Los bericht bekijken
  #20  
Oud 26 september 2005, 22:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Ik heb geen idee welke handeling je bedoelt, maar veel van dit soort handelingen zijn éénmalig. In het dagelijkse gebruik vind ik persoonlijk dat Windows Mobile net wat praktischer werkt.
Dat mag je uiteraard vinden. Op mij komt het OS nog steeds als erg inconsistent over, zeker omdat dit al de vijfde incarnatie is. Daarbij - maar dat is geheel persoonlijk - ben ik helemaal verslaafd geraakt aan one-handed navigation. Dat is zo ontzettend goed geimplementeerd op de Treo (en recente modellen als de LifeDrive) dat je merkt dat je ontwikkelaars aan het vervloeken bent die er geen rekening mee hebben gehouden. Maar goed, dat is het punt niet wat ik wilde maken. In WM5 is ook one-handed navigation gekomen, op een manier die vergelijkbaar is met PalmOS (blauwomrande kaders). Helaas is het zo knullig gedaan dat je uiteindelijk toch maar steeds weer je stylus pakt. Voorbeeld: je navigeert naar een bepaalde knop of dropdown-lijst en merkt dat je niet meer terug kunt (de one-handed nav. is verdwenen) of je wilt een bepaalde optie activeren die niet als geldige one-handed nav. control wordt gezien (en waar je dus niet kunt komen). Je merkt gewoon door beide besturingssystemen continu naast elkaar te leggen en er echt veel mee te werken dat PalmOS dingen gewoon veel handiger heeft aangepakt.

Let wel: ik zeg absoluut niet dat Windows Mobile een slecht besturingssysteem is. Ik heb genoeg andere dingen gezien waarbij ik heb verzucht: 'Waarom hebben wij dit nou niet'! (en nee, ik heb het niet over het zeer overgewaardeerde multitasking).

EDIT
Toevoeging: als Palm hun eigen implementatie heeft gekozen voor de one-handed navigation op de Treo 700w dan zit ik er serieus aan te denken om die eens een tijdje te gaan gebruiken (naast mijn eigen Treo 650). Als er gekozen is voor de standaard OS-methode, laat dan maar zitten. Dan weet ik nu al dat ik me ga zitten opvreten.

Met citaat reageren