33 MHz loopt het vrij traag. Wanneer je op een tijdstip klikt, schuiven de programma's op. Daarna blijft hij een tijdje rekenen en vervolgens wordt het hele scherm terug opgebouwd, terwijl alleen de bovenste tijdbalk nog fout stond.
- Bij het aanklikken van de zoom (tijden onderaan) verschijnt de beschrifting dubbel op de aangeklikte knop en op de andere lijkt ze te verspringen.
- Ik heb de indruk door een flikkering in het scherm dat het programma meerdere malen per minuut probeert de tijdlijn te updaten. Dit lijkt mij overdreven en nutteloos. Afhankelijk van de gekozen tijdschaal is om de een tot vijf minuten voldoende. Misschien bepalen hoeveel sekonden per pixel?


- Verder sluit ik mij bij de wens van RolfY aan om een soort GoTo navigatie te hebben.
- Het automatisch opstarten met de huidige tijd zou via een voorkeurinstelling uitschakelbaar mogen zijn.
- Ik heb wel bedenkingen bij de kategorie indeling, maar dat zal wel aan de XML liggen, waar FBTV niets kan aan doen. Tenzij dat je een kleurmenu kan maken voor een twintigtal in te geven trefwoorden die dan opgezocht worden in de titel (of beschrijving).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren