Los bericht bekijken
  #28  
Oud 25 maart 2006, 17:45
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Meer over "Welcome" en een andere keyboard indeling

Vergeet niet dat de instellingen voor je keyboard layout onmogelijk in het ROM kunnen worden opgeslagen. Deze worden in je "Saved Prefs" opgeslagen. Stel je hebt een AZERTY toestel en je verwijderd "Welcome" waardoor je de layout na een hard reset op "default" QWERTY blijft. Na het terugzetten van je backup van de "Saved Prefs" is je layout opnieuw op AZERTY. En hiermee is het probleem van Ghia denk ik opgelost.

@ Ghia: Stel je hebt een AZERTY toestel. Als je eerst de officieele update draait en je keyboard op je gewenste toestenbord indeling zet, je maakt een backup van je "Saved Prefs", je laadt je Custom ROM en je zet de backup van je "Saved Prefs" daarna weer terug, dan is er niks aan de hand.

@ Atomsk: Wel alles goed lezen he?

In post # 16 is te lezen dat je eigenlijk uit 3 partitiegrooten voor het ROM kunt kiezen:
  • 7.1 MB
  • 8.4 MB
  • 9.8 MB

De meest gunstige situatie is als je voor 7.1 MB kiest want dan wordt je RAM 23.5 MB groot.

Maar stel dat je bij een partitieindeling van 8.4 MB blijft en je gooit een aantal apps weg waardoor je ROM slechts 7.6 MB groot is, dan is 8.4-7.6 = 0.8 MB verloren ruimte (wordt als "wasted" aangegeven door de ROM tool). Het zou handig zijn als je een tool had om je ROM partitiegrootte op een gewenste waarde in kon stellen aan de hand van de grootte van je Custom ROM.

Met mijn verfijnde Custom ROM heb ik nu slechts 12k wasted space (op een partitie van 8.4 MB).

Het voordeel van een kleinere ROM partitie is ook dat hoe kleiner je ROM partitie is, hoe groter de DBCache.

Het antwoord op jouw vraag is ja, een Rompartitie-type neemt altijd de maximaal toegestane ruimte in. Dus:

7.1 MB ROM --> 23.5 MB RAM
8.4 MB ROM --> 22.2 MB RAM
9.8 MB ROM --> 20.8 MB RAM
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 25 maart 2006 om 17:54.
Met citaat reageren